Øremærket barsel -for/imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2019

Abracadabra

lineog4 skriver:

Jeg tænker man skulle starte et andet sted:

- de mandsdominerede fag får barsel med fuld løn i 2 med

- ligeløn 

Tænker en del familier desværre har sat sig sådan økonomisk, at de har svært ved at det er manden der går på barselsdagpenge. Jeg er fx lærer og en mandlig lærer har ret til 6 mnd på fuld løn præcis som en kvinde og der er langt flere mandlige lærere der tager barsel end der er i min mands erhverv (bygningsindustrien). Så er er for, hvis der samtidig også tænkes i barselsordninger for mændene....

Jeg ser øremærket barsel til mændene som første skridt til bedre barselsforhold for mændene. De mandsdominerede fag HAR jo traditionelt dårlige barselsvilkår - det bliver formentlig ændret nu. For NU har mændene noget at kæmpe for. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2019

HapsHapsHaps

Jeg synes det ville være helt fantastisk hvis flere mænd tog barsel, og at det blev mere normalt. Men jeg er virkelig, virkelig imod at en del af barslen skal øremærkes. Jeg tænker det ville være bedre at tænke mere i overenskomster fx, frem for at det skal handle om tvang såfremt man ikke ønsker at sende dit barn i institution i 8 måneders alderen. Herhjemme er mit støre ønske at amme vores søn så længe jeg kan slippe afsted med det - allerhelst et helt år eller mere. Jeg håber virkelig ikke det når at træde i kræft inden vores dreng kommer til juni. Desuden synes min kæreste heller ikke at det lyder særligt fedt at gå hjemme i 2 måneder, hvor det for mig er det fedeste. Der er bare forskel på vores ønsker, og det er 100% fair. 

Anmeld Citér

26. januar 2019

Mille123

Abracadabra skriver: