Øremærket barsel -for/imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: For eller imod?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.731 visninger
86 svar
269 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. januar 2019

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder, er i for eller imod? Herhjemme er vi meget imod ift. Økonomi og forkortet barsel hvis ikke faderen bruger barslen eller bruger den samme tid som moderen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2019

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Også i mod, syntes det skal være et valg i den enkelte familie. Kampen kan i stedet tages i fx overenskomster, så det bliver nemmere for far at tage barsel i forhold til arbejdsgiver.... i vores familie var far ikke tryg ved at skulle have barsel alene, så vi ville ha mistet de måneder med vores  børn...

Anmeld Citér

26. januar 2019

Abracadabra

For. Det er en af de virkelig virkningsfulde metoder til at opnå ligestilling herhjemme - både i hjemmene og på arbejdspladserne. 

Anmeld Citér

26. januar 2019

FruStolpe

Jeg er også for. 

Da jeg var på barsel fik jeg 26 uger af arbejdsgiver med fuld løn, og min mand i samme firma fik 3 må eder med fuld løn. 

Så vil man ikke kunne bruge argumentet med økonomien. 

Anmeld Citér

26. januar 2019

Soonmom

Så meget imod, forstår slet ikke at EU skal have lov at gå ind og bestemme over os. Synes snart det er på tide der kommer en afstemningen om vi fortsat skal være medlem af EU

Det eneste den lov gør, er at børnene bliver 2 måneder yngre når de starter i institution og det er normeringen slet ikke giret til. Så mange små pus, der har brug for en til en. De store tabere er børnene, synes det er helt grotesk. 

Vi vil ikke have mulighed for at far tager barsel. Han tjener over 4 gange så meget som mig plus at han oveni er selvstændig, så det vil aldrig kunne lade sig gøre. Håber ikke den når at træde i kraft imens jeg skal holde barsel. Men vil da også gerne have flere børn, men det vil jeg så overveje mere, da jeg synes det er synd at sende dem afsted så tidligt

Men det er jo flot, det skal nok få børnetallet til at stige og øge børns trivsel. Halleluja. 

Og den anden regl med dagpenge som de også har indført. Ja det gør jo nok bare at hele dagpengesystemet falder. Flot EU

Anmeld Citér

26. januar 2019

*Toffee*

Imod. Det må være op til den enkelte familie hvordan de fordeler barslen. 

Såfremt det lykkes os at få en lille, så er det mig der skal have barslen. Jeg ønsker at have den, det gør min kæreste ikke. Derfor ville det være helt skævt,  at han skulle tvinges til at holde barsel og jeg skulle tvinges tilbage på arbejde. 

Anmeld Citér

26. januar 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg er imod.

jeg er i den grand modstander af EU kan bestemme over os, og desuden synes jeg ikke at man skal blande sig i hvordan den enkelte familie få barsel puslespillet til at gå op.

Her hjemme ville det bare betyde, at vores børn var kommet to mdr tidlige i dp, da far er selvstændig, og ikke ville have mulighed for at tag barsel.

Anmeld Citér

26. januar 2019

Mette25

Meyer skriver:

Jeg er imod.

jeg er i den grand modstander af EU kan bestemme over os, og desuden synes jeg ikke at man skal blande sig i hvordan den enkelte familie få barsel puslespillet til at gå op.

Her hjemme ville det bare betyde, at vores børn var kommet to mdr tidlige i dp, da far er selvstændig, og ikke ville have mulighed for at tag barsel.

Lige præcis. Er også imod min mand er selvstændig og holder ikke barsel.

Anmeld Citér

26. januar 2019

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Jeg har svaret imod. Især fordi det gør mig lidt nervøs nu jeg er alene. Min datter er donorbarn, og det vil en kommende søskende også blive. Og mister jeg så helt automatisk 2 mdr. Barsel??  

Det frygter jeg virkelig!!

Anmeld Citér

26. januar 2019

lineog4

Jeg tænker man skulle starte et andet sted:

- de mandsdominerede fag får barsel med fuld løn i 2 med

- ligeløn 

Tænker en del familier desværre har sat sig sådan økonomisk, at de har svært ved at det er manden der går på barselsdagpenge. Jeg er fx lærer og en mandlig lærer har ret til 6 mnd på fuld løn præcis som en kvinde og der er langt flere mandlige lærere der tager barsel end der er i min mands erhverv (bygningsindustrien). Så er er for, hvis der samtidig også tænkes i barselsordninger for mændene....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.