Carina:-) skriver:
Så de personer der her i tråden fortæller om hvor svært det har været for dem at blive mobbet skulle bare gro noget selvtillid?
Ikke alle er s stærke at de magteeden opgave
Jeg ser ikke en mor der vil fortælle hendes datter at hun ikke er god nok som hun er.
Jeg ser en mor der tager hendes barn seriøst og beder om råd til at hjælpe hendes datter.
Synes sgu det er lidt synd for ts st hun bliver sat i en bås som en forfængelig mor der bare ønsker st ændre hendes datter.
Ikke alt kan løses med st man bare skal være ligeglad. Ikke alle har den psyke
Og så skulle vi måske lige slappe af med at snakke om voks. Mor spørger til strips og en nævner blegning ingen har ment ungen skule dyppes i voks. .
Tværtimod nævner flere st hun lige skal få prof vejledning .
Jeg er selv mørk en har ikke den store hårmængde på kroppen.
Min store datter havde også hår på overlæben og det er voldsomt at overvære ens barn dybt ulykkelig fordi hun bliver mobbet.
Jeg skriver ikke ts er en forgængelig mor, man vil ikke se sit barn trist og vil gøre hvad som helst, og kan fokusere på noget mindre hensigtsmæssigt, det kan jeg godt sætte mig ind i. Jeg er mere oprørt over de gode råd om at få fjernet det mørke dun. Der var for noget tid siden en tråd fra en mor med en datter der var ked af sine krøller, for de andre piger havde glat lyst hår. Der var også en masse gode råd om hvor nemt det er bare at glatte det, så bliver livet nemmere for pigen. Ret vildt synes jeg.
Men der er her tale om en 4-årig. Ikke en pre-teen der skal i gang med nogle svære år, men en 4-årig! Der vil altid være nogle der mobber, med alt mellem himmel og jord. Man kan altså ikke blive perfekt for at tilgodese alle vinkler til mobning. Det er jo et af livets punkter til læring og udvikling af personlighed hos et lille barn. Lyder lidt som om argumentet er at den her lille pige på 4 ikke har en stærk psyke, for det har alle ikke, og det så ikke giver mening at arbejde med selvtillid og håndtering af de her udfordringer. Men måske misforstår jeg?
Min unge kom som tiger til fastelavn, der var mange Elsaer og prinsesser i børnehaven, hun fik også at vide hun havde en grim kostume, hvilket gjorde hende en smule trist. Vi kunne ikke drømme om at få hende tilpasset, snakkede i stedet om hvor vigtigt det var hun selv var glad og tilfreds, og det blev hun også ved med at være. Det er selvfølgelig en anden historie..