Skal hun inviteres med til bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
modesty skriver:

Jeg mener jo ikke farligt som at man kan falde og slå sig på det, men farligt som at det bringer svære, ubehagelige, usikre, nederen o.s.v. følelser op i én. Og hvorfor gør det dét? Der er tale om en kvinde som absolut intet negativt har gjort TS.

Nej, du har ikke begrundet noget som helst, Du har fortalt en privat historie om din mand og en af hans veninder, som intet har at gøre med den pågældende sag.

Jeg har ikke på noget tidspunkt beskrevet, at jeg ville føle mig usikker, hvis jeg var i TS sko.

jeg ville ganske simpelt ikke bryde mig om kvindemennesket, og derfor ville jeg ikke ønske at se hende på min bryllupsdag.

Det ville være præcis det samme, om det var hvilket som helst andet menneske som jeg ikke brød mig om.

De skal da ikke inviteres på en stor, privat og følelsesladet dag.

kvinden er ikke engang en del af deres liv mere. Hun har selv meldt sig ud, så hvorfor i alverden skulle hun dog inviteres? Hvad skulle begrundelsen være?

Det har ikke noget at gøre med at være usikker, være en sur gimpe, jaloux og hvad du ellers har konkluderet. Det handler bare om, at være tro mod sig selv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej 

jeg står i den situation at min dejlige kæreste har friet og vi er derfor ved at planlægge bryllup. 

Vi har været sammen 2 år. 

De fleste gæster kommer vi til at kunne enes om. Min kæreste har dog en veninde som jeg helst ikke ser til bryllup. De har været venner altid (deres forældre er tætte venner) og min kæreste er meget tæt med broren også. Han har tidligere sagt at hun har været som en søster for ham og inden vi blev kærester lavede de tit mad sammen, så film og lign. Det lyder altsammen dejligt, men fakta er at de har været i seng sammen. Jeg tror kun det var et engangknald og hun ved ikke at jeg ved det. Jeg har kun mødt hende et par gange, da min kæreste heller ikke ser meget til hende længere.

hun er typen der har været sammen med virkeligt mange fyre og er kendt for at have sex med mindst en hver gang hun er inviteret til noget. Jeg er ikke bange for at min kæreste er interesseret i hende, men må indrømme at jeg ikke kan lide at se hende. Det minder mig om dem to sammen. 

Indtil nu har jeg aksepteret venskabet, men jeg ønsker virkeligt ikke at skulle se på hende på min bryllupsdag. 

Broren bliver selvfølgelig inviteret, og jeg vil jo selv gerne have venner og veninder med. Så hun vil jo helt klart undre sig (det vil alle nok) i at hun ikke bliver inviteret. Det vil 100% sikkert blive et skænderi hvis jeg bringer det op over for min kæreste. Men skal jeg gøre det? Hvad ville i gøre? 

Mvh Nanna 

Hvis du virkelig stoler på, at der ikke bliver mere mellem din kæreste og hende, så ville jeg acceptere ubehaget og invitere for fredens skyld. Måske placere hende ved et bord længst væk fra jer. Men du må mærke efter i dig selv om du kan nyde dagen når hun er tilstede holdt op imod om du orker skænderiet og snakken hvis du nægter at invitere hende med.

Anmeld Citér

7. januar 2016

Sprit25

EBK skriver:

Jeg har ikke på noget tidspunkt beskrevet, at jeg ville føle mig usikker, hvis jeg var i TS sko.

jeg ville ganske simpelt ikke bryde mig om kvindemennesket, og derfor ville jeg ikke ønske at se hende på min bryllupsdag.

Det ville være præcis det samme, om det var hvilket som helst andet menneske som jeg ikke brød mig om.

kvinden er ikke engang en del af deres liv mere. Hun har selv meldt sig ud, så hvorfor i alverden skulle hun dog inviteres? Hvad skulle begrundelsen være?

Det har ikke noget at gøre med at være usikker, være en sur gimpe, jaloux og hvad du ellers har konkluderet. Det handler bare om, at være tro mod sig selv.

Så hvis hun var en VIRKELIG sød pige, som du faktisk kunne være veninder med ville du afskrive hende fordi hun engang havde sex med din mand?

Anmeld Citér

7. januar 2016

modesty

Du ville ikke bryde dig om hende, fordi hun har haft sex med din mand én gang?

Hvorfor?

(begrundelsen for at invitere hende fremgår ret tydeligt af TS' første indlæg, synes jeg)

Anmeld Citér

7. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sprit25 skriver:

Så hvis hun var en VIRKELIG sød pige, som du faktisk kunne være veninder med ville du afskrive hende fordi hun engang havde sex med din mand?

Men det er hun jo ikke. Hun har jo selv meldt sig ud af deres venskab.

Men ja. Stod jeg i en situation hvor en pige havde haft sex med min mand, så havde jeg ingen interesse i at blive veninder med hende. 

Hvorfor skulle jeg dog det. Man behøver ikke være bedste venner med alle mennesker. Det er helt ok at sige fra, og stole på sin mavefornemmelse.

Jeg kan sagtens hilse høfligt og tale pænt med sådan en pige, men jeg har virkelig ikke behov for at være venner med alle, og især ikke min mands tidligere sexpartnere. 

Han har det på fuldstændig samme måde, så det vil aldrig blive aktuelt for os.

Anmeld Citér

7. januar 2016

Sprit25

EBK skriver:

Men det er hun jo ikke. Hun har jo selv meldt sig ud af deres venskab.

Men ja. Stod jeg i en situation hvor en pige havde haft sex med min mand, så havde jeg ingen interesse i at blive veninder med hende. 

