Når de to store er på ferie med hhv. deres mor og far jævnligt, så synes jeg faktisk, det er helt i orden, at I tager afsted med deres små søskende. Hvis det tilmed kan lægges, så de to er ude at rejse med deres respektive "andre forældre" cirka samtidig, giver det al mulig god mening i min verden - X er med far i Xland, Y med mor i Yland, og I er i Zland imens.
En del af jeres "familiehistorie" er dén, at I oplever nogle ting sammen og andre hver for sig. Det oplever vi alle sammen, også kernefamilier, med tiden - når ældstebarnet bliver så stort, at han/hun foretrækker at tilbringe ferien med vennerne eller er flyttet hjemmefra og fx har et sommerferiejob, der gør det umuligt at rejse med familien. For en familie som jeres indtræder "adskillelsen", dét, at I nogle gange er en lille familie, andre gange en stor, bare tidligere.
Alle børnene får ikke det samme, men de får allesammen noget, og som det er nu, får jeres fællesbørn jo MINDRE på feriekontoen end deres søskende.
Med mindre, I fornemmer, at et af de store børn føler sig lidt udenfor og overset, synes jeg ikke, der er noget galt i jeres plan overhovedet. Og hvis I lægger det frem for de store og betoner, at det jo er til sommer, Sofie skal rejse med sin mor og Emma med sin far, tror jeg egentlig ikke, de vil opfatte det som uretfærdigt eller underligt.
Anmeld
Citér