Anonym skriver:
Som skrevet Tidligere, har jeg intet problem med hans far eller øvrige familie. Men hans far må ikke komme på besøg, for hans mor. Det har hun bestemt.
Resten af familien har set ham og der er ingen problemer. I og med hun er uvenner med alt inkl sin egen familie så blander de sig ikke da de er vant til hun ikke kan lide nogen. Udover dem der føjer hende.
Det er slet ikke fordi jeg ikke ønsker han skal kende hende, men den person som hun er kan ikke give mit barn noget godt. Min søn skal ikke blive som hendes, der ikke må eller tør mene noget selv fordi så bliver farmor sur og kommer med en smøre der ihvertfald nok skal give ham dårlig samvittighed.
Hun er manipulerende, og gud forbyde min søn en dag skulle gå imod hendes vilje. Jeg vil ikke se ham såret pga hende som min kæreste har været utallige gange (ikke pga mig), jeg mener han er bedre tjent uden. Hun er total ligegyldig for mig, hvis hun kunne snakke med mig om vejret for alles skyld ville det være fint. Men problemet er det kan og vil hun ikke.
Hun gør alt for jeg kommer af banen så hun kan se sit barnebarn. Ja hun vil hellere ha hendes barnebarn skal undvære sin far hver dag og være weekend far for så kan hun se ham der. Skide vær med om han "mister" sin søn. Så meget tænker hun på andre 
Den svigermor minder ganske meget om min mor, jævnfør den historik med at rage uklar med forskellige familiemedlemmer, manipulere og sætte sine egne behov først i en hver kontekst. Jeg kan virkelig godt forstå, at det er anstrengende for dig.
Dog tænker jeg, at du tager nogle sorger på forskud ved at overveje, om hun mon sårer din søn og hvilke problematikker det på sigt kan give at have sådan en farmor til sit barn. Vi har valgt at gøre det sådan, at så længe det bringer vores søn glæde at se sin mormor, så længe støtter vi op om det, hvis han pludselig er ked af at være sammen med hende eller interessen måtte forsvinde, ja så vil hverken min eksmand eller jeg gøre noget for at opmuntre ham til at være sammen med hende.
Nu er han 8 år og det er sket, at vi har hørt sætninger indledt med "min mormor siger..." efterfulgt af et meget negativt udsagn. Så har vi spurgt, hvad han selv tænker og fortalt hvad vi tænker om det ene eller det andet, og at der kan være forskellige måder at tænke på. Så ja for at koge det ned, jeg tror ikke, at du skal bekymre dig om, at din søn overtager farmors triste holdninger.
Og jeg kan sagtens relatere til, at man bliver draget ind i deres spil, og at du kan sidde og tænke, at hvis du giver dig har hun vundet og hun vil sikkert føle det sådan, hvis hun har en personlighed, der minder om min mors. Du skal bare vide at det er utroligt befriende at træde væk fra den mentalitet med at livet er en konkurrence og at det handler om at "vinde" over nogen.