Rejse med fælles børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.144 visninger
164 svar
394 synes godt om
2. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg har et spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig at få lidt vinkler på. 

Jeg og min mand har hver en datter fra tidligere. Hans er 13, min er 10. 

Sammen har vi en på 5 og en på 4 måneder. 

Da vi mødtes, havde vi selvf kun de to piger at tænke på. Uha, hvor har det været hårdt at skabe en familie, jeg får gåsehud når jeg tænker på det... 

Til sagen: vi har altid haft de to store med på ferier. Mest campingture og sommerhusture. 

Vi kunne helt vildt godt tænke os, at komme til syden. Jeg har aldrig prøvet det. Begge piger oplever meget med hhv deres mor og far + alle de bedsteforældre de har. 

Vores fælles barn på 5 må jævnligt lægge ører til oplevelser og rejser, som han naturligvis ikke er en del af. Derfor har vi overvejet en rejse kun med vores fælles børn. Også fordi det jo helt klart er ret meget billigere kun at have to børn med. Ellers kan det slet ikke komme på tale, vi har ikke penge til at have 4 børn med. 

Mit spørgsmål går på- kan vi tillade os det? 

Jeg mener godt selv vi kan- vi har brug for at dyrke den familie, vi sammen har skabt. vores børn har kun os til at give dem rejser og oplevelser 

Må jeg høre jeres meninger - helst dem af jer i samme situation eller lignende 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2016

esioul

Anonym skriver:

Hej 

Da vi mødtes, havde vi selvf kun de to piger at tænke på. Uha, hvor har det været hårdt at skabe en familie, jeg får gåsehud når jeg tænker på det... 

Til sagen: vi har altid haft de to store med på ferier. Mest campingture og sommerhusture. 

Vi kunne helt vildt godt tænke os, at komme til syden. Jeg har aldrig prøvet det. Begge piger oplever meget med hhv deres mor og far + alle de bedsteforældre de har. 

Vores fælles barn på 5 må jævnligt lægge ører til oplevelser og rejser, som han naturligvis ikke er en del af. Derfor har vi overvejet en rejse kun med vores fælles børn. Også fordi det jo helt klart er ret meget billigere kun at have to børn med. Ellers kan det slet ikke komme på tale, vi har ikke penge til at have 4 børn med. 

Jeg mener godt selv vi kan- vi har brug for at dyrke den familie, vi sammen har skabt. vores børn har kun os til at give dem rejser og oplevelser 

Jeg ville godt nok blive ked af det, hvis ikke min far/mor inviterede mig med og at det kun var de andre søskende der skulle med.

Anmeld Citér

2. maj 2016

Vivienne

Anonym skriver:

Hej 

Jeg synes det er helt i orden at I kommer afsted uden de store. De oplever jo en hel masse med deres familier, som jeres to små ikke oplever.

De to små skal også have oplevelser af samme art, om det så kræver at de to store ikke kommer med pga. økonomien, så fred være med det. 

God tur

Anmeld Citér

2. maj 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg synes den er farlig at begive sig ud i...

ved min bonusdatter ville blive knust.. Hendes mor har lidt samme holdning, som dig.. Men jeg mener ikke, at man kan være det bekendt overfor barnet.. Barnet er til daglig splittet og skal hele tiden dele sig.. Ikke have et fast hjem og forholde sig til to husholdninger og måder at ager familie på.. Hvis de samtidig skal til at føle sig som IKKE en del af familie, fordi i kun ville på ferie med deres fælles børn... Av den er led og jeg ville sku ikke være en del af jeres familie... Måske jeres fælles børn ikke får så meget ferie, men de har deres forældre under samme tag og skal ikke rejse til ny familie hver uge... De har en ro, som dele børn ikke har... Og noget bonus/fordele skal de stakkels børn, da have..

Så nej det mener jeg ikke at man kan... Og vi kunne ikke drømme om det... Vi er 5 og her tager vi ALLE på ferie sammen som en rigtig familie...

