4 årige har overskæg hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2018

Bananaalice

Sgu da meget godt han mobber hende med noget der kan fjernes, tænk hvis han bare sagde hun var grim og tyk? Det gør han jo nok når skægget er væk, for begge børn bliver bekræftet I at der er noget unormalt der ikke skal være der Så kan hun som 4 årig lærer det, og gå ud i verden til andre børn der har lidt overskæg og sige til dem de skal få det fjernet.

Jeg kender folk der har fået opereret ørerne ind som barn, som i dag er kede af de ikke selv tog det valg.

Helt ærligt, du bestemmer, hvis du synes det er lettere at rende og waxe hende eller give hende laserbehandling er det det du gør  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2018

Abracadabra

Havde hun været præ-teen, havde man MÅSKE kunnet overveje det. Men hun er et lillebitte børnehavebarn! Hun skal da på INGEN måde udsættes for stærke kemikalier eller smertefulde epileringer! Det lyder da helt vanvittigt!

Hæng nogle billeder af Frida Kahlo op. Smuk kvinde med unibrow og überlippenbart.

Anmeld Citér

19. februar 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Synes det er en vild tråd. Det er godt nok for langt ude. Jeg fik faktisk tårer i øjne da jeg læste man vil vokse en 4-årigs ansigt. Der er da noget helt absurd her. Barnet har da mere brug for at se voksne stå sammen om det her, giver hende selvtillid, og griner de fjollede mobbende påstande lige i ansigtet. I stedet for at bekræfte at det er forkert, noget hun skal skamme sig over og fjerne. Og det er ikke fordi jeg ikke forstår problematikken. Udover pco, kommer jeg fra de varme lande, har helt mørkt hår, meget hår. Jeg har det på lænden, maven, nakken, overlæben, etc., har mere hår på armene end de fleste danske mænd har. Og takker da min mor for at give mig selvtillid, fortælle mig hvor lidt det betyder. Det fandt jeg jo også ud af efter jeg slap af med de andre teenage tøsers fnidder og mobning, som gjorde sig så umage med at barbere sig diverse steder så åbenlyst som muligt, for det har de jo lært var det rigtige, og drille dem der var lidt anderledes for at undestrege sin egen "rigtighed". Min ellers lyshårede 3,5 årig har allerede masser af hår på benene og en "fletning" ned ad ryggen. Og det skal der ikke pilles ved. Det er min opgave at have integritet og evne til at sørge for hun vokser til en stærk og stolt kvinde, der griner af sådan noget pjat. Ej, undskyld hvis jeg lyder lidt hård, men tabte lidt kæben der da jeg læste det...

Anmeld Citér

19. februar 2018

Carina:-)

Cherraly skriver:

Synes det er en vild tråd. Det er godt nok for langt ude. Jeg fik faktisk tårer i øjne da jeg læste man vil vokse en 4-årigs ansigt. Der er da noget helt absurd her. Barnet har da mere brug for at se voksne stå sammen om det her, giver hende selvtillid, og griner de fjollede mobbende påstande lige i ansigtet. I stedet for at bekræfte at det er forkert, noget hun skal skamme sig over og fjerne. Og det er ikke fordi jeg ikke forstår problematikken. Udover pco, kommer jeg fra de varme lande, har helt mørkt hår, meget hår. Jeg har det på lænden, maven, nakken, overlæben, etc., har mere hår på armene end de fleste danske mænd har. Og takker da min mor for at give mig selvtillid, fortælle mig hvor lidt det betyder. Det fandt jeg jo også ud af efter jeg slap af med de andre teenage tøsers fnidder og mobning, som gjorde sig så umage med at barbere sig diverse steder så åbenlyst som muligt, for det har de jo lært var det rigtige, og drille dem der var lidt anderledes for at undestrege sin egen "rigtighed". Min ellers lyshårede 3,5 årig har allerede masser af hår på benene og en "fletning" ned ad ryggen. Og det skal der ikke pilles ved. Det er min opgave at have integritet og evne til at sørge for hun vokser til en stærk og stolt kvinde, der griner af sådan noget pjat. Ej, undskyld hvis jeg lyder lidt hård, men tabte lidt kæben der da jeg læste det...

