Børnehave var det i orden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2019

koeapabshicar

Jeg synes aldrig børn skal skammes væk på den måde. Man er nødt til at være der sammen med barnet og hjælpe det til at forstå hvorfor det er fjernet fra situationen. Det er bare desværre ikke altid der er normering til det. 

Men den var ikke gået her. Om mit barn havde været vild eller ej så ville jeg ikke acceptere den form for pædagogiske tilgang. 

Ej heller hans tilgang overfor dig. Det er slet ikke acceptabelt at tale sådan til en forældre. 

Dette er selvfølgelig med det udgangspunkt at det er din udlægning der er den rigtige. 

Jeg ville håndtere det ved at tale med lederen. Jeg ville bede om en udlægning af deres oplevelse af hændelsesforløbet og lytte med åbent sind. Jeg ville undskylde mit barns handling og ligge vægt på jeg heller ikke synes det er okay. Men jeg ville have brug for at høre mere om deres håndtering. Bl.a. ift at sætte børn i skammekrog og høre hvorfor de vælger den pædagogiske tilgang og hvad de tænker det gavner ift barnets perspektiv, selvværd og deres børnesyn. Derudover vil jeg høre lederen hvad der kan ligge til grund for at en medarbejder møder en forældre med så skidt en attitude. Jeg vil dog også her i første omgang spørge lederen om deres oplevelse af hændelsesforløbet i mødet med mig. Har de haft en oplevelse af at jeg har været sur og vred. For det kunne måske forklarer hans reaktion. Men synes nu under alle omstændigheder ikke at man som medarbejder får noget ud af at reagere sådan overfor en forældre og det er nu også ganske skadeligt for det fremtidige forældresamarbejde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Ved ikke om han er uddannet pædagog eller kun er medhjælper med den måde han håndterede situation på vil jeg tro det sidste.

Og selvfølgelig skal hun tilrette sættes når hun gør noget hun ikke skal. 

Jeg må snakke med ledern i morgen om det er en ting i normalt gør for så vil jeg ikke have mine børn der. 

Dit barn bliver da langt mere påvirket over et skift som over at få lidt konsekvens når hun lave noget uhensigtsmæssig, for hvis alle 20 børn sidder uroligt /slår, er det simpelthen umuligt for både børn og voksne at være i.

Sorry men du overreagere totalt hvis du flytter dit barn pga det 

Anmeld Citér

22. august 2019

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg synes pædagogen gav dig et uprofessionelt svar. Jeg synes hun skulle have forklaret dig situationen og hvorfor hun valgte som hun gjorde.

men som pædagog kunne jeg ikke finde på det. Jeg ville så hellere give en advarsel og fortsætter det så ville jeg sige at nu er barnet færdig med at spise og måtte gå ned fra bordet. Og så tænker jeg der må dykkes ned i hvorfor hun sidder urolig ved bordet. Sidder de ved flere borde i mindre grupper eller et langt bord? Har hun brug for at sidde tæt på en voksen i en periode? Har hun brug for at sidde med en lille gruppe børn? Er der uro lige før spisetid hvilket gør at hun har svært ved at finde roen? Eller noget helt andet, men jeg ville hellere finde ud af hvordan hun placeres bedst så hun kan sidde mere rolig eller om noget i dagens struktur skal ændres. 

Jeg synes ikke det er okay at hun skal sættes udenfor alene.  

Der er 2 stuer i børnehaven og de har så valgt idag at børnene skulle spise sammen på den modsatte stue hvor hun ikke plejer at være tænker det måske er derfor hun har været noget mere urolig. Men nej ville heller aldrig selv give den form for staf som hun fik derfor vil jeg få snakket med ledern om det er en normal ting da jeg ikke vil høre det er sket igen 

Anmeld Citér

22. august 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg har på intet tidspunkt sagt at hun ikke har gjort noget forkert. For pædergogen må mave været virkelig træt af hende eller haft en dårlig dag siden han valgte det som straf. Det var nok næppe en tilgang han ville bruge over for sin egen datter som er i samme alder. 

Vis det var dit barn der var sat uden for og har været dybt ulykkelig og fortsat bliver det når hun kommer og fortæller det ville du så bare sige pyt pædergogen ved hvad han gør og så bare lade den ligge? For kan fortælle dig den slags mor er jeg apselut ikke der er ikke andre til at beskytte mine børn ind mig.

Min datter er ingen engel hun kan  både være fræk sur  og ikke høre efter men den slags straf går jeg ikke ind for lige meget hvad hun har gjort 

Nej, jeg havde spurgt pædagogen til hændelsen, og talt med min datter om, at man skal sidde stille ved bordet og i øvrigt sige undskyld, hvis nogen får ens albue i hovedet. Jeg havde negligeret hendes opfattelse af at have frosset, for det er en umulighed i +20 grader (min unge sad i shorts, korte ærmer og skygge kl 16 uden at fryse!). Og i øvrigt havde jeg nok forsøgt at tale situationen ned... 

