Carina:-) skriver:
Der er rigtig mange der ikke ville kunne opretholde en deltidsamning med fuldtidsarbejde. Både pga tiden væk men også pga manglende hvile .
Desuden kan man jo bare dele den nu hvis man har lyst.
Så hvorfor tvinge det igennem og hvad med alle solomødrene? Det er bare ærgerligt for deres børn?
Oh de små selvstændige? Hvem skal træde ind for dem? Det er også bare ærgerligt for deres børn?
Ah, de fleste jeg kender der har opgivet deres delvise amning har altså gjort det længe inden de startede på arbejde... Og hvis det var sandt ville delvist ammende mødre så være nødt til at opgive amningen, når de selv startede på arbejde?
Hvis amningen kører og er velfungerende frem til barnet er 8 mdr, så behøver det altså ikke være de 8 timers adskillelse, der ødelægger det.
Min store pige var ørebarn, så fra hun var 9 mdr til hun var 1 år og 9 mdr, var hun vågen gennemsnitligt 8 gange hver nat, og jeg fuldtidsarbejdede. Det var det hårdeste jeg nogensinde har gjort, men det til trods blev hun ammet til hun var over 2 år.
Min lille pige er knap 15 mdr nu, og friammes når jeg er hjemme (= så meget som hun har lyst til), og det har virket fint på trods af, at jeg fuldtidsarbejder og min mand havde 8 ugers orlov.
Dét sagt, så er jeg heller ikke for en øremærkning, som den er lagt ud nu. Simpelthen fordi konsekvensen for en del børn vil være, at de skal tidligere i institution. For mig ville de to måneders øremærkning ideelt set skulle lægges i forlængelse af den eksisterende orlov, så vi netop lægger os tættere op af de svenske vilkår, der har noget længere barsel end her (mener det er 16 mdr og hvor der er 3 mdr øremærket til hver forælder samt resten til deling)
Anmeld
Citér