nielsen80 skriver:
Og jeg er simpelthen nødt til at spørge dig, hånden på hjertet, lægger du så din normtid på den måde? Altså kan du helt ærligt arbejde 7,5 time HVER dag, mens du aktiverer 3 børn? Vel og mærke ligeså effektivt?
Det kan vi ikke, og i vores job( konsulenter) fakturer vi timer. Det vil sige man registrerer de timer, man bruger på bestilte opgaver - kan man ikke lægge normtid, ja så må man supplere op med flex eller ferie. Sådan er det, og det brokker jeg mig ikke over! Som skrevet det er en svær situation, hvor alle har omkostninger. Det vigtigste er, at vi alle gør hvad vi kan, og at man har forståelse for, at det selvfølgelig har vidtrækkende konsekvenser for mange. Og er man selv i en situation, hvor man har fuld løn, mulighed for at arbejde hjemme i det omfang privatlivet tillader, alt ferie tilbage og sit helbred, bør man måske holde sig fra floskler om “ vi alle løfter i flok” og i stedet anerkende, det her er hårdt, meget hårdt, og nogen bliver noget hårdere ramt end andre - enten økonomisk og/eller menneskeligt.
Først det lyder som en lidt dum situation I er blevet sat i af lærerne.
Jeg Er selv lærer og mor, og har set en del forskellige udgaver af, hvordan ar undervise hjemme fra er forstået. Hvor jeg arbejder skelner vi mellem indskolingen og mellemtrin/udskolingen, for på mellemtrin/udskoling bør elever i en vis udstrækning kunne arbejde selv med opgaver og lignende. Mens indskolingen er afhængig af forældre hjælp også selvom de er hører til de elever hvor skolen er let som en leg.
Derudover så ophører ideen om differentiering jo ikke fordi det sker som fjernundervisning.
Jeg er selv matematiklærer i to første klasser, og de har fået tre småopgaver/lektier i den første uge. Alle tre nogle der vil kunne nås hvis forældrene skal opretholde en arbejdsdag (der er jo også børn der er i nødpasning), og så foreslår til en masse spilnog aktiviteter, hvis tiden er til det. Jeg ved dansklærere har sagt 20 minutters læsning om dagen, og så foreslag til aktiviteter igen noget der kan klares også.når forældrene skal have en arbejdsdag.
Så spørger du om hånden på hjertet - hmm torsdag knoklede jeg tog i skolen til normal til, blev sendt hjem klokken 12 for at hente mine egne børn og sad så med skoleting (ringede til alle forældre 36 stk fx) til klokken 18 for så vidste jeg, st jeg kunne bære mere på egne børn dagen efter.
Men hånden på hjertet, jeg tror ikke, at jeg kommer til st arbejde effektivt i de 30 timer jeg skal arbejde om ugen, men formodentlig tæt på, for glæder mig virkelig til at have tid til fordybelse, få lavet alle mulige konkrete materialer osv (og jeg ved så godt jeg er heldig for en del af mit arbejde kan mine børn involveres i, kun dejligt at have nogle år afprøve nye spil, forklaringer osv på). Men jeg tænker også, at jeg tog hjem for dag med en del oparbejdet overarbejde (vi har fuld tilstedeværelse og som tr har der været meget akut uden for min arbejdstid), og den smider jeg ind i puljen, for det er den måde jeg kan give mit til situationen, så jeg ikke kommer tilbage og kræver at skulle afspadsere næsten 30 timer, så et lille regnskab hvor det hele går i 0. Og så arbejder jeg nok endda mere end jeg skulle 