Skal hun inviteres med til bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

Abracadabra

Sprit25 skriver:

Hvorfor er det mærkeligt det vil ødelægge hans dag hvis han veninde ikke der der

Jeg forstår ikke, at du ikke forstår det. Virkelig! Er det ikke snart blevet et standpunkt for standpunktets skyld? 

Det vil vel "ødelægge" ens bryllup, hvis ens MOR ikke kan/vil/må komme, men en veninde? Vel næppe noget, der ødelægger dagen for ham. Hvorimod det muligvis vil ødelægge brudens dag, fordi hun (som rigtigt mange andre) har et lidt anstrengt forhold til partnerens ex'er. 

Skadevirkningen for hende er formentlig større end nyttevirkningen for ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

Sprit25

Abracadabra skriver:

Jeg forstår ikke, at du ikke forstår det. Virkelig! Er det ikke snart blevet et standpunkt for standpunktets skyld? 

Det vil vel "ødelægge" ens bryllup, hvis ens MOR ikke kan/vil/må komme, men en veninde? Vel næppe noget, der ødelægger dagen for ham. Hvorimod det muligvis vil ødelægge brudens dag, fordi hun (som rigtigt mange andre) har et lidt anstrengt forhold til partnerens ex'er. 

Skadevirkningen for hende er formentlig større end nyttevirkningen for ham. 

Jeg forstår ikke problemet. VIRKELIG. Og nej det er vitterligt ikke bare et standpunkt. Hvis min ven ikke måtte komme fordi jeg engang havde knaldet ham ville det ødelægge min dag. vitterligt.. 

Anmeld Citér

8. januar 2016

JLS1993

Jeg støtter dig 100% i, at selvfølgelig skal hun ikke med, hvis du har det dårligt med det. 

Og det betyder IKKE du er usikker, og alt det andet fis der bliver fyret af i denne tråd. Det betyder nok bare at du har lidt det samme forhold til sex, som jeg har.

Fordi for MIG betyder sex NOGET!  Jeg har aldrig haft lyst til sex med en jeg ikke elskede, og det vil jeg nok heller aldrig få. Og jeg ELSKER sex, så det er ikke fordi jeg ikke har lyst til sex i sig selv, jeg skal bare have rigtig stærke følelser til et andet menneske for at have sex med vedkommende.

Min kæreste har haft sex med mange, meget uden følelser, sådan "for sjov" sex. Han har flere gange prøvet at forklare mig logikken i det, men jeg har endnu ikke fanget den.

Nå, men ikke på levende vilkår om hun (ex. Knald) skulle med til mit bryllup.

Jeg ved til gengæld også, at min kæreste aldrig ville byde mig det, for han ved hvordan jeg har det med sådan noget, og det respekterer han fuldt ud, fordi han gerne vil have at jeg er glad!  

Jeg respekterer på lige fod ham, så da han for mange år siden havde det rigtig dårligt med én af mine venner, som jeg elskede som en bror, men som var blevet forelsket/elskede mig højt, så måtte jeg vælge at respektere det. Den ven ser jeg desværre ikke mere i dag, og jeg savner ham, men jeg har så også et fantastisk forhold til manden i mit liv på 5 år, og vi har lige fået en lille datter sammen. 

Nogen gange så kan man ikke beholde venskaber når man er i et forhold,hvis man elsker den person man er sammen med.  

Men vigtigst af alt, så er alle forhold forskellige, LUK ørerne for hvad andre siger, det som fungerer for jer, er det helt rigtige, og det skal i gøre. Så er i enige om ingen tidligere knald til brylluppet, så er den jo ikke længere. Og hvis han ikke kan forstå dig, så synes jeg faktisk han mangler lidt indsigt i dig som person.

Alle forhold er bygget på respekt og kompromis. 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Sprit25

JLS1993 skriver:

Jeg støtter dig 100% i, at selvfølgelig skal hun ikke med, hvis du har det dårligt med det. 

Og det betyder IKKE du er usikker, og alt det andet fis der bliver fyret af i denne tråd. Det betyder nok bare at du har lidt det samme forhold til sex, som jeg har.

Fordi for MIG betyder sex NOGET!  Jeg har aldrig haft lyst til sex med en jeg ikke elskede, og det vil jeg nok heller aldrig få. Og jeg ELSKER sex, så det er ikke fordi jeg ikke har lyst til sex i sig selv, jeg skal bare have rigtig stærke følelser til et andet menneske for at have sex med vedkommende.

Min kæreste har haft sex med mange, meget uden følelser, sådan "for sjov" sex. Han har flere gange prøvet at forklare mig logikken i det, men jeg har endnu ikke fanget den.

