Rejse med fælles børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2016

lineog4

Mor og meget mere skriver:

Men - hvis din datter skulle noget helt andet imens, fx på ferie med en veninde og hendes familie, eller hvis hun sågar havde en anden far, der rejste med hende - ville du så foretrække at aflyse ferien for hele familien? Du kommer jo til at stå i den situation inden for ikke så mange år, at din datter ikke kan eller sågar vil med på årets familieferie - om ikke før, så når hun flytter hjemmefra, men det kan sagtens blive aktuelt længe før. Er det så en helt anden situation, eller vil I droppe alle familieferier fra da? 

Nu har mine børn alle tre haft mange "egne ferierejser" hver for sig i mange år - spejderture i udlandet, forfatterskole ti dage i Nordjylland, konfirmationsrejser med mormor, rejser med venners familie. Jeg synes vitterlig, det har været både fair og fedt som den lidt indskrumpede familie at rejse sammen imens - min familie er ikke udelukkende et femkløver, og det er også dejligt at være firkløver, trekløver, tokløver på udebane og med mulighed for at dyrke netop det, det eller de "medrejsende" unger har ønsket. I tryg forvisning om, at det ikke medrejsende barn også har haft en fed tur med andre. 

Nej jeg ville ikke aflyse, stod med overvejelsen om denne sommer da min datter måske var blevet castet. Men det jeg ville og som vi havde bestemt var at tage en budget ferie og så spare lidt så vi kunne tage en efterårsferie sammen. 

Min anke er egentlig mest at det er den eneste ferie som familie, den ferie man ikke har kunne før osv. Var planen 2 uger med fælles børn og så 2 uger med alle børn, så var det i min familie noget andet. Eller vi drøner på en billig ferie så sparer vi op til den fælles ferie i februar eller....? Så nej ville ikke aflyse men ville bruge så lidt penge som muligt så jeg havde til den fælles ferie - men det er jo bare mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2016

MysteriousAngel

Min far gjorde det med deres fællesbørn og jeg må indrømme, at det gjorde at jeg ikke følte jeg var en del af familien. Min mor fandt sammen med en mand der havde en søn fra andet forhold og vi tog ALDRIG på tur uden ham. Altså sådan ferie ture. Da vi tog i sommerhus i en uge i Jylland, var han med. Da vi tog til Sverige, var han med. Derfor gjorde det faktisk rigtig ondt på mig da jeg opdagede at min far gladeligt tog afsted til syden og lalandia osv uden mig. Som om jeg ikke hørte til. 

Så herfra, absolut nej. 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Anonym trådstarter

Goggelogge skriver:

Jeg forstår også godt hvorfor i gerne vil afsted, men kan man gøre det en gang, så er det også nemt at gøre 2.. 3.. 4 andre gange.. Siger også bare min mening, og da jeg er dele barn, så kender jeg følelsen..

Har jeres 'delebørn' andre søskende end jeres fælles børn?

Nej, de har ikke andre søskende 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Først må jeg indrømme at jeg forstår ikke hvorfor du spørg om det er okay på baby. Dk, eller et andet forum, du vil simpelthent få så mange meninger og holdninger om det. Dernæst vil jeg sige efter at ha læst din tråd fra start af, at du er kommet med skiftende forklaringer flere gange om hvorfor - rejsen skulle være i orden. ( dyrke jeres lille familie, pleje parforholdet og gi din søn oplevelsen af en charterrejse ( der håber jeg så ikke at en 5 årig oplever det som en bedre ferie, bare fordi at det er charter), synes jeg nærmest at du prøver at finde en gyldig grund for det hele tiden. Stå ved din mening om at det kan i godt, uden at skal finde på nye forklaringer/ undskyldninger hele tiden. Jeg indrømmer blankt at jeg at siden mine unger var 9-12 måneder gamle har taget på en en kæreste weekend 2 gange om året med min kære mand og det har været så godt, men hvor nok flertallet herinde synes at det gør man ikke, ligesom jeg ikke synes man vælger nogle børn fra(på en måde), som du/i gør. Og undskyld min lange ud i en smøre, men jeg kan ikke få ipaden til at lave afsnit

Anmeld Citér

3. maj 2016

Goggelogge

MysteriousAngel skriver:

Min far gjorde det med deres fællesbørn og jeg må indrømme, at det gjorde at jeg ikke følte jeg var en del af familien. Min mor fandt sammen med en mand der havde en søn fra andet forhold og vi tog ALDRIG på tur uden ham. Altså sådan ferie ture. Da vi tog i sommerhus i en uge i Jylland, var han med. Da vi tog til Sverige, var han med. Derfor gjorde det faktisk rigtig ondt på mig da jeg opdagede at min far gladeligt tog afsted til syden og lalandia osv uden mig. Som om jeg ikke hørte til. 

