Børnehave var det i orden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2019

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Okay, så kan jeg sådan set godt forstå du ikke synes det er helt okay. Men der har åbenbart været en anden pædagog til at tage sig af hende. Så det er ikke sådan at der ikke er blevet holdt øje eller trøstet efterfølgende.

Ja men først efter hun har fået sin straf. Ville aldrig selv sætte et barn uden for og lukke døren da det må give en enorm utrykhed hos barnet. 

Nu må jeg se hvad ledern siger i morgen men tak for dit svar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2019

Soonmom

"udenfor i kulden" - nu har det altså ikke været koldt i dag 

Jeg ville måske studse lidt over det, især hvis det var præcis den respons pædagogen kom med, for det lyder ærlig talt flabet svaret, men ville ikke gå til lederen for synes det lyder lidt som en bagatel

Her bliver man også sendt væk fra bordet hvis man ikke opfører sig ordentligt 

Anmeld Citér

22. august 2019

Anonym

Hmm var det nu en pædagog. Ja undskyld jeg spørger. For oplever tit folk skrive pædagog... Kan det være en medhjælper/vikar. (jeg er selv pædagog og synes virkelig der er forskel på en uddannet og ikke uddannet nogle gang) jeg kan bare se det på mit abrjede nu. Og her med ikke der ikke findes dårlige pædagoger eller gode medhjælper. Hvis din datter var til en forstyrrelse for de måske 20 børn denne ende voksne sad med. Vil jeg også havde sendt hende ud af rummet (ikke udenfor) med mindre hun var færdi med at spise. Så kunne hun være den først på legepladsen og de andre vil stille og roligt komme efter hende.

Min datter er på din datters alder.hoæd op nogle historier vi får os og det samme med hendes veninder. Det ved jeg fra forældrene.

Spøger åbent til tingene. 

Anmeld Citér

22. august 2019

MoarMoar

Udenfor i kulden? Vi har august som er en sommermåned og det har været dejligt solskinsvejr i dag. Så jeg kan ikke se noget forkert i at barnet kommer lidt ud i den friske luft. 

Anmeld Citér

22. august 2019

Anonym trådstarter

MoarMoar skriver:

Udenfor i kulden? Vi har august som er en sommermåned og det har været dejligt solskinsvejr i dag. Så jeg kan ikke se noget forkert i at barnet kommer lidt ud i den friske luft. 

Så de måtte godt have sat dit barn uden for og lukket døren? Og nej det er ikke vildt koldt idag men her har det blæst en del og vis man ikke har været direkte i solen har det altså godt kunne være lidt køligt især når man sidder ude i korte ærmer. 

Anmeld Citér

22. august 2019

Abracadabra

Ja det er rigtig fint at han vurdere at hun skal ud af stuen men derfor skal hun ikke sættes uden for alene.

Og vis hun siger hun frøs er det jo nok rigtig hvorfor skulle hun ellers pludselig komme i tanke om det.

Har lige for en uge siden haft møde med børnehaven da der var nogle andre ting med den yngste der gjorder jeg efterhånden ikke var tryk ved at aflevere hende og nu var det kommet på plads og så kommer der bare det næste vis ikke de giver mig lovning på dette ikke sker igen kan jeg ikke aflevere dem i den børnehave mere. 

Børn kan jo godt have én opfattelse af tingene, hvor voksne har en anden. Fx vedr temperatur. For frosset har hun næppe i 22-24 graders varme - men hun har været utilpas og ked af det. Og måske har det føltes som om hun frøs... 

Det samme med albuen i ansigtet på det andet barn: Det har for din datter føltes tilfældigt og meget uretfærdigt, men den voksne har nok set et temmelig uroligt barn - plus en grædende sidekammerat.

Der er ikke kun én sandhed. Men hvis du overfor børnehavelederen fremstiller din datter som Den Lille Pige Med Svovlstikkerne, skyder du dig selv i foden. 

