Rosa-Sofia skriver:
Jeg undlader at kommentere på kolikbørn og uengagerede ægtemænd/fædre. Det jeg gerne vil kommentere på, er det med at baby ikke skal se det ene hold bedsteforældre. Der ER selvfølgelig mennesker, der bare ikke er et selskab for ens børn. Men jeg tænker, at det handler om at mærke, hvad der er ens egne følelser og skelne mellem, hvornår det er dem man prioriterer frem for barnets tarv. Er svigerforældrene helt crazy skal de selvfølgelig ikke være sammen med barnet, men hvis det "bare" handler om, at du ikke kan med svigermor kan det være en god idé at overveje om ikke din mand og baby alligevel kan lave noget med dem, for alle deres skyld.
Det er svært, jeg har selv været så pisse vred på min mor, at jeg ind i mellem ville ønske, at hun sprang ud fra højhus og stod det til mig, ville hun heller ikke være sammen med min søn. MEN begge mine forældre ER gode bedsteforældre og drengen elsker dem højt og de giver ham nogle dejlige oplevelser. Så jeg synes, at du skal genoverveje dit valg for babys skyld.
Det med at de har triste værdier kan jeg kende fra mine egne forældre, men du skal ikke være bange, dine svigerforældre kan ikke bare proppe alt muligt lort ind i hovedet på dit barn, det er i høj grad dig og din mand, der har indflydelse på, hvilke værdier jeres familie har.
Som skrevet Tidligere, har jeg intet problem med hans far eller øvrige familie. Men hans far må ikke komme på besøg, for hans mor. Det har hun bestemt.
Resten af familien har set ham og der er ingen problemer. I og med hun er uvenner med alt inkl sin egen familie så blander de sig ikke da de er vant til hun ikke kan lide nogen. Udover dem der føjer hende.
Det er slet ikke fordi jeg ikke ønsker han skal kende hende, men den person som hun er kan ikke give mit barn noget godt. Min søn skal ikke blive som hendes, der ikke må eller tør mene noget selv fordi så bliver farmor sur og kommer med en smøre der ihvertfald nok skal give ham dårlig samvittighed.
Hun er manipulerende, og gud forbyde min søn en dag skulle gå imod hendes vilje. Jeg vil ikke se ham såret pga hende som min kæreste har været utallige gange (ikke pga mig), jeg mener han er bedre tjent uden. Hun er total ligegyldig for mig, hvis hun kunne snakke med mig om vejret for alles skyld ville det være fint. Men problemet er det kan og vil hun ikke.
Hun gør alt for jeg kommer af banen så hun kan se sit barnebarn. Ja hun vil hellere ha hendes barnebarn skal undvære sin far hver dag og være weekend far for så kan hun se ham der. Skide vær med om han "mister" sin søn. Så meget tænker hun på andre