Flomama skriver:
Ved godt jeg lyder en sviger monster datter
Men ts jeg er helt på din side, satme nej om min mand skulle kører afsted med vores SPÆDBARN fordi hans mor nægter at se mig (
) Nej, hun kan sgu tage sig sammen og komme forbi og så kan vi hade hinanden i ro og fred!
Og hvis jeg var dig ville jeg skyde en pil igennem dem der fremhæver "hvad hvis i går fra hinanden" ja så må man jo tage den derfra.
Et helt konkret råd er:
Svigermor er så velkommen i jeres hjem mens du er der eller i kan alle 3 komme på besøg hos hende, opstår der konflikter og/eller grovhed så afsluttes besøget med et pænt vi ses igen
Det kan din mand (hvis han er med på ideen) oplyse monstermor og så ligger den ligesom hos hende, der er ingen sure miner mellem dig og din mand for du har åbnet armene og i tilfælde af hun ikke tager i mod. Kan din mand måske se det ikke er din skyld men hans mor der er en ballademager
Jeg tror udfordringen er og dermed også vores uenighed, at du har fokus på kampen mellem ts og svigermor. Og kæreste skal bare forstå at hans mor er den dumme og den uvillige og så går det hele nok.
Jeg dermed er faktisk ret ligeglad med hvem der har ret, hvem der er monsteret som du vil kalde det. Jeg har fokus på den mand som både er søn og kæreste (og far). Og jo han kender nok bpde sin mors og sin kærestes fejl, måske er han voldsom konfliktsky som ts lægger op til osv. Men han lyder ikke som en søn der har lyst til et liv uden sin mor. Så ts og svigermor har trængt han op i en krog, hvor kompromiset slet ikke synes at findes og han derfor står til at miste en af de kvinder han ønsker i sit liv - og ked af at sige det, men der kan altså lige så godt være ts der trækker det korteste strå.
Du råder ud fra ideen om at kampen skal vindes, jeg råder ud fra ideen om at ts elsker sin kæreste og forsøger at anerkende hans følelser for hans mor også selvom hun er et monster.
Jeg er så helt enig med dig lige på der punkt der hedder, at min kære mand havde heller ikke taget vores 2-3 mnd gamle baby og drønet hjem til mor hvis ikke jeg og han var fuldstændig tryg ved det. Men jeg ville rumme, at på sigt er det vejen frem og så må vi arbejde for det er en mulighed om måske en eller to måneder og ind til da er svigermor selvsagt altid velkomne hjemme hos os og jeg kan endda trække mig ud af af stuen, men jeg bliver hjemme.
Anmeld
Citér