4 årige har overskæg hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2018

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

At vokse det er smertefuldt. Kan du ikke bare afblege det ? Det tager kun 5 min. Og kan ikke ses med mindre din datter er meget mørk. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Hvad gjorde du for at fjerne hendes ? 

Hun var halvstor - og hun fik en ansigts epilator. 

Det vil jeg ikke anbefale for det er ikke så rart.

Men ellers var der kun voks dengang ( hun er 24 nu) og det synes jeg jo ikke hun skullle stå med. 

Jeg synes du skal snakke med en med forstand på hudpleje - de ved hvad der er skånsomt.

Og jeg mener faktisk man kan få noget som man smører på ,og så bare fjerner uden noget som helst med av eller lign. Men jeg er ikke sikker på hvad der er i - så tænker du skal have en fagperson indover nu hun er så lille. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Tobabyer skriver:

Nej måske gør det ikke synderligt ondt, men ikke desto mindre gør det ondt. Og det er et barn på 4 år. Og det er jo ikke kun een gang man er nødt til det, hvad hvis barnet græder og ikke vil? Traumer?

Men værsgo at lade hende lide for skønheden så tidligt, det skal nok give hende noget godt med på vejen  jeg blander mig udenom. 

Jeg synes ikke det gør ondt,men vi er self forskellige. 

Jeg tænker ts skal forbi en proff - for mon de ikke ved mere om det end vi gør. 

Så lige at en der anbefalede at afblege det - det er da ihvertfald smertefrit. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Tobabyer

Carina:-) skriver:

Jeg synes ikke det gør ondt,men vi er self forskellige. 

Jeg tænker ts skal forbi en proff - for mon de ikke ved mere om det end vi gør. 

Så lige at en der anbefalede at afblege det - det er da ihvertfald smertefrit. 

Du er voksen, og kan også forstå hvorfor du gerne vil fjerne hår. Pigen er ikke ked af håret, kun fordi hun er blevet gjort opmærksom på at det er “unormalt”. 

Så i stedet for at rette op på skaden ( som er at hun nu tror hun ikke er god nok) vil man begynde et skønhedsritual som hun så kan fortsætte med resten af livet, i stedet for st lade barn være barn og forsøge at gøre hende stærk nok til at være ligeglad med andre. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Tobabyer skriver:

Du er voksen, og kan også forstå hvorfor du gerne vil fjerne hår. Pigen er ikke ked af håret, kun fordi hun er blevet gjort opmærksom på at det er “unormalt”. 

Så i stedet for at rette op på skaden ( som er at hun nu tror hun ikke er god nok) vil man begynde et skønhedsritual som hun så kan fortsætte med resten af livet, i stedet for st lade barn være barn og forsøge at gøre hende stærk nok til at være ligeglad med andre. 

Men hvornår er det så ok at begynde at fjerne håret som hun jo om hun starter nu eller om 10 år skal gøre resten af livet- for det er jo kun ved laserbehandling de evt bliver væk? 

Synes du ligger meget i at hun tror hun ikke er god nok osv - det gør vi voksne så heller ikke nrå vi går på kur,fjerner hår får ansigtsbehandlinger osv?

Ja jeg er voksen,men det var min datter ikke - og jeg kan godt klare hvis en har et prob med min udseende - netop fordi jeg er voksen og ved det er modparten der nok har det værst siden det er nødvendigt at pege på mig.

Men den styrke har børn ikke- og det hjælper ikke at blive voksen og så vide at de børn der mobbede var tåberne- er skaden først sket så er den svær at rette op på . 

Jeg er fuldstændig enig med dig i at det ikke burde være nødvenidigt at lave en tråd om sit barns ansigts hår ,for hun er bare et barn-men sådan er verden bare ikke. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Tobabyer

Men hvornår er det så ok at begynde at fjerne håret som hun jo om hun starter nu eller om 10 år skal gøre resten af livet- for det er jo kun ved laserbehandling de evt bliver væk? 

Synes du ligger meget i at hun tror hun ikke er god nok osv - det gør vi voksne så heller ikke nrå vi går på kur,fjerner hår får ansigtsbehandlinger osv?

Ja jeg er voksen,men det var min datter ikke - og jeg kan godt klare hvis en har et prob med min udseende - netop fordi jeg er voksen og ved det er modparten der nok har det værst siden det er nødvendigt at pege på mig.

Men den styrke har børn ikke- og det hjælper ikke at blive voksen og så vide at de børn der mobbede var tåberne- er skaden først sket så er den svær at rette op på . 

Jeg er fuldstændig enig med dig i at det ikke burde være nødvenidigt at lave en tråd om sit barns ansigts hår ,for hun er bare et barn-men sådan er verden bare ikke. 

Du skriver det så fint selv, voksne kan fjerne alt det hår de vil, de er voksne og VED at de er gode nok, det er jo ikke derfor voksne fjerner hår, det er forfængelighed. 

Men 4-årig er ikke forfængelig medmindre man gør hende forfængelig. 

Jeg synes man kan fjerne hår når man har forstået at man gør det for sin egen skyld og ikke fordi andre siger eller synes man skal. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Tobabyer skriver:

Du skriver det så fint selv, voksne kan fjerne alt det hår de vil, de er voksne og VED at de er gode nok, det er jo ikke derfor voksne fjerner hår, det er forfængelighed. 

Men 4-årig er ikke forfængelig medmindre man gør hende forfængelig. 

Jeg synes man kan fjerne hår når man har forstået at man gør det for sin egen skyld og ikke fordi andre siger eller synes man skal. 

Men det er lettere sagt end gjort.

Min pige havde ikke noget prob før der var en der synes det var sjovt at ligge en skraber. 

Det var en voldsom oplevelse ,og jeg måtte så hjælpe hende med at få det fjernet. 

Man kan have en masse holdninger- i bund og grund handler det jo om den der står i det. 

Og så må vi jo stole på mor der skriver hendes datter er påvirket. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Tobabyer

Men det er lettere sagt end gjort.

Min pige havde ikke noget prob før der var en der synes det var sjovt at ligge en skraber. 

Det var en voldsom oplevelse ,og jeg måtte så hjælpe hende med at få det fjernet. 

Man kan have en masse holdninger- i bund og grund handler det jo om den der står i det. 

Og så må vi jo stole på mor der skriver hendes datter er påvirket. 

ALT ved at være forældre er lettere sagt end gjort. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Tobabyer skriver:

ALT ved at være forældre er lettere sagt end gjort. 

True 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Dorthe1986

Hvis jeg var barn/ung og nogle drillede mig med ansigtshår, så ville jeg 10 gange hellere have at min mor havde hjulpet mig med at fjerne dem, end at jeg skulle bruge årevis på at leve med mobning og drillerier.

Mon ikke det er muligt at lære ens børn at de er gode nok, selvom man hjælper dem af med noget de ønsker fjernet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.