4 årige har overskæg hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2018

Vaya

Afblegning og hårfjerningscreme gør ikke ondt, hvis det fungerer ordentligt, MEN begge dele er propfulde af kemikalier. Får nogle år siden var der i øvrigt ballade fordi noget hårfjerningscreme ætsede sår i huden på voksne kvinders ben. Tør slet ikke tænke på, hvad det kan gøre ved sart barnehud omkring munden!

Derudover så holder det altså ikke, at lære er barn at lave om på sig selv. Det må altså aldrig blive noget ens mor billiger! Som flere andre skriver, hvad så når håret er forkert farve, næsen er lidt skæv, øjnene for små osv?? Hvor langt skal man gå med? Og uanset hvor småt det er, så sender det ALTID det signal, at mor godt kan se, hvad mobberen mener. Det er altså det samme som at sige “han er ikke sød at påpege det, men jeg kan godt se, at han har fat i noget”.

Når man når teen-årene kan man “uforstående” stå på sidelinjen og lade dem ændre sig selv med et “det behøver du altså ikke”, men det må fandme aldrig bliver på forældrenes initiativ. 

Jeg har som lærer set børn med de mest oplagte særheder, der nemt kunne drilles med, uden at børn har reageret på dem. Fordi de har lært om fællesskab på en god måde, og fordi mobning ikke handler om noget fysisk. Det handler om at hævde sig selv, eller om at skabe fællesskab på andres bekostning.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2018

Abracadabra

Min 4 årige græder, når hun skal have plaster af armen - som jo SLET ikke er så følsom som overlæben. 

Jeg har forbehold overfor parfume i sæber mm. til mine børn - hårfjerningscreme er jo helt aldeles rasende giftigt!! 

Proportionerne er helt skæve, når vi begynder at overveje tortur eller gift på en 4 årig!

Anmeld Citér

19. februar 2018

Abracadabra

Og hvad med de potentielle ar, der kan komme efter ætsningsskader med brintoverilte eller hårfjerningscreme (som er virkelig, virkelig giftigt!)? 

Jeg er rystet over, at det overhovedet bliver nævnt som mulighed på et så lille barn.

Anmeld Citér

19. februar 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Tobabyer skriver:

Men fordi at nogen vælger at få piercet deres 1-åriges øre under tvang  (som jeg i øvrigt heller ikke mener er okay) retfærdiggør det jo ikke at en 4-årig skal udsættes for hårfjerning, bare fordi det måske IKKE foregår under tvang. 

Som sagt synes jeg også at begge ting er meget tidligt og jeg håber ikke at man selv begynder at forsøge sig med forskellige ting. Men hvis det er et problem der vokser over de næste år, synes jeg sagtens at man kan tillade sig at spørge en læge eller hudlæge til råds om der er nogle muligheder for at hjælpe barnet. Det var egentlig også mit indtryk at det "bare" var eventuelle fremtids muligheder ts gerne ville have.

Anmeld Citér

19. februar 2018

Carina:-)

Abracadabra skriver:

Min 4 årige græder, når hun skal have plaster af armen - som jo SLET ikke er så følsom som overlæben. 

Jeg har forbehold overfor parfume i sæber mm. til mine børn - hårfjerningscreme er jo helt aldeles rasende giftigt!! 

Proportionerne er helt skæve, når vi begynder at overveje tortur eller gift på en 4 årig!

Måske det er liiiiige i overkanten at skrige tortur ud i debatten pga hårfjerning med strips. 

Bare lidt ....

Man kan forresten få økologiske hårfjerningsmidler- de er ret gode hvis man går op i kemikalier osv. 

Nu kender jeg ikke til blegemidler ,så det vil jeg ikke udtale mig om. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Carina:-)

Hck skriver:

Som sagt synes jeg også at begge ting er meget tidligt og jeg håber ikke at man selv begynder at forsøge sig med forskellige ting. Men hvis det er et problem der vokser over de næste år, synes jeg sagtens at man kan tillade sig at spørge en læge eller hudlæge til råds om der er nogle muligheder for at hjælpe barnet. Det var egentlig også mit indtryk at det "bare" var eventuelle fremtids muligheder ts gerne ville have.

Jeg tænker heller ikke at ts står med diverse midler klar til at kaste sig over barnet.

Hun spørger ,og de fleste anbefaler hende at snakke med fagfolk inden hun gør noget som helst. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Kære ts 

hvor er det en svær dilemma at stå i som mor. En mor som ser sin 4 årig pige blive drillet og pigen er påvirket af det. 

For det første, er det kun udelukkende hendes fætter der driller med det? Og slet ikke nogen i børnehaven der gør det? 

Hvis ja. Så i så fald skal du som mor opdrage på fætteren (når det tilsyneladende har han dumme forældre som ikke fortæller drengen hvad der er rigtig og forkert) ja sorry udtrykket men bliver sku så gal for hvis det kun er ham så det nemt at opdrage ham eller sig til forældrene at de skal opdrage deres møgunge. End at du begynder og bruge hårfjernings metoder. Det jo synd for dit stakkels lillebitte 4 årig pige at udsætte hende får noget smertefuldt eller kemikalier. 

eller er det både fætteren og børnehaven hun bliver drillet af? Hvis ja. Vil jeg råde dig til at se en hudlæge og høre ad hvad de mener om hvordan skal fjernes på en skånsom måde. Men vil ærligtalt stadig ikke udsætte det lille barn for noget smertefulde eller kemikalier. Man vil overveje det hvis det var en pr-teen men synes det er skrækkelig som 4 årig overhovedet at overveje sådan noget. Så hvis det også i børnehaven den også er gal, så søg hudlægen. For det lidt umuligt at opdrage hele børnehave børnene. Det kan du jo ikke. Med nærmere eftertanke vil mobning/drillerier vil ikke kunne opstå så let/så ofte hvis alle forældre bare bruger lidt tid til at opdrage deres børn og hvordan man opfører sig overfor andre. For ærligtalt chorker det mig hvor Mange forældre som ikke opdrager deres børn. 

Vi mennesker ser forskelig ud. Og ingen er bedre end andre. Og det kan nogle forældre godt tag og bruge en SMULE tid på at fortælle og vise deres børn det. Det er sku det mindste man kan gøre som forældre. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Tobabyer

Hck skriver:

Det er slet ikke mit indtryk at ts søger fremtidsmuligheder. Hun spørger hvad hun kan gøre, om hun “bare” kan bruge de der veet strips, som jeg så tænker hun har liggende derhjemme, og det første indlæg efterfølgende står der at hun ikke bør vokse en 4-årig i ansigtet, hvortil ts svar er: “jamen hun er meget påvirket af det dagligt” det indikerer da ikke at hun søger råd til hvad hun kan gøre i fremtiden, men en her og nu løsning. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Tobabyer skriver:

Det er slet ikke mit indtryk at ts søger fremtidsmuligheder. Hun spørger hvad hun kan gøre, om hun “bare” kan bruge de der veet strips, som jeg så tænker hun har liggende derhjemme, og det første indlæg efterfølgende står der at hun ikke bør vokse en 4-årig i ansigtet, hvortil ts svar er: “jamen hun er meget påvirket af det dagligt” det indikerer da ikke at hun søger råd til hvad hun kan gøre i fremtiden, men en her og nu løsning. 

Ja, det er selvfølgelig rigtig nok

Anmeld Citér

19. februar 2018

Miti's mama

Nej, du skal ikke bruge voks til en 4-årig, og slet ikke i ansigtet. Husk at fjerne/blege hår er noget der skal gøres ofte. Det er ikke en engangsting. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.