4 årige har overskæg hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2018

Carina:-)

Tobabyer skriver:

Undskyld, men der er ingen læger der ville mene at et sygt barn skal have sonde eller parenteral ernæring fremfor danonino og ostehaps. Det ville være omsorgssvigt at holde på at barnet enten kun skulle spise næringsholdige kalorier eller skulle have kunstig ernæring, fremfor “tomme” kalorier som du kalder det. 

Det skriver jeg heller ikke nogen læger vil....

Men min søn vokser ikke og den ene læge mente at han skulle have ostepops og danino da han havde gode erfaringer med at det ville børn det her sensitive i munden gerne have

Den næste læge var ved at falde ned af stolen og gav mig et langt foredrag om fejlernæring uden jeg kunne nå st sige det var en kollega der havde anbefalet det.

Og selv efter jeg oplyste det så mente hun stadig det var fuldkommen vanvittigt og tvivlede faktisk på hvad jeg sagde selv om det står i journalen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2018

Tobabyer

Carina:-) skriver:

Det skriver jeg heller ikke nogen læger vil....

Men min søn vokser ikke og den ene læge mente at han skulle have ostepops og danino da han havde gode erfaringer med at det ville børn det her sensitive i munden gerne have

Den næste læge var ved at falde ned af stolen og gav mig et langt foredrag om fejlernæring uden jeg kunne nå st sige det var en kollega der havde anbefalet det.

Og selv efter jeg oplyste det så mente hun stadig det var fuldkommen vanvittigt og tvivlede faktisk på hvad jeg sagde selv om det står i journalen 

Nu kender jeg jo ikke problematikken med din søn, men du starter med at skrive “børn der ikke vil spise” så ændrer du det til “undervægtige børn” og nu handler det om dit barn som ikke vokser. 3 forskellige ting, det gør det lidt svært at forholde sig til det du skriver når du ændrer det hver gang. 

Det giver da god mening, at hvis barnet er sensitivt i munden, så kan de prøve forskellige konsistenser of fornemmelser i munden og dermed vænnes til forskellig mad og blive mindre kræsne. Hvis den anden læge så har tænkt at der er en anden grund til at din søn ikke vokser, så kan jeg da godt forstå at hun synes det er en dårlig ide med ostepops, hvis det nu handler om nogle helt andre problematikker end hvad han indtager, eller ikke indtager. 

Anmeld Citér

20. februar 2018

Tobabyer skriver:

Nu kender jeg jo ikke problematikken med din søn, men du starter med at skrive “børn der ikke vil spise” så ændrer du det til “undervægtige børn” og nu handler det om dit barn som ikke vokser. 3 forskellige ting, det gør det lidt svært at forholde sig til det du skriver når du ændrer det hver gang. 

Det giver da god mening, at hvis barnet er sensitivt i munden, så kan de prøve forskellige konsistenser of fornemmelser i munden og dermed vænnes til forskellig mad og blive mindre kræsne. Hvis den anden læge så har tænkt at der er en anden grund til at din søn ikke vokser, så kan jeg da godt forstå at hun synes det er en dårlig ide med ostepops, hvis det nu handler om nogle helt andre problematikker end hvad han indtager, eller ikke indtager. 

Min søn vil ikke spise så derfor er han undervægtig og vokser heller ikke i cm .

Håber det er forståeligt nu.

Anmeld Citér

20. februar 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Ingen har sagt hun skulle bruge voks

Og jeg synes det er overkill at skrive tortur når ts på ingen måder har sagt hun har gjort noget som helst.

Men vi når ingen vegne når det er gentagelser på gentagelser 

Tak for debatten 

Må lige høre hvad du tænker en fagperson vil kunne komme op med af værktøjer her? Hvis det ikke er voks, varm eller kold, stærke kemikalier som brintoverilte eller hårfjerningscreme, eller epilering? Hvis der ikke må snakkes om stærk smerte eller kemikalier, hvad så? Så er der vel en skraber tilbage, det håber jeg for guds skyld ingen kunne finde på at bruge..

Anmeld Citér

20. februar 2018

Tobabyer skriver:

Og nej de er ellers ret enige ang min søn .

Men ikke i kostrådene netop fordi også læger har forskellige opfattelser af hvad der er rigtigt og forkert maj til kost rygning farvning AF hår osv osv 

Anmeld Citér

20. februar 2018

Cherraly skriver:

Må lige høre hvad du tænker en fagperson vil kunne komme op med af værktøjer her? Hvis det ikke er voks, varm eller kold, stærke kemikalier som brintoverilte eller hårfjerningscreme, eller epilering? Hvis der ikke må snakkes om stærk smerte eller kemikalier, hvad så? Så er der vel en skraber tilbage, det håber jeg for guds skyld ingen kunne finde på at bruge..

Jeg aner det ikke 

En snakkede om blegning og det aner jeg heller ikke noget om

Men fordi det er et barn tænkte jeg at det var bedre hun spurgte en fagperson frem for selv at forsøge noget.

Ligesom jeg også synes man skal gå til lægen med langvarig  hoste frem for at ligge et halvt løg under sengen som jeg ellers ser mange råde til i diverse forums. 

Anmeld Citér

20. februar 2018

Tobabyer

Min søn vil ikke spise så derfor er han undervægtig og vokser heller ikke i cm .

Håber det er forståeligt nu.

Og derfor lyder det også som om at den første læge har tænkt taktil hylersensitivitet og den næste læge har måske tænkt noget endokrinologisk, og derfor kan jeg da godt forstå hun ikke mener ostepops og yoghurt er vejen frem. Hvis der er tale om to forskellige problemstillinger er vejledningen jo sjældent den samme. 

Anmeld Citér

20. februar 2018

Tobabyer skriver:

Og derfor lyder det også som om at den første læge har tænkt taktil hylersensitivitet og den næste læge har måske tænkt noget endokrinologisk, og derfor kan jeg da godt forstå hun ikke mener ostepops og yoghurt er vejen frem. Hvis der er tale om to forskellige problemstillinger er vejledningen jo sjældent den samme. 

Tja måske

Det vil jeg da spørge om næste gang 

Og hvem mon så har ret af de 2 ...

Det har jo en ret stor relevans for min søn  at vi får den rette vejledning....

Anmeld Citér

20. februar 2018

Tobabyer

Og nej de er ellers ret enige ang min søn .

Men ikke i kostrådene netop fordi også læger har forskellige opfattelser af hvad der er rigtigt og forkert maj til kost rygning farvning AF hår osv osv 

Selvfølgelig har læger forskellige opfattelser, læger er jo trods alt også bare mennesker, en ting er hvad man synes, en anden ting er jo, rent lægefagligt, at kunne stå inde for at sætte en behandling igang af et sundt og raskt barn. 

Anmeld Citér

20. februar 2018

Tobabyer

Tja måske

Det vil jeg da spørge om næste gang 

Og hvem mon så har ret af de 2 ...

Det har jo en ret stor relevans for min søn  at vi får den rette vejledning....

Ja hvem har ret, hvis der ikke kan findes noget i diverse prøver osv, så kunne det sagtens være den første læge har ret, men du skriver jo de er enige om din søn, så man må da gå ud fra at alle relevante undersøgelser er foretaget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.