4 årige har overskæg hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.249 visninger
100 svar
292 synes godt om
19. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej 

Min datter bliver tit drillet af hendes fætter at hun har overskæg. Hun er dog 4 men det kan ses meget da det er mørkt .. er der ikke noget jeg kan gør ? 

Kan man fjerne det med almindelig strips fra veet som der bruges til voksne ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2018

Lje

Anonym skriver:

Hej 

Min datter bliver tit drillet af hendes fætter at hun har overskæg. Hun er dog 4 men det kan ses meget da det er mørkt .. er der ikke noget jeg kan gør ? 

Kan man fjerne det med almindelig strips fra veet som der bruges til voksne ? 

Umiddelbart virker det som en bedre ide, at der bliver opdraget på fætter drillepind og at I hjælper med at italesætte, at det ikke er skæg (som i mandlig forstand) fremfor at vokse et 4-årigt barn i ansigtet.

Vh.

Anmeld Citér

19. februar 2018

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Umiddelbart virker det som en bedre ide, at der bliver opdraget på fætter drillepind og at I hjælper med at italesætte, at det ikke er skæg (som i mandlig forstand) fremfor at vokse et 4-årigt barn i ansigtet.

Vh.

Men det påvirker hende meget til dagligt ... 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Tobabyer

Men hun er 4 år, tænker da hun hellere skal have masser af bekræftelse i, at hun er god nok som hun er og lære at være glad for sig selv og tænke pyt, fremfor at skulle vokses i ansigtet, fordi hun har en tarvelig fætter? 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Carina:-)

Hun kommer til at møde andre tarvelige mennesker der vil kommentere det. 

Og det er unødvendigt at hun skal få et traume bare fordi vi voksne mener ingen må drille.

Og når man er et barn kan det give dybe ar at blive drillet med sit udseende.

Fakta er at ret mange mennesker er ret ligeglad med om det er god stil AT mobbe eller ej..Så Ja du skal gøre noget ved det  .

Jeg ville snakke med lægen om hvad der kan gøres. Om hun evt skal tjekkes for hormoner for det er tidligt med mørke hår når man kun er 4.

Men hun er ikke den eneste så min ikke du kan få vejledning i hvordan du bedst fjerner det.

Anmeld Citér

19. februar 2018

Tobabyer

Carina:-) skriver:

Hun kommer til at møde andre tarvelige mennesker der vil kommentere det. 

Og det er unødvendigt at hun skal få et traume bare fordi vi voksne mener ingen må drille.

Og når man er et barn kan det give dybe ar at blive drillet med sit udseende.

Fakta er at ret mange mennesker er ret ligeglad med om det er god stil AT mobbe eller ej..Så Ja du skal gøre noget ved det  .

Jeg ville snakke med lægen om hvad der kan gøres. Om hun evt skal tjekkes for hormoner for det er tidligt med mørke hår når man kun er 4.

Men hun er ikke den eneste så min ikke du kan få vejledning i hvordan du bedst fjerner det.

Jeg var godt nok lidt ældre, men blev også drillet med “overskæg” da jeg var barn, og har altså ikke traumer over det, så ikke alle børn får traumer

og derfor skal det da stadig påtales at det ikke er okay at drille, at mange mennesker er tarvelige, gør det det jo ikke okay, vel?

Anmeld Citér

19. februar 2018

Lje

Anonym skriver:

Men så må I jo hjælpe hende ved at opdrage på hendes fætter og hjælpe hende til en bedre selvforståelse, selvværd og til at sige fra. I stedet for at vokse den 4-årige i ansigtet. I lærer hende jo at symptombehandle i stedet.

Og ja, det er pissesvært at tage de lange, seje træk i stedet for at springe over hvor gærdet er lavest. Men det er jo så forældes lod i livet..

Vh.

Anmeld Citér

19. februar 2018

Carina:-)

Tobabyer skriver:

Jeg var godt nok lidt ældre, men blev også drillet med “overskæg” da jeg var barn, og har altså ikke traumer over det, så ikke alle børn får traumer

og derfor skal det da stadig påtales at det ikke er okay at drille, at mange mennesker er tarvelige, gør det det jo ikke okay, vel?

Jeg har da ikke skrevet det var ok ?

Så hvorfor tror du jeg mener Det?

Og Det er da godt du var stærk nok til at kunne holde mobning ud   men ikke alle har den styrke og ts Skriver hendes datter er påvirket.

Hvis man kan undgå at ens børn bliver mobbet er da det optimale og vi snakker ikke en brasiliansk wax  men bare lidt hår i ansigtet.

Det fjerner de fleste mennesker netop fordi vi ikke synes det er pænt til piger/kvinder.

Anmeld Citér

19. februar 2018

Soonmom

Og Det er da godt du var stærk nok til at kunne holde mobning ud   men ikke alle har den styrke og ts Skriver hendes datter er påvirket.

Hvis man kan undgå at ens børn bliver mobbet er da det optimale og vi snakker ikke en brasiliansk wax  men bare lidt hår i ansigtet.

Det fjerner de fleste mennesker netop fordi vi ikke synes det er pænt til piger/kvinder.

Ja, de fleste mennesker fjerner hår, men sgu da ikke de fleste 4 årige mennesker ����

Anmeld Citér

19. februar 2018

Tobabyer

Nej det har du ikke skrevet det var måske en misfortolkning fra min side. 

Ja mange mennesker fjerner hår, men da ikke i 4-årige børns ansigt? 

Hun kunne jo også “risikere” at hvis hun fylder pigen med selvtillid og bekræftelse, at hun ender med at få en stærk pige som lærer at sige pyt og skide på hvad andre synes, og lærer at sige fra overfor bøller, også i voksenlivet. Og vil vove den påstand at man ikke kan undgå mobning, så vil der bare være noget andet, og når det nu er et familiemedlem der mobber, er der da endnu mere grund og mulighed for at tage hånd om det på en ordentlig måde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.