Anmeld Citér

22. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hmm var det nu en pædagog. Ja undskyld jeg spørger. For oplever tit folk skrive pædagog... Kan det være en medhjælper/vikar. (jeg er selv pædagog og synes virkelig der er forskel på en uddannet og ikke uddannet nogle gang) jeg kan bare se det på mit abrjede nu. Og her med ikke der ikke findes dårlige pædagoger eller gode medhjælper. Hvis din datter var til en forstyrrelse for de måske 20 børn denne ende voksne sad med. Vil jeg også havde sendt hende ud af rummet (ikke udenfor) med mindre hun var færdi med at spise. Så kunne hun være den først på legepladsen og de andre vil stille og roligt komme efter hende.

Min datter er på din datters alder.hoæd op nogle historier vi får os og det samme med hendes veninder. Det ved jeg fra forældrene.

Spøger åbent til tingene. 

Ved ikke om han er uddannet pædagog eller kun er medhjælper med den måde han håndterede situation på vil jeg tro det sidste.

Og selvfølgelig skal hun tilrette sættes når hun gør noget hun ikke skal. 

Jeg må snakke med ledern i morgen om det er en ting i normalt gør for så vil jeg ikke have mine børn der. 

Anmeld Citér

22. august 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes pædagogen gav dig et uprofessionelt svar. Jeg synes hun skulle have forklaret dig situationen og hvorfor hun valgte som hun gjorde.

men som pædagog kunne jeg ikke finde på det. Jeg ville så hellere give en advarsel og fortsætter det så ville jeg sige at nu er barnet færdig med at spise og måtte gå ned fra bordet. Og så tænker jeg der må dykkes ned i hvorfor hun sidder urolig ved bordet. Sidder de ved flere borde i mindre grupper eller et langt bord? Har hun brug for at sidde tæt på en voksen i en periode? Har hun brug for at sidde med en lille gruppe børn? Er der uro lige før spisetid hvilket gør at hun har svært ved at finde roen? Eller noget helt andet, men jeg ville hellere finde ud af hvordan hun placeres bedst så hun kan sidde mere rolig eller om noget i dagens struktur skal ændres. 

Jeg synes ikke det er okay at hun skal sættes udenfor alene.  

Anmeld Citér

22. august 2019

1518

Hvor jeg bor har det i dag været en skøn sommerdag med 15 grader, blæst og periodisk (kraftig) regn. Min ellers varme datter, som hader alt med lange ærmer (“det er altså sommer, Mor!” ) trak frivilligt i en jakke, da vi skulle gå de ca. 20 fra vores hoveddør til bilen. Så den lille pige kan sagtens have frosset udenfor døren. 

Anmeld Citér

22. august 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Børn kan jo godt have én opfattelse af tingene, hvor voksne har en anden. Fx vedr temperatur. For frosset har hun næppe i 22-24 graders varme - men hun har været utilpas og ked af det. Og måske har det føltes som om hun frøs... 

Det samme med albuen i ansigtet på det andet barn: Det har for din datter føltes tilfældigt og meget uretfærdigt, men den voksne har nok set et temmelig uroligt barn - plus en grædende sidekammerat.

Der er ikke kun én sandhed. Men hvis du overfor børnehavelederen fremstiller din datter som Den Lille Pige Med Svovlstikkerne, skyder du dig selv i foden. 

Jeg har på intet tidspunkt sagt at hun ikke har gjort noget forkert. For pædergogen må mave været virkelig træt af hende eller haft en dårlig dag siden han valgte det som straf. Det var nok næppe en tilgang han ville bruge over for sin egen datter som er i samme alder. 

Vis det var dit barn der var sat uden for og har været dybt ulykkelig og fortsat bliver det når hun kommer og fortæller det ville du så bare sige pyt pædergogen ved hvad han gør og så bare lade den ligge? For kan fortælle dig den slags mor er jeg apselut ikke der er ikke andre til at beskytte mine børn ind mig.

Min datter er ingen engel hun kan  både være fræk sur  og ikke høre efter men den slags straf går jeg ikke ind for lige meget hvad hun har gjort 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.