nielsen80 skriver:
https://fagbladet3f.dk/artikel/saadan-er-du-stillet
3F er typisk dem, som en arbejdsplads har overenskomst med, hvis man er i restaurantionsbranchen. Det er samtidig også en branche, hvor rigtige mange ikke tegner overenskomst. Uanset, som du kan læse, så selvom om du har A-kasse, så kan du altså godt blive sendt hjem uden ret til dagpenge.
I det hele taget skulle vi nu ikke undlade indlæg, udelukkende med hensigt og fortælle folk, det nok lidt er deres egen skyld. Det er en krise ingen havde forudset, nogen vil dø, andre vil blive overbelastet, nogen bliver ramt hårdt økonomisk og endelig vil en stor gruppe(forhåbentlig) ikke blive påvirket i voldsom grad. Begynder vi at pege fingre, så bliver det virkelig et par hårde uger. Man kan godt være solidarisk, selvom sympatien rettes mod brancher, man normalt ikke hører om!
Hov, tror du at jeg peger fingre, så har jeg da fået formuleret mig helt galt 
Jeg har antaget at min privatansatte ægtefælle var sikret dagpenge i tilfælde af fyring, skal jeg forstå dit indlæg som at det er han måske ikke alligevel, at der er undtagelser? Hvad kunne det være det gælder her ?
To i min familie har job på en arbejdsplads hvor de fyres når sæsonen er slut. Så får de dagpenge i 4-6 måneder hvorefter de genansættes på deres arbejdsplads. Sådan har de arbejdet i mange år. Er den model ikke en mulighed for alle private ansatte ?
Jeg fik ud fra at man som medlem af e a-kasse var sikret godt. Er det ikke tilfældet ?
Min bror har fravalgt fagforening og a-kasse. Han mener at han er bedre stillet ved at spare op og sikre sig selv økonomisk med en stor personlig opsparing. Da han så også er fri for krav om modydelser i tilfælde af arbejdsløshed.
Det er jo også en model der virker for ham, og som står enhver frit at vælge.
Jeg håber at det uddybede mit oprindelige svar. Det var ikke for at pege fingre men for at søge en forklaring på hvorfor nogen er ilde stillet lige nu . Jeg har aldrig (7-9-13) selv prøvet at være arbejdsløs og de arbejdsløse jeg kender til, har valgt deres individuelle løsning. Som virker for dem.
Jeg er nysgerrig på hvilke huller, der er nogle falder i, i en situation som dette.