Børnehave var det i orden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2019

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Nej jeg havde på INGEN måde accepteret det! I vores familie bliver man ikke straffet - og den situation var det ren straf/magtanvendelse fra pædagogens side! 

Selvfølgelig må man ikke slå (ikke at jeg siger hun gjorde det med vilje for det aner jeg intet om) men at blive sat udenfor foran et vindue med en lukket dør så andre kan sidde og se på at man “bliver straffet” det er direkte modbydeligt mod et barn!

Jeg havde taget en snak med lederen om, hvordan de mener man omgås andre mennesker og hvis jeg ikke kunne stå inde for det så var mit barn taget ud med det samme 

Mange tak for svar det er pracis sådan jeg har det. 

Jeg har kort snakket med ledern idag og da jeg sporte ind til om det var en normal staf de bruge gjorder hun klart at det var det apselut ikke. 

Hun vil få snakket med de pågældende pædergoger og få et overblik over hvad der er sket og så kontakte mig igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2019

CarinaSB

Jeg var blevet mega rasende hvis det havde været mit barn. Der var ikke nogen der skulle sætte mit barn udenfor og lade ham sidde og være dybt ulykkelig .. Det er så forkert i min verden :( Så kan det godt være det havde været en varm dag .. men det ville jeg ærlig skide på .. jeg ville så meget have en klump i maven ved at aflevere igen :(

Anmeld Citér

23. august 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella
grinny skriver:

Nej jeg havde på INGEN måde accepteret det! I vores familie bliver man ikke straffet - og den situation var det ren straf/magtanvendelse fra pædagogens side! 

Selvfølgelig må man ikke slå (ikke at jeg siger hun gjorde det med vilje for det aner jeg intet om) men at blive sat udenfor foran et vindue med en lukket dør så andre kan sidde og se på at man “bliver straffet” det er direkte modbydeligt mod et barn!

Jeg havde taget en snak med lederen om, hvordan de mener man omgås andre mennesker og hvis jeg ikke kunne stå inde for det så var mit barn taget ud med det samme 

Word 

Er rimlig forbavset over hvor mange der tilsyneladende synes det er okay. Og man lærer for øvrigt ikke en skid af at blive behandlet sådan. Man lærer af at en voksen sætter sig i øjenhøjde og forklarer (og lytter !) 

Anmeld Citér

23. august 2019

Abracadabra

Maricella skriver:

Word 

Er rimlig forbavset over hvor mange der tilsyneladende synes det er okay. Og man lærer for øvrigt ikke en skid af at blive behandlet sådan. Man lærer af at en voksen sætter sig i øjenhøjde og forklarer (og lytter !) 

Hjemme hos os kunne man også godt blive sendt fra bordet, hvis man gav sin søster en albue i øjet. Og mit fokus ville i første omgang være at trøste hende med det blå øje. 

Anmeld Citér

23. august 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg henter mine børn i deres børnehave idag og så fortæller min 5 årig pige mig at hun var kommet til at ramme en dreng med albuen på kinden og så har den ene pædagog taget hende og sat hende uden for og lukket døren hvor hun fortæller at hun var rigtig ked af det og græd og græd og hun osse frøs når hun sad alene uden for dette skete da de sad og spiste så de andre har kunne se hende ud af vinduet. 

Der var ingen pædergog der kom og fortale mig dette så jeg gik hen og spurte den pågældende pædergog om dette og fik svaret at så må jeg jo lære mit barn at sidde ordenligt ved bordet og ikke at slå. Og da jeg sagde det syntes jeg ikke er iorden fik jeg af vide at det måtte jeg jo snakke med hans leder om.

Sagde at så må jeg jo gøre det og de ikke kommer i morgen og så fik jeg en anden pædergog til at ligge en seddel til lederen om hun skulle ringe til mig. For må da indrømme jeg er sur. Selvfølgelig må min barn ikke slå og skal have dette af vide! Men man sætter da ikke barnet uden for og lukker døren! Eller er jeg helt forkert på den?

Jeg fik osse sagt at børn ikke har godt af at blive sat alene ud og fik svaret at børn heller ikke har godt af at blive slået af andre. 

Synes det kommer helt an på hvor længe hun stod derude. For om hun stod udenfor eller på gangen indenfor er jeg sikker på hun ville græde. Så det er aldrig sjovt at blive “straffet”. Og historien melder jo ikk noget om, om hun stod der i 2 minutter eller i 10 minutter. 

