Børnehave var det i orden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.775 visninger
108 svar
219 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2019

Anonym trådstarter

Jeg henter mine børn i deres børnehave idag og så fortæller min 5 årig pige mig at hun var kommet til at ramme en dreng med albuen på kinden og så har den ene pædagog taget hende og sat hende uden for og lukket døren hvor hun fortæller at hun var rigtig ked af det og græd og græd og hun osse frøs når hun sad alene uden for dette skete da de sad og spiste så de andre har kunne se hende ud af vinduet. 

Der var ingen pædergog der kom og fortale mig dette så jeg gik hen og spurte den pågældende pædergog om dette og fik svaret at så må jeg jo lære mit barn at sidde ordenligt ved bordet og ikke at slå. Og da jeg sagde det syntes jeg ikke er iorden fik jeg af vide at det måtte jeg jo snakke med hans leder om.

Sagde at så må jeg jo gøre det og de ikke kommer i morgen og så fik jeg en anden pædergog til at ligge en seddel til lederen om hun skulle ringe til mig. For må da indrømme jeg er sur. Selvfølgelig må min barn ikke slå og skal have dette af vide! Men man sætter da ikke barnet uden for og lukker døren! Eller er jeg helt forkert på den?

Jeg fik osse sagt at børn ikke har godt af at blive sat alene ud og fik svaret at børn heller ikke har godt af at blive slået af andre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2019

LSS

Nej. Selvfølgelig er det ikke i orden! Og ud fra hvad du skriver så har du taklet det meget pænt, pænere end jeg selv ville gøre. 

Det lyder som et uheld med albuen, og den slags sker. Pædagogen får det til at lyde som om det var en bevidst handling. 

Jeg synes egentlig slet ikke problemet er at have ramt et andet barn med en albue, jeg synes mere problemet er den måde din datter bliver behandlet på af de voksne der burde passe på hende. 

Er det ikke kun hunde man smider udenfor? Synes overhovedet ikke det er okay!!!

Anmeld Citér

22. august 2019

Missyou

Hmm.. min 5 årige er også en ballademager ved bordet for tiden. Sådan at vi herhjemme ofte må bede ham gå på værelset mens vi andre spiser færdig.

Den anden dag havde han fjollet så meget ved bordet i bh at han var blevet sat ud i køkkenet og spise alene. Det synes jeg egentlig er ok. 

Så ja- jeg synes de ør er ok hun de blevet bedt om at forlade bordet, men ikke ok at sætte hende udenfor. 

Anmeld Citér

22. august 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Nej. Selvfølgelig er det ikke i orden! Og ud fra hvad du skriver så har du taklet det meget pænt, pænere end jeg selv ville gøre. 

Det lyder som et uheld med albuen, og den slags sker. Pædagogen får det til at lyde som om det var en bevidst handling. 

Jeg synes egentlig slet ikke problemet er at have ramt et andet barn med en albue, jeg synes mere problemet er den måde din datter bliver behandlet på af de voksne der burde passe på hende. 

Er det ikke kun hunde man smider udenfor? Synes overhovedet ikke det er okay!!!

Ja det er kun hende der bliver sat uden for.

Og pædergogen siger netup at hun sidder og slår hvor min datter fortæller mig at hun har ramt kammeraten med albuen på kinden og det ikke var med vilje. 

Men lige meget hvad hun enlig har gjort syntes jeg ikke det er i orden at hun bliver sat uden for og døren bliver lukket 

Anmeld Citér

22. august 2019

Anonym trådstarter

Missyou skriver:

Hmm.. min 5 årige er også en ballademager ved bordet for tiden. Sådan at vi herhjemme ofte må bede ham gå på værelset mens vi andre spiser færdig.

Den anden dag havde han fjollet så meget ved bordet i bh at han var blevet sat ud i køkkenet og spise alene. Det synes jeg egentlig er ok. 

Så ja- jeg synes de ør er ok hun de blevet bedt om at forlade bordet, men ikke ok at sætte hende udenfor. 

Min datter plejer ikke at sidde og lave ballade ved bordet. Og selvfølgelig skal hun da have af vide at det ikke er i orden at slå vis de mener hun gjorder det med vilje. Men så kan man netup sætte hende ved siden af en voksen eller ved et bord alene og spise. 

Syntes ikke det er i orden at sætte hende uden for alene hvor hun bare kan side alene og græde til det passer dem at hun må komme ind igen. Kan forstå på hende at hun har siddet ved en anden pædergog som tog hende ind i noget tid for hun har kunne falde ned igen da hun bare har været rigtig ked af det og kunne forestille mig hun osse har været utryk  hun bliver en smule ked af det når hun fortæller om det. 

Anmeld Citér

22. august 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil

Er det udenfor i kulden eller uden for inde i bh? Det synes jeg gør en forskel.