Nå, men ikke på levende vilkår om hun (ex. Knald) skulle med til mit bryllup.

Jeg ved til gengæld også, at min kæreste aldrig ville byde mig det, for han ved hvordan jeg har det med sådan noget, og det respekterer han fuldt ud, fordi han gerne vil have at jeg er glad!  

Jeg respekterer på lige fod ham, så da han for mange år siden havde det rigtig dårligt med én af mine venner, som jeg elskede som en bror, men som var blevet forelsket/elskede mig højt, så måtte jeg vælge at respektere det. Den ven ser jeg desværre ikke mere i dag, og jeg savner ham, men jeg har så også et fantastisk forhold til manden i mit liv på 5 år, og vi har lige fået en lille datter sammen. 

Nogen gange så kan man ikke beholde venskaber når man er i et forhold,hvis man elsker den person man er sammen med.  

Men vigtigst af alt, så er alle forhold forskellige, LUK ørerne for hvad andre siger, det som fungerer for jer, er det helt rigtige, og det skal i gøre. Så er i enige om ingen tidligere knald til brylluppet, så er den jo ikke længere. Og hvis han ikke kan forstå dig, så synes jeg faktisk han mangler lidt indsigt i dig som person.

Alle forhold er bygget på respekt og kompromis. 

Jeg prøver lige en sidste gang. Du skriver: 

"Men vigtigst af alt, så er alle forhold forskellige, LUK ørerne for hvad andre siger, det som fungerer for jer, er det helt rigtige, og det skal i gøre. Så er i enige om ingen tidligere knald til brylluppet, så er den jo ikke længere. Og hvis han ikke kan forstå dig, så synes jeg faktisk han mangler lidt indsigt i dig som person.

Alle forhold er bygget på respekt og kompromis."

Men hvor er det manden der mangler indsigt? Hvorfor er det ham der skal gå på kompromis? Det kan vel ligeså godt være TS? Et kunne være at hun kom med til receptionen og ikke til festen? Jeg fornemmer at det kompromis, der skal søges er til TS's fordel og det synes jeg faktisk er skide unfair overfor veninde men i den grad overfor gommen. Hun er jo ikke bare et knald. Hun er en veninde! 

Deruodver kunne jeg godt tænke mig at vide hvad gommen siger.

Anmeld Citér

12. januar 2016

NBNixen

Anonym skriver:

Hej 

jeg står i den situation at min dejlige kæreste har friet og vi er derfor ved at planlægge bryllup. 

Vi har været sammen 2 år. 

De fleste gæster kommer vi til at kunne enes om. Min kæreste har dog en veninde som jeg helst ikke ser til bryllup. De har været venner altid (deres forældre er tætte venner) og min kæreste er meget tæt med broren også. Han har tidligere sagt at hun har været som en søster for ham og inden vi blev kærester lavede de tit mad sammen, så film og lign. Det lyder altsammen dejligt, men fakta er at de har været i seng sammen. Jeg tror kun det var et engangknald og hun ved ikke at jeg ved det. Jeg har kun mødt hende et par gange, da min kæreste heller ikke ser meget til hende længere.

hun er typen der har været sammen med virkeligt mange fyre og er kendt for at have sex med mindst en hver gang hun er inviteret til noget. Jeg er ikke bange for at min kæreste er interesseret i hende, men må indrømme at jeg ikke kan lide at se hende. Det minder mig om dem to sammen. 

Indtil nu har jeg aksepteret venskabet, men jeg ønsker virkeligt ikke at skulle se på hende på min bryllupsdag. 

Broren bliver selvfølgelig inviteret, og jeg vil jo selv gerne have venner og veninder med. Så hun vil jo helt klart undre sig (det vil alle nok) i at hun ikke bliver inviteret. Det vil 100% sikkert blive et skænderi hvis jeg bringer det op over for min kæreste. Men skal jeg gøre det? Hvad ville i gøre? 

Mvh Nanna 

Først et kæmpe stort Tillykke med forlovelsen . .

Min kæreste friede også sidste år og vi skal giftes her til slut august/start september. 

Jeg har stemt på at hun ikke skal inviteres med, da jeg synes dagen skal være jeres sammen med familier og nærmeste, han kan se hende andre dage på året. Jeg ville aldrig selv havde sagt ja til at min forlovede kunne tage en rigtig god veninde med som han samtidig har haft en fortid med i form af flirt og så videre. Det ville være for akavet efter min mening.

Håber i finder ud af det, så i får en god dag når det er

Anmeld Citér

12. januar 2016

Soonmom

Jeg kan godt forstå dig og ville også sige at hun ikke skulle med.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.