Så herfra, absolut nej. 

Jeg ved præcis hvordan du har det.. Det gør nemlig ondt.

Anmeld Citér

3. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hck skriver:

Først må jeg indrømme at jeg forstår ikke hvorfor du spørg om det er okay på baby. Dk, eller et andet forum, du vil simpelthent få så mange meninger og holdninger om det. Dernæst vil jeg sige efter at ha læst din tråd fra start af, at du er kommet med skiftende forklaringer flere gange om hvorfor - rejsen skulle være i orden. ( dyrke jeres lille familie, pleje parforholdet og gi din søn oplevelsen af en charterrejse ( der håber jeg så ikke at en 5 årig oplever det som en bedre ferie, bare fordi at det er charter), synes jeg nærmest at du prøver at finde en gyldig grund for det hele tiden. Stå ved din mening om at det kan i godt, uden at skal finde på nye forklaringer/ undskyldninger hele tiden. Jeg indrømmer blankt at jeg at siden mine unger var 9-12 måneder gamle har taget på en en kæreste weekend 2 gange om året med min kære mand og det har været så godt, men hvor nok flertallet herinde synes at det gør man ikke, ligesom jeg ikke synes man vælger nogle børn fra(på en måde), som du/i gør. Og undskyld min lange ud i en smøre, men jeg kan ikke få ipaden til at lave afsnit

Hun har jo ikke lavet en afstemning, men sat emnet til debat, formentlig netop for at høre for og imod. Det er i mine øjne en rigtigt god ide, og jeg oplever ikke, at TS ikke vil lytte og gå i dialog. 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

ALtså jeg har rejst med min søn på 5 år uden min datter da hun havde skole og passe. Det havde hun det fint med. Hun oplever så mange ting med mormor som lillebror ikke gør- Men skal heller ikke passe og pleje dem ens. Jeg vil mene de har godt af og have noget og snakke om. Jeg tænke også du kan sagtens spørge dit barn og bonusbarnet hvordan de har det med det? Måske er det helt OK. De er så store i forvejen.

Anmeld Citér

3. maj 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Det er netop fordi jeg synes det er et spændende/ interessant emne, som også er rigtig vigtigt! Og jeg kender ikke så mange andre i samme situation.. 

Jeg prøver altså ikke st bortforklare noget som helst, men i en dialog, bliver ting da belyst på flere måder. Sådan er det da. Der er da flere årsager til at jeg har lyst til den ferie. Men det er rart at få flere forskellige syn på sagen. 

Vi rejser aldrig alene - det ved jeg mange gør, men jeg har ikke samvittighed til at "forlade" de børn, der bor fast hos os, for det ville betyde, at de skulle passes af andre og det har jeg ikke lyst til. Jeg tror slet ikke, at jeg kunne nyde mere end et døgn eller to væk. Men der er vi jo igen forskellige 

Anmeld Citér

3. maj 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Mortilah skriver:

Min mand tager 2*10 dage til carribien alene i maj/august.. Ungerne hhv. bonusbørnortugal med deres mor og tante, mit eget barn med far(min ex) til Rom og jeg og vores fællesbarn bliver bare hjemme og får besøg af bedsteforældrene 

Ingen af de 8 indblandede har følt sig snydt på nogen måde 

Forstår jeg det korrekt: din mand tager alene på rejse til Caribien og du og din mand rejser slet ikke med nogen af jeres seks børn?? 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Mor til Ella

Om det er rigtigt eller forkert ved jeg ikke det må man føle efter med sig selv.

personligt ville jeg ikke engang overveje det, tanken om at jeg tager afsted med min lille kernefamilie og ikke skulle have min store pige med er helt forkert i min optik. Men jeg mener også at børn dybest set er ligeglade med om man holder ferie i udlandet eller i Danmark, det er et voksenbehov. Børnene vil bare gerne være sammen med mor og far.

så herfra ville det blive et nej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.