Betaling af daginstitution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2020

Carina:-)

Jeg er på ingen måde ekspert, men strategien var jo at flade kurven ud ved så vidt muligt at udskyde lukningen af det private længst muligt. Om det er den klogeste strategi, ved vist ingen endnu, men det kolliderer med din opfattelse af alles interesse. - og jeg er med på, at virkeligheden har overhalet indenom, så nogle private har været nødsaget til at lukke. 

Facts er at det private bløder penge  - og facts er at de privat ansatte der bliver sendt hjem , og ikke kan arbejde hjemmefra  , har alvorlige prob.

Mange af dem står uden indtægt .

De off ansatte der ikke kan arbejde hjemmefra får stadig løn.

Det ville have været på sin plads at MF  havde fundet en løsning til de mennesker der ikke er så privillegerede at få løn uden arbejde .

Det handler ikke en dyt om hvor vidt det er godt at lukke ned eller ej ( og faktisk er de fleste inkl mig enige i det er nødvendigt)

Det handler om at behandle alle anstændigt,  og ikke mindst lige i den her krise -  og fatte at alle ikke har en opsparing der lige kan erstatte 14 dage uden løn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Facts er at det private bløder penge  - og facts er at de privat ansatte der bliver sendt hjem , og ikke kan arbejde hjemmefra  , har alvorlige prob.

Det ville have været på sin plads at MF  havde fundet en løsning til de mennesker der ikke er så privillegerede at få løn uden arbejde .

Det handler ikke en dyt om hvor vidt det er godt at lukke ned eller ej ( og faktisk er de fleste inkl mig enige i det er nødvendigt)

Det handler om at behandle alle anstændigt,  og ikke mindst lige i den her krise -  og fatte at alle ikke har en opsparing der lige kan erstatte 14 dage uden løn.

Jeg er helt klar over de første fakta. Jeg kommenterer udelukkende på  “Og netop derfor er det også i alles interesse at så mange som muligt i det private lukker ned“, men det handler det ikke en dyt om, så never mind. 

Anmeld Citér

14. marts 2020

Mor og meget mere skriver:

Jeg er helt klar over de første fakta. Jeg kommenterer udelukkende på  “Og netop derfor er det også i alles interesse at så mange som muligt i det private lukker ned“, men det handler det ikke en dyt om, så never mind. 

Det er vel i alles interesse , men det ændre ikke på at regeringen har et ansvar over for de privat ansatte der står uden indtægt i min 14 dage.  

Der er ingen der anfægter lukningen  - men bare appellere til at der også findes penge til de ramte i det private,  og ikke kun til de off  ansatte. 

Men kan forstå at det er ikke noget vi skal blive ved med st bruge tid på  - da vi ikke taler " Samme sprog" håber da bare forståelsen er større den anden vej- hvis det viser sig der kommer fyringsrunder og perioder uden løn i det offentlige... 

Fortsat god weekend. 

Anmeld Citér

14. marts 2020

Mor og meget mere

Det er vel i alles interesse , men det ændre ikke på at regeringen har et ansvar over for de privat ansatte der står uden indtægt i min 14 dage.  

Der er ingen der anfægter lukningen  - men bare appellere til at der også findes penge til de ramte i det private,  og ikke kun til de off  ansatte. 

Men kan forstå at det er ikke noget vi skal blive ved med st bruge tid på  - da vi ikke taler " Samme sprog" håber da bare forståelsen er større den anden vej- hvis det viser sig der kommer fyringsrunder og perioder uden løn i det offentlige... 

Fortsat god weekend. 

Nej, jeg forstår ikke, hvorfor det er i alles interesse, at det private lukker ned. Ærligt. Det vil jo give den effekt, man søger at undgå. 

Jeg har på intet tidspunkt givet udtryk for manglende forståelse for, at mange privatansatte er i en lortesituation. Tværtimod. Hvor ser du det? Jeg har udtrykt tvivl omkring din påstand om, at statsministeren sover. 

Hvorfor bliver det så sort/hvidt? Der er tusind aspekter i dette, og at jeg mener, statsministeren m.fl. arbejder på højtryk, og at jeg ikke forstår dine indvendinger mod strategien om at flade smittekurven ud, gør mig da ikke til iskold og uforstående over for de mennesker, der mister deres indtægt. 

