Paddehatten skriver:
Helt enig. Det er brudeparret, det handler om. Men i et brudePAR, er der to personer og man kunne jo også vende den om og sige, hvorfor er det kun kvindens følelser, der skal tages hensyn til?
Hvis nu denne veninde/søster er vigtig for gommen, er det så ikke bruden, der bliver sur og ikke forstår HANS følelser?
Jeg tænker, at der skal tales om det, brud og gom imellem, ligesom der skal tales om alle de andre konflikter og uenigheder, der vil komme i løbet af et ægteskab. Vi ved jo ikke, HVOR vigtigt det er for gommen, at få veninden med, men det undrer mig, at man kan have så ensidigt og egoistisk et syn på sagen. Der er altid to i et parforhold og forhåbentlig er de to ligeværdige

Inden jeg svarede i første omgang, havde jeg den oppe at vende med omvendt fortegn.
Jeg kom frem til den konklusion, at bruden måtte være vigtigere end veninden og derfor skulle gommen tage hensyn.
Havde det været gommen, der ikke ville have en af brudens tidligere sengekammerater med til bords, måtte det være bruden der skulle vise hensyn.
Naturligvis er brud og gom ligeværdige, men hvis man er uenig og ikke kan blive enige, kan begge naturligvis ikke vinde.
Jeg prøvede også at sætte mig i gommens sted og jeg ville selv aldrig gennemtvinge en gæst til et bryllup, hvis det betød at det ødelagde noget af glæde for min mand. Dette ville trods alt være ham (og mig) det handlede om. Vores ægteskab og fremtid sammen.
Anmeld
Citér