Jeg synes det er foruroligende at du ikke kan respekterer andres opdragelsen metoder. Mere har jeg egentlig ikke at sige om det.
Kom ned fra din pedistal. Du er ikke et bedre menneske end mig fordi din opdragelse relaterer til curling i mine øjne. Men din opdragelse er ikke forkert af den grund. Den er bare anderledes end min. Respekter folks forskelligheder.
Min søn lider på ingen måde overlast fordi han bliver sendt ud i gangen i 2 minutter når han ikke hører efter.
Du respekterer da absolut heller ikke min opdragelsesmetode ved at trække curling-kortet.
Og nej, jeg mener, at det tangerer psykisk vold, så du har helt ret - det kan jeg ikke respektere. Præcis som jeg ikke kan respektere forældre, der råber af deres børn, lader deres børn græde sig i søvn, mm. Så nej - i mit hoved er ikke al slags "opdragelse" ok.
Hvad er det lige præcis, du tror, der sker oppe i hovedet på et lille barn, når det sendes væk? At det mirakuløst får en åbenbaring om, at det fx ikke må slå, mens det ulykkeligt står alene og græder? Det giver jo ingen mening. Hvad er det pædagogiske element lige præcis?
I mit hoved - ingen. Det er nemt, men det løser jo ingenting. Det er straf uden mening. Og på den led har du ret. Jeg straffer ikke mine børn. Jeg opdrager, guider og vejleder. Utroligt nok står jeg sjældent i situationen, da min 4-årige har forstået, hvorfor man opfører sig pænt fx når vi alle spiser. Fordi det har jeg lært hende. Uden straf.
Anmeld
Citér