Min datter er blevet slået i børnehaven igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2018

san

Trist din datter var været udsat for dette.. 

Jeg har selv en søn der desværre også kan finde på at slå og skubbe, og det er ikke sjovt, jeg kan blive helt flov over at han kan finde på dette. 

Men når det så er sagt, så håber jeg at pædagogerne hjælper både mit og dit barn. Hjælper mit barn, så han ikke når at slå andre, de skal kende hans signaler på, hvornår nok er nok, for ham. Så han ikke kommer til at slå andre, for han gør det ikke for at være ondt, men fordi han ikke kan finde en anden måde at løse en evt konflikt eller situation på. 

Og ja det kræver et øje på dette barn hele tiden, så andre ikke kommer til skade eller for en dårlig oplevelse. 

Elsker min dejlige søn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville helt klart vælge at tage en seriøs snak med både pæd på stuen og lederen af børnehaven.

Jeg er selv pædagog og godt nok er det MANGE år siden jeg sidst har arbejdet i en børnehave, og der sørgede vi altid for at de børn som havde uhænsigtsmæssig adfær, blev mandsopdækket, så de simpelhen ik fik muligheden for at komme så langt ud. Kom dem i mindre grupper osv osv, med mere rolige børn.

Jeg tænker at PPR, sikkert allerede er inde over, men ellers ka du jo gøre dem opmærksom på at det er et tilbud der findes.

Og blir det ik bedre, meget hurtigt ville jeg klart overveje at skifte børnehave. Vh Stine 

Anmeld Citér

12. januar 2018

LoveMom

Nu får jeg nok en over fingrene. 

Men hvordan kan man bruge som undskyldning at ens barn har det svært, når det render og slår og sparker så det giver mærker ??? Det er bare ikke i orden !!! Jeg havde taget den helt op til øverste ledelse. Tænk st det går udover et andet barn næste gang ! VI skal tale og handle for vores børn, der er ingen andre der gær det !!!

Anmeld Citér

12. januar 2018

dollygirl

Hollie skriver:

Men hvordan kan man bruge som undskyldning at ens barn har det svært, når det render og slår og sparker så det giver mærker ??? Det er bare ikke i orden !!! Jeg havde taget den helt op til øverste ledelse. Tænk st det går udover et andet barn næste gang ! VI skal tale og handle for vores børn, der er ingen andre der gær det !!!

Anmeld Citér

12. januar 2018

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Hollie skriver:

Min søn havde dobbeltplads i dagplejen og en såkaldt spire plads i børnehaven, for han var en af de børn der kunne finde på at slå og kaste med ting - han havde nemlig ikke noget rigtig sprog og blev rigtig vred over at de andre børn ikke tog sig tid til at han kunne tale.

Anmeld Citér

12. januar 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB
Hollie skriver:

Som undskyldning?? Det er BØRN. 

Så små børn kan ikke udtrykke sig med ord, og nogle gange flyder bægeret over for børn som i forvejen er pressede. 

Jeg bruger det ikke som undskyldning, men som en forklaring. Det handler ikke om dårlig opdragelse, manglende opdragelse, at være en møgunge eller lign. 

Vi kan ikke spærre børn eller voksne inde, som har brug for hjælp til at blive guidet i socialt adfærd, men vi kan forklare de børn som ikke har disse udfordringer HVORFOR barnet gør sådan. 

Det skaber forståelse og rummelighed. Men det forstår man nok først når man har et barn, som har det svært. 

Det er rigtig nemt at pege fingre, men meget sværere at gøre noget selv.

Anmeld Citér

13. januar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
dollygirl skriver:

Nej det er jeg sørme klar over. 

Jeg bliver nød til at flytte min datter til en anden børnehave for kan godt se det her stopper ikke men derimod fortsætter. Næste gang kan det blive værre!

min datter skal ikke være offer for et barn der har brug for hjælp og er aggressive. 

Min datter er skrækslagen og chokeret i dag på grund af ham! 

Hvad hvis der også er sådan et barn i den næste børnehave. 

Og hvad vil du gøre hvis der er sådan nogle børn i hendes skole eller sfo? 

Anmeld Citér

13. januar 2018

dollygirl skriver:

Tro mig jeg viser ikke min frustration til min datter men jeg er gal på hvorfor der heller ikke har været pædagogerne nok til at stoppe sitautonen før det blev så værst

Jeg har arbejdet et sted hvor en dreng havde det svært. Han var udadreagerende når der skete noget han ikke kunne forudse eller legen drejede i en ifølge ham gal retning eller han bare blev "mættet" af at være sammen med andre. Det variede fra dag til dag hvornår han fik nok af andre børn/indtryk osv. 

Nå men denne dreng kan have en god leg og fra det ene øjeblik til det andet kunne han slå og skrige. Det tog sin tid at lære al det som kan udløse barnets reaktion dan så vi kunne være forebyggende, men han skulle lære at håndtere at legen blev ændret. Det blev bedre med tiden. Men det tager tid.

Vi havde dog en af os som skulle have et øje på ham hele tiden. Men der er tidspunkter hvor det ikke gik - ved sygdom og dermed personalemangel, hvis et barn er faldet og lige skulle trøstes osv. og det tager jo et splitsekund så er der sket noget som man ikke har set. 

Men sådan nogle børn som har det svært vil din datter højst sandsynligt møde igen. 

har din datter venner i sin børnehave? Synes det vil være synd at flytte hende hvis hun ellers trives. 

Pædagogerne arbejder sikkert allerede med drengens adfærd, men det tager jo sin tid. 

Men du kan som en anden skriver bede om et møde som skal handle om hvordan de vil gøre din datter tryg igen. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Forresten så havde vi også en pige der var bange for denne dreng jeg beskrev. Vi arrangerere aktiviteter og ture hvor det kun var en voksen og de to. Det fungerede 

Anmeld Citér

13. januar 2018

LoveMom

EBK skriver:

Som undskyldning?? Det er BØRN. 

Så små børn kan ikke udtrykke sig med ord, og nogle gange flyder bægeret over for børn som i forvejen er pressede. 

Jeg bruger det ikke som undskyldning, men som en forklaring. Det handler ikke om dårlig opdragelse, manglende opdragelse, at være en møgunge eller lign. 

Vi kan ikke spærre børn eller voksne inde, som har brug for hjælp til at blive guidet i socialt adfærd, men vi kan forklare de børn som ikke har disse udfordringer HVORFOR barnet gør sådan. 

Det skaber forståelse og rummelighed. Men det forstår man nok først når man har et barn, som har det svært. 

Det er rigtig nemt at pege fingre, men meget sværere at gøre noget selv.

Ja er udemærket klar over at det er børn. Men jeg forstår stadig ikke hvorfor nogen børn skal gå i børnehave og skole velvidende at de kan risikere at blive slået og sparket i tide og utide!!! Det er jo angst provokerende og helt forkert at så små børn skal gå og være bange.. så burde der nemlig være en mand på det barn. Min den ene kom en dag hjem med et helt tandsæt i panden. Skal jeg så forklare hende at det er okay fordi det andet barn har det svært??

nej, de skal lærer det ikke er okay !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.