Betaling af daginstitution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2020

grinny

Ja det skal vi 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2020

Mort3

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. marts 2020

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Nu hvor alle daginstitutioner er lukket de næste to uger (nødpasning undtaget) skal vi så stadig betale for den halve måned? 

Der har lige været pressemøde, og her blev der sagt at der skulle betales. Og det skulle der,fordi at denne krise bliver dyr, og alle måtte bidrage.

Anmeld Citér

12. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg får også stadig min fulde løn, selv om jeg ikke er helt så effektiv hjemmefra med ungerne hjemme, som jeg ville være på kontoret, så det er vel ok, at alle stadig får samme indtægt og udgifter på trods af den ændrede situation.

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym

Jeg tror desværre vi skal betale. Min arbejdsplads er lukket ned, og jeg er timelønnet, så min indkomst går i nul de næste 14 dage. Det kommer til at have store konsekvenser for vores økonomi 

Anmeld Citér

13. marts 2020

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Soonmom skriver:

Det skal vi garanteret, selvom det langt fra er retfærdigt 

Hvorfor pokker er det ikke retfærdigt?

Alle offentligt ansatte får jo også løn i perioden (selvfølgelig) selvom de fleste langt fra kan løfte deres normale opgave på fuldt niveau. (lærere, diverse sagsbehandlere, pædagoger, HR-folk, mv. mv.)

Jeg forstår dig slet ikke...

Anmeld Citér

13. marts 2020

Soonmom

SØS skriver:

Hvorfor pokker er det ikke retfærdigt?

Alle offentligt ansatte får jo også løn i perioden (selvfølgelig) selvom de fleste langt fra kan løfte deres normale opgave på fuldt niveau. (lærere, diverse sagsbehandlere, pædagoger, HR-folk, mv. mv.)

Jeg forstår dig slet ikke...

Nu er min kæreste fx selvstændig og hvis Corona varer bare en måned mere (som den gør) har det fatale konsekvenser for vores økonomi, da min kærestes indtjening er april-september . Han er allerede begyndt at få af bestillinger og det tjener vi self ikke noget på. Ligesom vi heller ikke kan benytte vores tilbud (daginstitution) så burde vi jo heller ikke betale, det er da det mest retfærdige (ligesom dem der ikke arbejder burde få det dækket fra deres a-kasse ligesom de private)

Anmeld Citér

13. marts 2020

Rida

Nu er det jo ikke alle der arbejder for det offentlige.

Nødpasning er desværre ikke en mulighed for os. Så de 2 dage i denne uge har jeg været hjemme og arbejdet det jeg kunne. Men kommer til at mangle timer.

Næste uge tror vi at bedsteforældrene vil passe barn. ( ja ved godt anbefalingen går på de ikke skal passe. Men vores er altså ikke så gamle )

Men ellers må jeg igen blive hjemme uden løn.

Min kollega har taget sin sidste barsel, det betyder så en halvering i løn. 

Så ja kan godt forstå at de offentlige ansatte skal have deres løn. Men at sige at alle fortsat får sin fulde løn er ikke korrekt. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Soonmom skriver:

Nu er min kæreste fx selvstændig og hvis Corona varer bare en måned mere (som den gør) har det fatale konsekvenser for vores økonomi, da min kærestes indtjening er april-september . Han er allerede begyndt at få af bestillinger og det tjener vi self ikke noget på. Ligesom vi heller ikke kan benytte vores tilbud (daginstitution) så burde vi jo heller ikke betale, det er da det mest retfærdige (ligesom dem der ikke arbejder burde få det dækket fra deres a-kasse ligesom de private)

Min mand er også selvstændig og mister også meget indtægt pga. coronavirussen, men det har jo intet med betaling af daginstitution at gøre. Selvfølgelig skal de offentligt ansatte have deres fulde løn og ikke dagpenge i perioden - vi løfter i flok! 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Tak for svar  jeg så det også i nyhederne igår, så nu er jeg ikke i tvivl mere. Det var nu heller ikke fordi jeg synes det var uretfærdigt eller noget andet, var blot nysgerrig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.