Anmeld Citér

14. marts 2020

Mor og meget mere skriver:

Nej, jeg forstår ikke, hvorfor det er i alles interesse, at det private lukker ned. Ærligt. Det vil jo give den effekt, man søger at undgå. 

Jeg har på intet tidspunkt givet udtryk for manglende forståelse for, at mange privatansatte er i en lortesituation. Tværtimod. Hvor ser du det? Jeg har udtrykt tvivl omkring din påstand om, at statsministeren sover. 

Hvorfor bliver det så sort/hvidt? Der er tusind aspekter i dette, og at jeg mener, statsministeren m.fl. arbejder på højtryk, og at jeg ikke forstår dine indvendinger mod strategien om at flade smittekurven ud, gør mig da ikke til iskold og uforstående over for de mennesker, der mister deres indtægt. 

Jeg har på intet tidspunkt skrevet nogen indvendinger imod at flade smittekilden ud -

Jeg har skrevet at alle burde behandles lige - og derfor burde der også kunne gives kompensation til de privat ansatte der ikke får løn ,- akkurat som de off ansatte. 

At  du drejer det til  noget andet,  må stå for din egen regning.

Anmeld Citér

14. marts 2020

Anonym

Jeg står blandt andet helt uden løn i 14 dage. Så er det faktisk så godt som umuligt at skulle finde penge til at betale dagpleje og børnehave også 

Anmeld Citér

14. marts 2020

Anonym skriver:

Jeg står blandt andet helt uden løn i 14 dage. Så er det faktisk så godt som umuligt at skulle finde penge til at betale dagpleje og børnehave også 

Ja det er simpelthen ikke i orden at der ikke bliver taget hånd om dig og mange andre privat ansatte. 

Anmeld Citér

14. marts 2020

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Nu er hjælpen heldigvis på vej.  https://www.dr.dk/nyheder/regeringen-paa-vej-med-hjaelp-til-privatansatte

Anmeld Citér

14. marts 2020

Mor og meget mere

Jeg har på intet tidspunkt skrevet nogen indvendinger imod at flade smittekilden ud -

Jeg har skrevet at alle burde behandles lige - og derfor burde der også kunne gives kompensation til de privat ansatte der ikke får løn ,- akkurat som de off ansatte. 

At  du drejer det til  noget andet,  må stå for din egen regning.

Jeg drejer ikke noget - jeg forsøgte, forgæves, at få dig til at uddybe, hvad du mente med “Og netop derfor er det også i alles interesse at så mange som muligt i det private lukker ned“. Når nogen skriver noget, der undrer mig, er det vel rimeligt at spørge, hvad der ligger i det? 

Anmeld Citér

14. marts 2020

Rundtpågulvet

Har jeg misforstået noget ? Har regeringen ikke netop hjulpet erhvervsdrivende ved f.eks. at frigive reserver så banken kan yde lån til de erhvervsdrivende? Og de privatansatte kan vel få dagpenge i tilfælde af en fyring ?

Så vidt jeg husker fra min ungdom var min mor som selvstændig erhvervsdrivende også både i fagforening, a-kasse og forsikret mod alverdens modbydeligheder ;-) er det ikke længere muligt som selvstændig?

Hvis man som ansat (privat eller offentlig)  har fravalgt a-kasse er det vel gjort ud fra en betragtning om at være selvforsørgende i tilfælde af en fyring. 

Jeg er offentligt ansat og pt på hjemmearbejde. Vi har fået besked om at vi skal stå til rådighed med kort varsel, for andre funktioner såfremt der bliver behov. Bl.a. har min TR nævnt plejehjem og hjemmeplejen som et sted vi skal acceptere at kunne blive udsendt til og som vi i øvrigt ikke er uddannet til. Så jeg føler bestemt ikke at jeg er hjemsendt på ferie eller får noget foræret .

Men hjælp mig lige med at forstå og skær det gerne ud i pap ... er der intet sikkerhedsnet overhovedet for de private ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.