Skal hun inviteres med til bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ja men så han veninden valgt at trække sig og være civiliseret. Måske har hun slet ikke lyst til at komme til brylluppet? 

Jeg kan så også fortælle en lille historie. Jeg havde også en god ven. Vi var sammen konstant. Han boede næsten hos mig og min kæreste(nu mand ) en dag fik han en mental hjerneblødning og fortalte han elskede mig. Jeg grinede og bad ham finde en pige.

det gjorde han så. Og sikke en rædsel. Jeg gik fra at have ham tilgengæglig konstant til han aldrig ringende. Jeg havde en svær periode med to dødsfald indenfor 4 dage og havde bare behov for ham. Men det ville hans kæreste ikke tillade. Så ja jeg blev mega jaloux. Han var en vatpik og adlød. Behøver jeh sige vi ikke ses mere 

alt andet lige så er hun ikke skurken her. Hvis veninden er forelsket i ham, har hun gjordt det rigtige ved at trække sig. Hun opfører sig sgu civiliseret. 

Det kunne jo være at det var din kammerat selv der trak sig, siden han havde fået mere end venskabelige følelser og var blevet afvist. Det behøver jo ikke være kærestens skyld bare fordi hun kunne give ham det du allerede havde en mand til 

jeg har aldrig sagt at veninden er ond eller en skurk. Du er kommet alt for langt væk for pointen i mit opslag og jeg stopper med at svare på dine opslag nu, da du vist ikke kan bidrage til noget nyt men hav en god dag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2016

Paddehatten

RGN skriver:

Det er jeres bryllup og jer det handler om.

Hvis jeg havde det dårligt med en gæst ville jeg ikke have personen med. Uanset hvad årsagen måtte være.

Hvis min mand blev sur og ikke forstod mine følelser, tror jeg slet ikke vi skulle giftes.

Helt enig. Det er brudeparret, det handler om. Men i et brudePAR, er der to personer og man kunne jo også vende den om og sige, hvorfor er det kun kvindens følelser, der skal tages hensyn til? Hvis nu denne veninde/søster er vigtig for gommen, er det så ikke bruden, der bliver sur og ikke forstår HANS følelser? 

Jeg tænker, at der skal tales om det, brud og gom imellem, ligesom der skal tales om alle de andre konflikter og uenigheder, der vil komme i løbet af et ægteskab. Vi ved jo ikke, HVOR vigtigt det er for gommen, at få veninden med, men det undrer mig, at man kan have så ensidigt og egoistisk et syn på sagen. Der er altid to i et parforhold og forhåbentlig er de to ligeværdige  

Anmeld Citér

6. januar 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Det kunne jo være at det var din kammerat selv der trak sig, siden han havde fået mere end venskabelige følelser og var blevet afvist. Det behøver jo ikke være kærestens skyld bare fordi hun kunne give ham det du allerede havde en mand til 

jeg har aldrig sagt at veninden er ond eller en skurk. Du er kommet alt for langt væk for pointen i mit opslag og jeg stopper med at svare på dine opslag nu, da du vist ikke kan bidrage til noget nyt men hav en god dag 

Jeg svarede faktisk heller ikke dig men en anden

Anmeld Citér

6. januar 2016

Anonym trådstarter

Paddehatten skriver:

Helt enig. Det er brudeparret, det handler om. Men i et brudePAR, er der to personer og man kunne jo også vende den om og sige, hvorfor er det kun kvindens følelser, der skal tages hensyn til? Hvis nu denne veninde/søster er vigtig for gommen, er det så ikke bruden, der bliver sur og ikke forstår HANS følelser? 

Jeg tænker, at der skal tales om det, brud og gom imellem, ligesom der skal tales om alle de andre konflikter og uenigheder, der vil komme i løbet af et ægteskab. Vi ved jo ikke, HVOR vigtigt det er for gommen, at få veninden med, men det undrer mig, at man kan have så ensidigt og egoistisk et syn på sagen. Der er altid to i et parforhold og forhåbentlig er de to ligeværdige  

Selvfølgelig betyder hans mening jo også noget  det er jo hele grunden til dette opslag og derfor jeg fortæller jer at hun er en gammel ven af familien 

Anmeld Citér

6. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Selvfølgelig betyder hans mening jo også noget  det er jo hele grunden til dette opslag og derfor jeg fortæller jer at hun er en gammel ven af familien 

Men har han sagt, at han synes hun skal med?

Hvis ikke I har talt om det endnu, så kunne du jo starte med at spørge om I ikke skulle lave en liste over dem I tænker der skulle med, så I kendte antallet og måske skulle ud i forhandlinger så I ikke bliver for mange. Og så ser du jo om han overhovedet nævner hende.

Hvis han har ytret han synes hun skal med, ja så er min mening vist kommet klart frem, så synes jeg det ønske skal respekteres. Tror selv det er nemmere at ignorere en person til en dejlig fest, end at føle festen er dejlig når en der betyder noget mangler.

Anmeld Citér

6. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har ikke læst tråden grundigt igennem - men blot lige en tanke eller tre:

1. Smålighed og jalousi har aldrig klædt nogen. Det har "jeg er brud og alt skal være efter min næse" heller ikke. På med overskud og et smil - selvfølgelig skal hun da med, når hun og hendes familie betyder noget for din kommende mand.

2. Hun er seksuelt aktiv (good for her!), hvilket ikke rigtig vedkommer andre end hendes selv og eventuelle partnere. Det er vel ikke rigtig relevant i forhold til om hun skal inviteres?

3. Hvad med at lade manden træffe beslutningen, når nu det er hans veninde - det er jo sådan set ikke "dig" det handler om - men deres venskab?

God fornøjelse med brylluppet 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Paddehatten

Anonym skriver:

Men hvis din kærestes mening tæller (og betyder lige så meget som din &nbsp, må du jo indvie ham i dine tanker, så I kan komme frem til en fælles beslutning. Jeg vil dog sige, at hvis du ved, at det 100 % sikkert vil føre et skænderi med sig, (som du skriver i start-indlægget), så ved du jo godt, hvor meget det vil betyde for din kæreste og hvor ked han nok vil blive over dit behov for, ikke at have hende med og hvis det var mig, ville jeg overveje en ekstra gang, HVOR vigtigt det var for mig, at hun ikke kom med kontra, hvor vigtigt det er for ham, at hun gør. Et ægteskab består af en masse kompromiser og dem, der lykkes, er dem, hvor parret er villige til at lytte til hinanden og give slip på de ting, som betyder mere for den anden. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Lililili

• Wow, så fordi man på sin bryllupsdag,ikke gider glo på en, ens mand har knaldet med, er man jaloux, usikker, dårligt forhold, begrænser sin mand, skal tage sig sammen og hvad i ellers skriver. Sikke noget sludder!

Snak med din kommende mand om det. Fortæl hvordan du har det med hende, og afstem med ham, hvor vigtigt det er for ham. Så finder i nok en løsning. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

At have bollet med brud eller gom (eller begge!) diskvalificerer til at deltage i brylluppet - medmindre både brud og brudgom begge ønsker at invitere vedkommende. 

Hvilken lov er det nu, det står i? 

Anmeld Citér

6. januar 2016

modesty

EBK skriver:

Kæresten ses jo ikke med hende længere, så hun har vist ikke den store betydning i hans liv 

Og hvorfor mon de ikke ses mere?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.