Anonym skriver:
Men det burde ikke afhænge af, hvad manden har lyst til. Så burde han - sat på spidsen - overveje om, han overhovedet har lyst til at få barn. Det bør dreje sig om BARNETS tarv. Og derfor skal vi væk fra, at det drejer sig om løn, og om manden gider..
Det lyder for mig fuldstændigt absurd, at en mand kan gemme sig bag, at han ikke GIDER at være sammen med sit barn? Barnet har brug for at knytte bånd med sin far.
Du vil simpelthen synes, at det er en god idé at tvinge mænd på barsel med et lille barn, som så får opfyldt de helt basale behov for mad, bleskiftning og sovetid, og så bruger rigtig meget tid i kravlegården eller foran fjernsynet, fordi far ikke synes, at det er en fest og hellere vil lave noget fagligt på computeren, sætte lister op i hjemmet, spille Playstation eller hvad de forskellige mænd nu kunne finde på efter alder og erhverv.
Du kan ikke tvinge opmærksomhed og omsorg ud af nogen, det skal være lystbetonet (eller instinktivt, hvilket ikke falder nemt for alle mænd).
Min mand gider ikke helt små børn, han kan godt dikke-dikke med dem, men han ville aldrig klare sig igennem 2 måneder, så ville det ende med, at han gik sin vej totalt indebrændt.
Jeg synes, at RIGTIGT MEGET af denne debat handler om, at det ikke er accepteret, at mænd holder barsel. Det er det for nogle, men der ER altså også mange, der bare kunne gøre det, men de FRAVÆLGER det, og det er direkte ulækkert at vi i et frit samfund skal tvinge folk med fare for økonomi, forværring af parforhold og barnets omsorg.
Til sidst skal indskydes: Hvis en chef bliver sur nu, hvis manden beder om barsel.....så bliver det sådan fremover, at chefen bliver endnu mere sur, når det kommer frem, at parret venter sig igen, for det koster så ikke længere "kun" 14 dages barsel med måske 1-2 måneder oveni, så ER prisen sådan, helt garanteret.