Anmeld Citér

2. maj 2016

God-mor

Anonym skriver:

Hej 

Jeg kunne ikke forestille mig, hvis min mor eller far (jeg er skilsmissebarn) hellere ville rejse uden mig, fordi en af dem havde skabt en ny kernefamilie. Jeg mener jo lidt, at det sender et signal til dem om, at de ikke er en del af jeres kernefamilie. For mig er det underordnet om de har andre oplevelser med deres anden forælder. Det er deres lod, og de bør ikke udelukkes for en god ferie med jer og deres søskende. 

Anmeld Citér

2. maj 2016

FruK

Jeg ville ikke rejse uden min søn på 13. Jeg ville være bange for at signalere over for ham, at han ikke er en lige så stor del af vores familie, som vores fælles. Og det er han. Også selvom han kommer ud at rejse både med os og med sin far. 

Har vi ikke råd til at tage begge børn med, så skal vi bare ikke på ferie. 

Anmeld Citér

2. maj 2016

Carina:-)

Nu har jeg ikke selv delebørn så er nok lidt uvidende på det punkt.

Men hvad med deres barn på 5 år?

Skal han så undvære charterferie? 

Der bliver jo ikke sagt at børnene ikke skal på ferie - de kan stadig snuppe sommerhus/camping men bare at de gerne vil give især den 5 årige en charter som hans halvsøskende jo oplever med deres boforældre .

Er det et helt urimeligt ønske at man gerne vil give et barn en oplevelse som de andre får ? 

Anmeld Citér

2. maj 2016

lineog4

Når de ikke er større og når pengene ikke lyder til at være til at I så kommer på to ferier; en hele familien og en alene, så ville jeg ikke gøre det. 

En ferie er jo ikke bare den uge man er væk, det er også de dejlige minder man har sammen, og dem ønsker jeg at have med alle mine børn.

jeg ville kigge efter billigere alternativer, selv stykke ferien sammen, camping syd på, kør selv ferier hvad ved jeg - fly og hotel via rejsebureau er ikke eneste mulighed.

Anmeld Citér

2. maj 2016

FruK

Nu har jeg ikke selv delebørn så er nok lidt uvidende på det punkt.

Men hvad med deres barn på 5 år?

Skal han så undvære charterferie? 

Der bliver jo ikke sagt at børnene ikke skal på ferie - de kan stadig snuppe sommerhus/camping men bare at de gerne vil give især den 5 årige en charter som hans halvsøskende jo oplever med deres boforældre .

Er det et helt urimeligt ønske at man gerne vil give et barn en oplevelse som de andre får ? 

For mig handler det ikke om, hvad fællesbarnet går glip af.

Men om det man signalerer, hvis man rejser på ferie sammen som familie, men uden alle sine børn.

En familierejse er en stor, fælles oplevelse... Den ville jeg ikke tage uden begge mine børn. At man får dobbelt op på rejser er nok en af de eneste fordele der er ved at være skilsmissebarn. Udover det skal de altid undvære den ene familie og være splittet imellem to hjem. Jeg ville ikke byde min, at hans familie så oven i købet rejste uden ham. Og så har jeg faktisk heller ikke lyst - vi har to børn og jeg vil helst have dem begge med.

Hvis jeg havde valgt at få 4 børn og ikke have råd til at tage dem alle med, så ville jeg blive hjemme, og give dem en god ferie hjemme - billigere. Det er da ærgeligt ja - men det er det jo også, når kammeraterne har råd til noget, som man ikke selv har. Thats Life.

Anmeld Citér

2. maj 2016

SofiaMik

Jeg ville da gøre det bare en gang - det tager de to  ældste ikke skade af. Evt uden for skolernes sommerferie, hvor de andre alligevel ikke kan holde ferie, så vil det også være billigere og frigive budget til en samlet ferie senere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.