Kun dit barn og pædagogen ved, hvordan situationen præcis er foregået, om det var med vilje eller ej, om hun udover albuestødet, har være urolig/flabet etc. Hvis hun har været det og der ikke er flere voksne til at spise, ja så synes jeg egentlig det er fint nok, at sende hende ud. Ellers kan de der forstyrrer jo terrorisere en hel børnegruppe og det er jo heller ikke rimeligt for dem. Det er mere måden det bliver gjort på, er det på “smid udenfor døren måden” eller mere roligt som at, nu går du uden for, fordi det ikke er rart for de andre børn at spise sammen med dig, når du er blevet rolig kan du komme ind igen.

hun indgår i en stor gruppe børn, hun er ikke hjemme hvor der kun er hende eller et par søskende, hun bliver nødt til at lære spillereglerne.

udover det, så er børn altså ikke just sandhedsvidner i denne alder, hvis dit barn fortæller om en dårlig episode så spørg åbent ind til situationen når du taler med den voksne, i stedet for bare, at tage for gode varer, at din datters oplevelse er i overensstemmelse med hele sandheden.

det giver på den lange bane en langt bedre og mere tillidsfuld dialog. Det lyder til, at du har spurgt kritisk og pædagogen er gået helt i forsvar. Så er der allerede lukket ned derfra og dermed også for det gode samarbejde.

Anmeld Citér

22. august 2019

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Er det udenfor i kulden eller uden for inde i bh? Det synes jeg gør en forskel.

Kun dit barn og pædagogen ved, hvordan situationen præcis er foregået, om det var med vilje eller ej, om hun udover albuestødet, har være urolig/flabet etc. Hvis hun har været det og der ikke er flere voksne til at spise, ja så synes jeg egentlig det er fint nok, at sende hende ud. Ellers kan de der forstyrrer jo terrorisere en hel børnegruppe og det er jo heller ikke rimeligt for dem. Det er mere måden det bliver gjort på, er det på “smid udenfor døren måden” eller mere roligt som at, nu går du uden for, fordi det ikke er rart for de andre børn at spise sammen med dig, når du er blevet rolig kan du komme ind igen.

hun indgår i en stor gruppe børn, hun er ikke hjemme hvor der kun er hende eller et par søskende, hun bliver nødt til at lære spillereglerne.

udover det, så er børn altså ikke just sandhedsvidner i denne alder, hvis dit barn fortæller om en dårlig episode så spørg åbent ind til situationen når du taler med den voksne, i stedet for bare, at tage for gode varer, at din datters oplevelse er i overensstemmelse med hele sandheden.

det giver på den lange bane en langt bedre og mere tillidsfuld dialog. Det lyder til, at du har spurgt kritisk og pædagogen er gået helt i forsvar. Så er der allerede lukket ned derfra og dermed også for det gode samarbejde.

Hun er blevet sat uden for i kulden og døren er blevet lukket så hun ikke har kunne komme ind. 

Hvilket selvfølgelig har fået mig til at spørger kritisk da jeg ikke syntes det er i orden. 

Var hun bare blevet sendt uden for døren inden for til hun var faldet ned og kunne side roligt var det selvfølgelig noget helt andet. 

Anmeld Citér

22. august 2019

Abracadabra

Pædagogen er nok den med det bedste overblik over situationen, og han vurderede, at din datter skulle ud af stuen. Dét er hun selvfølgelig blevet ked af. Men hun har heldigvis næppe frosset på denne skønne sommerdag. 

Tal med lederen i morgen og husk at være åben for dialog. 

Anmeld Citér

22. august 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hun er blevet sat uden for i kulden og døren er blevet lukket så hun ikke har kunne komme ind. 

Hvilket selvfølgelig har fået mig til at spørger kritisk da jeg ikke syntes det er i orden. 

Var hun bare blevet sendt uden for døren inden for til hun var faldet ned og kunne side roligt var det selvfølgelig noget helt andet. 

Okay, så kan jeg sådan set godt forstå du ikke synes det er helt okay. Men der har åbenbart været en anden pædagog til at tage sig af hende. Så det er ikke sådan at der ikke er blevet holdt øje eller trøstet efterfølgende.

Anmeld Citér

22. august 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Pædagogen er nok den med det bedste overblik over situationen, og han vurderede, at din datter skulle ud af stuen. Dét er hun selvfølgelig blevet ked af. Men hun har heldigvis næppe frosset på denne skønne sommerdag. 

Tal med lederen i morgen og husk at være åben for dialog. 

Ja det er rigtig fint at han vurdere at hun skal ud af stuen men derfor skal hun ikke sættes uden for alene.

Og vis hun siger hun frøs er det jo nok rigtig hvorfor skulle hun ellers pludselig komme i tanke om det.

Har lige for en uge siden haft møde med børnehaven da der var nogle andre ting med den yngste der gjorder jeg efterhånden ikke var tryk ved at aflevere hende og nu var det kommet på plads og så kommer der bare det næste vis ikke de giver mig lovning på dette ikke sker igen kan jeg ikke aflevere dem i den børnehave mere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.