Skal hun inviteres med til bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2016

lineog4

RGN skriver:

Til det første, se mit svar ovenover. Så skal folk ikke læse det samme. 

Jeg synes dit andet dilemma er lidt sværere at svare på, i det jeg synes der er langt fra irriterende grin til jalousi over gammel sexven.

Jeg tænker, at enten er min kommende mand et total intolerant menneske (og vi skal ikke giftes) eller også er min veninde blottet for situationsfornemmelse og ekstrem larmende og i det sidste tilfælde ville jeg respektere hans følelser. (og jeg ville sikkert også selv synes hun var irriterende) 

Men hun er jo netop ikke en gammel sex ven, hun er en gammel ven, som han en enkelt gang har haft sex med. Han har kendt hende stort ser hele sit liv, han har opfattet hende på linie med en søster, og det skal han sætte over styr og fornærme hende ved ikke at invitere fordi han en eller anden gang i fuldskab fik en orgasme sammen med hende. 

Jeg ville være en kende mere forstående hvis det handlede om en ex bolleven, en ex kæreste, men en gammel kær ven der fungerede som ikke Night stand en aften - det er for meget at hidse sig op over. De har jo redt trådene ud, de har jo valgt ikke at have sex mere end en gang fordi de hellere ville være venner. 

Og de er nok ikke de første gode venner der har været i seng med hinanden, og som har fortsat som venner. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2016

lineog4

RGN skriver:

Til det første, se mit svar ovenover. Så skal folk ikke læse det samme. 

Jeg synes dit andet dilemma er lidt sværere at svare på, i det jeg synes der er langt fra irriterende grin til jalousi over gammel sexven.

Jeg tænker, at enten er min kommende mand et total intolerant menneske (og vi skal ikke giftes) eller også er min veninde blottet for situationsfornemmelse og ekstrem larmende og i det sidste tilfælde ville jeg respektere hans følelser. (og jeg ville sikkert også selv synes hun var irriterende) 

Så du vil skrotte et menneske du holder af fordi din mand ikke kan lide det menneske. Det er jo det ts beder sin mand om med det lille twist som alle synes at lægge stor vægt på, ar han en gang og vitterlig kun en gang har haft sex med hende. 

Ingen synes at koncentrere sig om, at det er en ven til manden som ts vil have fjernet fra gæstelisten fordi ts ikke kan klare tanken om de har haft sex. Betyder det så også at manden skal sige farvel til sin veninde for altid eller er det kun til brylluppet? Skal man ikke kunne rumme ens partners venner også selvom de har en fortid, de er jo for venner og har valgt at være venner, de har ikke valgt at være kærester, de har ikke valgt at være bollevenner, de har valgt at være venner.

Anmeld Citér

6. januar 2016

SandraXOXO

Hvis hun ikke kan lide dig og behandler dig som om du ikke eksistere og tror hun ejer din kæreste. Så skal hun selfølgelig ikke med. Sex eller ej. Jeg ville ikke invitere folk til mit bryllup for at de kunne genere mig og snige sig med på alle billederne af gommen og prøve at score alle mændene. Det er et bryllup - ikke bare en fest. Det er en dag i vil huske resten af livet. Den skal da være perfekt. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

modesty

Det er vel usikkerhed - hvad skulle det ellers være. 

Det er menneskeligt at være usikker, det er jo meget, MEGET almindeligt at være usikker i forhold til den, man elsker. I kærlighedsforhold giver usikkerhed sig til udtryk i jalousi mm., i forældre-barn-kærlighed giver usikkerhed sig til udtryk i form af irrationel angst for at miste barnet. 

Det er vel naturligt. 

Ja, man kan bruge år og mange tusind kroner på at forsøge at komme af med sin natur - eller man kan acceptere, at ikke alle gider kigge på ekskærester/bolleveninder/one-night-stands på ens livs DYRESTE dag. 

I sidste ende er det jo mandens problem i denne sag. Han skal på en god måde komme udenom en konflikt med eks-veninden.  Det er en del af det partnerskab, der indledes. Nogle gange skal man skåne sin partner (også selvom man ikke er enig) ud af loyalitet. 

Du har helt bestemt ret i at usikkerhed er helt naturligt og menneskeligt. Men det er ikke holdbart at lade den følelse løbe løbsk, at ikke arbejde med den og at opføre sig urimeligt (eller, vi kan også sige grundløst og irrationelt) overfor dem vi elsker.

Kvinden er en nær ven af familien. En barndomsven. Han ser hende som sin søster. Det vil tydeligt blive bemærket af både familie og venner hvis hun ikke bliver inviteret (ikke at sidstnævnte skal være en afgørende faktor, men det fortæller noget om hendes position i familiestrukturen). Og så skal hun ikke inviteres fordi hun har knaldet med gommen EN gang for hvor mange år siden?

Det er efter min mening en situation hvor en helt grundløs følelse (det kan vi godt blive enige om at den er, ikke?) går ind og trumfer rimelighedens grænser. Og jeg tror at det vil være sundt for TS og hendes ægteskab hvis hun kan gå ind og arbejde lidt med de her følelser.

Jalousi skal ikke bare accepteres for enhver pris hvis den er grundløs.