Når min søn ikk hører efter så ryger han også ud i gangen i 2 minutter og han græder som om der er en der tæsker ham i mens. Men det er en del af det. 

Så umiddelbart kan jeg ikke se noget problem med det. Ville ikke selv blive sur over det. Men ville blive sur over at blive talt til på den måde som pædagogen gjorde. Det er ikke i orden 

Anmeld Citér

23. august 2019

LSS

Abracadabra skriver:

Hjemme hos os kunne man også godt blive sendt fra bordet, hvis man gav sin søster en albue i øjet. Og mit fokus ville i første omgang være at trøste hende med det blå øje. 

En albue i øjet? Jeg synes det er lidt strengt at skrive noget der ikke er tilfældet. Du skriver som om barnet her bare har trykket albuen afsted fuldt ud bevidst. 

Og dejligt for jer at børnene bliver sendt væk og straffet hos jer, det gør det nemlig helt okay at i gør sådan. Tror der er flere herinde der er glade for det ikke er dig der skal passe på og varetage vores børn. Afstraffelse høre ingen steder hjemme. 

Anmeld Citér

23. august 2019

AnoMor

LSS skriver:

En albue i øjet? Jeg synes det er lidt strengt at skrive noget der ikke er tilfældet. Du skriver som om barnet her bare har trykket albuen afsted fuldt ud bevidst. 

Og dejligt for jer at børnene bliver sendt væk og straffet hos jer, det gør det nemlig helt okay at i gør sådan. Tror der er flere herinde der er glade for det ikke er dig der skal passe på og varetage vores børn. Afstraffelse høre ingen steder hjemme. 

Så du sender aldrig dit barn ind på værelset? Du lader bare ungen gøre præcis som det har lyst til altid?  

Anmeld Citér

23. august 2019

Anonym

AnoMor skriver:

Så du sender aldrig dit barn ind på værelset? Du lader bare ungen gøre præcis som det har lyst til altid?  

Jeg sender altså heller aldrig mine børn væk. Men Vi giver vores børn timeout hvor en af os voksne går med. Jeg ville slet ikke kunne bære at mine børn græd fordi de ikke var velkomne i fællesskabet i familien. 

Anmeld Citér

23. august 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella
Abracadabra skriver:

For det første, så var det kinden

For det andet, siger pigen selv det ikke var med vilje. Hvis pædagogen havde brugt et øjeblik på undersøge hvorfor det var sket, ville det hele kunne være løst med "hov, jamen det var da også uheldigt, prøv at sid med albuene nede (eller hvad man nu synes)" imens vedkommene rejste sig og gik hen til børnene og så kunne det andet barn trøstes. Eller man kunne gøre det i omvendt rækkefølge, det er sådan set ligegyldigt.

Fint at du synes straf og social isolation er udemærkede måder at opdrage på (som i ts eksempel) Jeg synes det er at begå psykisk vold mod et andet menneske. Og tilmed et barn, der ikke har gjort det med vilje (og sikkert i forvejen er ked af dét)

At man "stopper ulykken" ved at skille to ad, som er havnet i en konflikt (hvad enten kun den ene eller begge er aktive), som du beskriver, er en helt anden sag. (Her læser jeg så at man ikke bliver sendt ind på et lukket værelse, men blot bliver fjernet tilstrækkeligt fysisk til at der kan komme ro på situationen. Og at begge parter for øvrigt hurtigst mulig får hjælp til at klare situationen og relaterede følelser)

Anmeld Citér

23. august 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg sender altså heller aldrig mine børn væk. Men Vi giver vores børn timeout hvor en af os voksne går med. Jeg ville slet ikke kunne bære at mine børn græd fordi de ikke var velkomne i fællesskabet i familien. 

Det er jo også en straf at give time out. Og nu stiller jeg LSS spørgsmålet fordi hun siger og samtidig taler på andres vegne om at skulle være glad for at abracadabra ikk passer deres børn når hun straffer for det gør hun aldrig. 

Pointen er at man kan straffe på mange måder. Og man skal lade være at blande sig i andres måder at opdrage på så længe der ihvertfald ikk er tale om vold. 

Min søn græder også når han ryger i gangen. Men døren er åben og han kan se mig hele tiden. Jeg er bare ikk tilhænger af at bruge hans værelse som time out da det skal være et trygt sted og ikke et sted der forbindes med time out. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.