Så de personer der her i tråden fortæller om hvor svært det har været for dem at blive mobbet skulle bare gro noget selvtillid?

Ikke alle er s stærke at de magteeden opgave

Jeg ser ikke en mor der vil fortælle hendes datter at hun ikke er god nok som hun er.

Jeg ser en mor der tager hendes barn seriøst og beder om råd til at hjælpe hendes datter. 

Synes sgu det er lidt synd for ts st hun bliver sat i en bås som en forfængelig mor der bare ønsker st ændre hendes datter.

Ikke alt kan løses med st man bare skal være ligeglad. Ikke alle har den psyke 

Og så skulle vi måske lige slappe af med at snakke om voks. Mor spørger til strips og en nævner blegning ingen har ment ungen  skule  dyppes i voks. .   

Tværtimod nævner flere st hun lige skal få prof vejledning .

Jeg er selv mørk en har ikke den store hårmængde på kroppen. 

Min store datter havde også  hår på overlæben og det er voldsomt at overvære ens barn dybt ulykkelig fordi hun bliver mobbet.

Anmeld Citér

19. februar 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Og når så fætteren påpeger de sikkert også mørke hår på armene, så skal de også vokses - og hvis nu hendes hårfarve er forkert så farver vi bare håret.

Jeg har fuldforståelse for at det er hårdt at blive mobbet, men hvis nogen vil mobbe så skal de nok finde noget andet, som måske ikke lige kan fikses.

Vil også mene, det gør en stor forskel om vi snakker en pige på 8-9 år eller en på 4, jeg vil godt nok meget nødigt lære min lille pige på 4 år, at hun skal lave om på sig selv.

Nu bliver der kun skrevet om EN fætter - ser hun denne fætter ofte siden det ligefrem påvirker hende i hverdagen eller bliver hun også mobbet i børnehaven. Jeg tænker bare at mobberiet forsvinder jo ikke fordi overskægget fjernes, så finder de bare noget nyt. 

Løsningen er jo at fortælle mobberen det du gør er helt fint - vi ændrer da bare vores barn. Han skal have at vide at det er helt forkert og at hun er dejlig som hun er.

Tænker også lidt hvor går grænsen så - skal man farve sin 4-åriges hår, hvis hun bliver mobbet med at være rødhåret? Eller få rettet næsen til fordi den er skæv eller stor?

Anmeld Citér

19. februar 2018

snuskesmor

Carina:-) skriver:

Så de personer der her i tråden fortæller om hvor svært det har været for dem at blive mobbet skulle bare gro noget selvtillid?

Jeg ser ikke en mor der vil fortælle hendes datter at hun ikke er god nok som hun er.

Jeg ser en mor der tager hendes barn seriøst og beder om råd til at hjælpe hendes datter. 

Synes sgu det er lidt synd for ts st hun bliver sat i en bås som en forfængelig mor der bare ønsker st ændre hendes datter.

Og så skulle vi måske lige slappe af med at snakke om voks. Mor spørger til strips og en nævner blegning ingen har ment ungen  skule  dyppes i voks. .   

Min store datter havde også  hår på overlæben og det er voldsomt at overvære ens barn dybt ulykkelig fordi hun bliver mobbet.

Jeg vil også bare lige skyde ind at det for et barn ikke kun handler om deres psyke. De kan jo ikke gå nogle andre steder hen når de bliver mobbede. Man kan være stærk og stadig få det dårligt.

Jeg kender ikke pigen og aner ikke skalaen af problemet. Det må selvfølgelig være en del af overvejelsen. Men jeg synes ikke børn, der ingen frihed har, skal bære vægten af de voksnes principper. Jeg reagerer på ideen om at det er bedre at opdrage drengen. Selvfølgelig skal han opdrages, men vil du stole på at det lykkes -- med ham og med andre?