Desuden påstår TS selv at hun ikke er usikker, hvilket jeg også synes er en mangel på indsigt i egne følelser og motivationer.

Anmeld Citér

6. januar 2016

Loa

Synes simpelthen at det er så sjovt som folk bliver ved med at lægge vægt på at manden ser hende som sin søster, men helt ærligt, manden har haft sex med hende? Hvor meget kan han så lige se hende som sin søster??? 

Som i, han bliver vel næppe ked af det på samme måde, som var det en søster der ikke måtte komme med.

Anmeld Citér

6. januar 2016

Sprit25

modesty skriver:

Du har helt bestemt ret i at usikkerhed er helt naturligt og menneskeligt. Men det er ikke holdbart at lade den følelse løbe løbsk, at ikke arbejde med den og at opføre sig urimeligt (eller, vi kan også sige grundløst og irrationelt) overfor dem vi elsker.

Kvinden er en nær ven af familien. En barndomsven. Han ser hende som sin søster. Det vil tydeligt blive bemærket af både familie og venner hvis hun ikke bliver inviteret (ikke at sidstnævnte skal være en afgørende faktor, men det fortæller noget om hendes position i familiestrukturen). Og så skal hun ikke inviteres fordi hun har knaldet med gommen EN gang for hvor mange år siden?

Det er efter min mening en situation hvor en helt grundløs følelse (det kan vi godt blive enige om at den er, ikke?) går ind og trumfer rimelighedens grænser. Og jeg tror at det vil være sundt for TS og hendes ægteskab hvis hun kan gå ind og arbejde lidt med de her følelser.

Jalousi skal ikke bare accepteres for enhver pris hvis den er grundløs.

Desuden påstår TS selv at hun ikke er usikker, hvilket jeg også synes er en mangel på indsigt i egne følelser og motivationer.

Er så enig med dig!

Anmeld Citér

6. januar 2016

Sprit25

Loa skriver:

Synes simpelthen at det er så sjovt som folk bliver ved med at lægge vægt på at manden ser hende som sin søster, men helt ærligt, manden har haft sex med hende? Hvor meget kan han så lige se hende som sin søster??? 

Som i, han bliver vel næppe ked af det på samme måde, som var det en søster der ikke måtte komme med.

Måske havde han sex med hende indså det var "forkert" fordi hun var som en søster

Anmeld Citér

6. januar 2016

SandraXOXO

Sprit25 skriver:

Måske havde han sex med hende indså det var "forkert" fordi hun var som en søster

Arrrh hva? Man har jo ikke sex med sine søskende og opdager bagefter at det er forkert. Helt søster/bror forhold kan de vist ikke have. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

lineog4

Loa skriver:

Det er ikke det første vennepar jeg har hørt om der skulle afprøve det med sex og om de mange følelser der havde for hinanden var mere end venskab, og det er heller ikke det første vennepar jeg har hørt om der efter sexen kom frem til: nej vi er "bare" venner men tilgengæld nogle meget gode af slagsen og vi betyder meget for hinanden. Og faktisk er vi mere venner nu, fordi der netop ikke er er den uprøvede kærestedel, nu ved vi at vi vitterlig er venner på den der helt specielle måde...

Anmeld Citér

6. januar 2016

Mor1986

Anonym skriver:

Hej 

jeg står i den situation at min dejlige kæreste har friet og vi er derfor ved at planlægge bryllup. 

Vi har været sammen 2 år. 

De fleste gæster kommer vi til at kunne enes om. Min kæreste har dog en veninde som jeg helst ikke ser til bryllup. De har været venner altid (deres forældre er tætte venner) og min kæreste er meget tæt med broren også. Han har tidligere sagt at hun har været som en søster for ham og inden vi blev kærester lavede de tit mad sammen, så film og lign. Det lyder altsammen dejligt, men fakta er at de har været i seng sammen. Jeg tror kun det var et engangknald og hun ved ikke at jeg ved det. Jeg har kun mødt hende et par gange, da min kæreste heller ikke ser meget til hende længere.

hun er typen der har været sammen med virkeligt mange fyre og er kendt for at have sex med mindst en hver gang hun er inviteret til noget. Jeg er ikke bange for at min kæreste er interesseret i hende, men må indrømme at jeg ikke kan lide at se hende. Det minder mig om dem to sammen. 

Indtil nu har jeg aksepteret venskabet, men jeg ønsker virkeligt ikke at skulle se på hende på min bryllupsdag. 

Broren bliver selvfølgelig inviteret, og jeg vil jo selv gerne have venner og veninder med. Så hun vil jo helt klart undre sig (det vil alle nok) i at hun ikke bliver inviteret. Det vil 100% sikkert blive et skænderi hvis jeg bringer det op over for min kæreste. Men skal jeg gøre det? Hvad ville i gøre? 

Mvh Nanna 

Personligt kan jeg sagtens forstå dig. Jeg ville selv have det underligt med det. Når det er sagt så må jeg hellere fortælle at jeg har været sammen med en af min mands venner, før jeg mødte min mand, og kun en gang. Der var ikke noget mellem os. Han blev inviteret til vore bryllup. Min mand havde for længe siden kysset med min fætters kone før de fandt sammen. Og de blev også inviteret. 

For os var det bare naturligt de skulle med da der ikke er noget mere mellem nogen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.