Jeg havde aldrig holdt mine børn hjemme dagen efter (jeg skal jo passe mit job!), og jeg havde heller aldrig truet med at tage dem helt ud af institutionen. 

Anmeld Citér

22. august 2019

Sprit25

Abracadabra skriver:

Nej, jeg havde spurgt pædagogen til hændelsen, og talt med min datter om, at man skal sidde stille ved bordet og i øvrigt sige undskyld, hvis nogen får ens albue i hovedet. Jeg havde negligeret hendes opfattelse af at have frosset, for det er en umulighed i +20 grader (min unge sad i shorts, korte ærmer og skygge kl 16 uden at fryse!). Og i øvrigt havde jeg nok forsøgt at tale situationen ned... 

Jeg havde aldrig holdt mine børn hjemme dagen efter (jeg skal jo passe mit job!), og jeg havde heller aldrig truet med at tage dem helt ud af institutionen. 

Der hvor jeg bor var der regn og blæst klokken 16...

Anmeld Citér

22. august 2019

Abracadabra

Sprit25 skriver:

Der hvor jeg bor var der regn og blæst klokken 16...

Okay, jeg ser, at vejret har artet sig lidt forskelligt rundt omkring i kongeriget (og TS kan jo også bo på Grønland!), men overordnet set, er det altså ikke en dødssynd at lade en 5 årig sidde udenfor i 15 min midt i august. Jeg antager, at det ikke regnede (men selv regnvejr KAN man faktisk også tåle at befinde sig i med den rette påklædning). 

Jeg fastholder min vurdering af, at det ikke er sundhedsskadeligt at befinde sig udenfor på en dag som denne. Det er træls at blive skældt ud (og mindre børn kan faktisk have svært ved at skelne skældud og at blive slået), men ikke farligt at være udenfor i august. 

Anmeld Citér

22. august 2019

Linemor93

Profilbillede for Linemor93

Min første tanke er, hvordan spurgte du ind til hændelsen? For umiddelbart på det svar pædagogen gav dig lyder det lidt som om han har følt sig angrebet? 

Anmeld Citér

22. august 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Der er 2 stuer i børnehaven og de har så valgt idag at børnene skulle spise sammen på den modsatte stue hvor hun ikke plejer at være tænker det måske er derfor hun har været noget mere urolig. Men nej ville heller aldrig selv give den form for staf som hun fik derfor vil jeg få snakket med ledern om det er en normal ting da jeg ikke vil høre det er sket igen 

Hvis de har valgt det kan det være at de har været underbemandet og derfor måtte slå sig sammen, så overskuddet/tiden har måske ikke været der og det så har været den hurtige løsning for at skabe ro så resten af børnene kunne spise uden at blive forstyrret.

Men tænker at hun måske har været urolig fordi spisesituationen ikke har været som den plejer - hvis hun ellers ikke plejer være urolig. 

Jeg ville ikke tage hende ud af institutionen men spørge ind til om hun ofte sidder uroligt og hvis hun gør så spørge ind til hvordan de arbejder med det? 

Og så ville jeg fortælle dem at det er over din grænse at hun bliver sat udenfor og om I sammen kan finde en anden konsekvens, du ikke har ondt i maven over. 

Og så vil jeg give abracadabra ret i at der ikke er nogen grund til at holde hende hjemme. Vejret var fin idag og så er situationen heller ikke værre. 

Anmeld Citér

23. august 2019

321

Profilbillede for 321
Linemor93 skriver:

Min første tanke er, hvordan spurgte du ind til hændelsen? For umiddelbart på det svar pædagogen gav dig lyder det lidt som om han har følt sig angrebet? 

Også min tanke. For synes tit at grunden til at folk får et flabet eller trælst svar er at der bliver spurgt med en træls eller sur attitude. Som man råber i skoven, får man svar.

Anmeld Citér

23. august 2019

grinny

Nej jeg havde på INGEN måde accepteret det! I vores familie bliver man ikke straffet - og den situation var det ren straf/magtanvendelse fra pædagogens side! 

Selvfølgelig må man ikke slå (ikke at jeg siger hun gjorde det med vilje for det aner jeg intet om) men at blive sat udenfor foran et vindue med en lukket dør så andre kan sidde og se på at man “bliver straffet” det er direkte modbydeligt mod et barn!

Jeg havde taget en snak med lederen om, hvordan de mener man omgås andre mennesker og hvis jeg ikke kunne stå inde for det så var mit barn taget ud med det samme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.