Anmeld Citér

19. februar 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Jeg skriver ikke ts er en forgængelig mor, man vil ikke se sit barn trist og vil gøre hvad som helst, og kan fokusere på noget mindre hensigtsmæssigt, det kan jeg godt sætte mig ind i. Jeg er mere oprørt over de gode råd om at få fjernet det mørke dun. Der var for noget tid siden en tråd fra en mor med en datter der var ked af sine krøller, for de andre piger havde glat lyst hår. Der var også en masse gode råd om hvor nemt det er bare at glatte det, så bliver livet nemmere for pigen. Ret vildt synes jeg.

Men der er her tale om en 4-årig. Ikke en pre-teen der skal i gang med nogle svære år, men en 4-årig! Der vil altid være nogle der mobber, med alt mellem himmel og jord. Man kan altså ikke blive perfekt for at tilgodese alle vinkler til mobning. Det er jo et af livets punkter til læring og udvikling af personlighed hos et lille barn. Lyder lidt som om argumentet er at den her lille pige på 4 ikke har en stærk psyke, for det har alle ikke, og det så ikke giver mening at arbejde med selvtillid og håndtering af de her udfordringer. Men måske misforstår jeg?

Min unge kom som tiger til fastelavn, der var mange Elsaer og prinsesser i børnehaven, hun fik også at vide hun havde en grim kostume, hvilket gjorde hende en smule trist. Vi kunne ikke drømme om at få hende tilpasset, snakkede i stedet om hvor vigtigt det var hun selv var glad og tilfreds, og det blev hun også ved med at være. Det er selvfølgelig en anden historie.. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Alle børn er dejlige som de er og det burde på ingen måde være nødvendigt at lave om på deres udseende. Men desværre er verden ikke altid så sort hvid og i nogle tilfælde er mors kærlighed desværre ikke nok for at undgå triste situationer over ens udseende.

I det her tilfælde læser jeg faktisk bare at ts spørg efter muligheder til at hjælpe sin datter, jeg læser ingen steder at hun vil dyppe hendes hoved i voks, eller tvinge hende gentagne gange igennem andre former for smertefulde hårfjernings metoder. 

Jeg synes også at det er ungt når man kun er i 4 års alderen, og det skal på ingen måde være under tvang hvis der bliver gjort noget, men jeg synes også at det er ungt når den måske kun 1 årige pige for huller i ørerne ( bare fordi at mor synes at det er sødt) som jo helt sikkert foregår under tvang.

Anmeld Citér

19. februar 2018

Tobabyer

Den det er synd for, er ts datter. Desuden skriver jeg ikke at ts er forfængelig, jeg skriver at hårfjerning hos voksne er et udtryk for forfængelighed, vi gør det jo ikke fordi det er praktisk, eller jeg gør i hvert fald ikke. Og en lille pige på 4, kommer jo heller ikke af sig selv og siger: “Hey mor, jeg vil gerne havde fjernet mit kropshår” medmindre du først begynder at gøre det, så vil hun jo have fået vanen, men den skal plantes i hende, hun får jo ikke selv den ide. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Tobabyer

Hck skriver:

Alle børn er dejlige som de er og det burde på ingen måde være nødvendigt at lave om på deres udseende. Men desværre er verden ikke altid så sort hvid og i nogle tilfælde er mors kærlighed desværre ikke nok for at undgå triste situationer over ens udseende.

I det her tilfælde læser jeg faktisk bare at ts spørg efter muligheder til at hjælpe sin datter, jeg læser ingen steder at hun vil dyppe hendes hoved i voks, eller tvinge hende gentagne gange igennem andre former for smertefulde hårfjernings metoder. 

Jeg synes også at det er ungt når man kun er i 4 års alderen, og det skal på ingen måde være under tvang hvis der bliver gjort noget, men jeg synes også at det er ungt når den måske kun 1 årige pige for huller i ørerne ( bare fordi at mor synes at det er sødt) som jo helt sikkert foregår under tvang.

Men fordi at nogen vælger at få piercet deres 1-åriges øre under tvang  (som jeg i øvrigt heller ikke mener er okay) retfærdiggør det jo ikke at en 4-årig skal udsættes for hårfjerning, bare fordi det måske IKKE foregår under tvang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.