Hvorfor skulle jeg dog det. Man behøver ikke være bedste venner med alle mennesker. Det er helt ok at sige fra, og stole på sin mavefornemmelse.

Jeg kan sagtens hilse høfligt og tale pænt med sådan en pige, men jeg har virkelig ikke behov for at være venner med alle, og især ikke min mands tidligere sexpartnere. 

Han har det på fuldstændig samme måde, så det vil aldrig blive aktuelt for os.

Nej man behover ikke være bedste venner med alle. Men hvis hun nu var et godt menneske?

Anmeld Citér

7. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
modesty skriver:

Du ville ikke bryde dig om hende, fordi hun har haft sex med din mand én gang?

Hvorfor?

(begrundelsen for at invitere hende fremgår ret tydeligt af TS' første indlæg, synes jeg)

Begrundelsen for ikke at invitere hende fremgår også ganske tydeligt. 

Hun har meldt sig ud af deres venskab, de ses ikke mere, hendes forældre skal ikke med. Hvorfor i alverden skulle man dog så bruge tid og penge på at invitere hende? 

Hun spiller jo ingen rolle.

nej, jeg ville ikke bryde mig om hende ud fra al den information TS har skrevet. 

Og nej, jeg ville ikke invitere tidligere sexpartnere til mit bryllup, uanset hvem de var. Finder det virkelig bizart, at så mange tolker det som værende et søskende forhold.

De har knaldet.. Det gør man da ikke med sin søster eller bror!?

Jeg har gudskelov ikke et behov for at være bedste venner med alle, eller gå på kompromis med mine egne værdier, fordi det ikke lige passer en tidligere sexpartner, at hun ikke får en invitation til mit og min kommende mands bryllup.

Anmeld Citér

7. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sprit25 skriver:

Nej man behover ikke være bedste venner med alle. Men hvis hun nu var et godt menneske?

Det er hun da garanteret. 

Jeg aner det ikke.. Kender hende ikke  Købmanden i Ishøj er sikkert også et godt menneske. Skal han så også have en invitation? 

Det kan seriøst ikke være begrundelsen for, at invitere et menneske med på ens bryllupsdag. 

Det må da handle om, at invitere de mennesker som brudeparret vil dele dagen med.

Anmeld Citér

7. januar 2016

lineog4

EBK skriver:

Begrundelsen for ikke at invitere hende fremgår også ganske tydeligt. 

Hun har meldt sig ud af deres venskab, de ses ikke mere, hendes forældre skal ikke med. Hvorfor i alverden skulle man dog så bruge tid og penge på at invitere hende? 

Hun spiller jo ingen rolle.

nej, jeg ville ikke bryde mig om hende ud fra al den information TS har skrevet. 

Og nej, jeg ville ikke invitere tidligere sexpartnere til mit bryllup, uanset hvem de var. Finder det virkelig bizart, at så mange tolker det som værende et søskende forhold.

De har knaldet.. Det gør man da ikke med sin søster eller bror!?

Jeg har gudskelov ikke et behov for at være bedste venner med alle, eller gå på kompromis med mine egne værdier, fordi det ikke lige passer en tidligere sexpartner, at hun ikke får en invitation til mit og min kommende mands bryllup.

Står ikke skrevet hun har meldt sig ud, men blot droslet ned - det er vel meget naturlig to single venner, spiser aftensmad, går i biffen, hygger et par aftener om ugen, den ene får en kæreste og venskabet bliver redefineret for nu er der en kæreste man går i biffen med, spiser aftensmad, har hjemme hyggeaftener med. Hvis det er det samme som at trække sig fra venskabet så skulle jeg slet ikke have nogle venner 

Ingen udover ts kæreste/kommende mand tolker det som søskende, hvis han siger det, hvem pokker er vi så bag skærmen til at sætte spørgsmålstegn ved det? Og ja de har haft sex, og hvad så...? Hun har set ham nøgen en gang og måske hvis hun var heldig har hun fået en orgasme sammen med ham - vauw så nu er  hun blacklistet til trods for han holder af hende som en ven. Eneste karaktertræk vi har fået fortalt om hende er hun åbenbart godt kan lide sex, formodentlig ikke har en fast partner og har let ved at score. Hvordan kan man da vide ud fra de 3 ting at hun ikke lyder som en der er værd at lære at kende - jeg kunne have sagt det samme om mig som 18 årig, men jeg var også festlig, skør, filosofisk, bogorm, lyttende, dansende, omsorgsfuld, glad for børn, kreativ, fattig, spillede tværfløjte, elskede teater, doven og jeg kunne blive ved... Jeg ved godt når man har fundet den dejligste mand i verden så tror man alle ønsker at stjæle ham, men intet af det ts har skrevet fortæller at den veninde er imod forholdet, ønsker at gå i seng med ham igen, vil stjæle ham og være kærester eller noget andet, så den eneste grund til at være imod pigen er, at hun en dag for måske 4 år siden havde delt et par flasker vin med manden, var blevet fuld og de sammen fandt ud af: nej prøver vi der sgu af, hvorefter de fandt ud af: nej det var sgu ikke noget lad os holde os til st være venner....

Anmeld Citér

7. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
EBK skriver:

Det er hun da garanteret. 

Jeg aner det ikke.. Kender hende ikke  Købmanden i Ishøj er sikkert også et godt menneske. Skal han så også have en invitation? 

Det kan seriøst ikke være begrundelsen for, at invitere et menneske med på ens bryllupsdag. 

Det må da handle om, at invitere de mennesker som brudeparret vil dele dagen med.

Og gommen vil gerne invitere hende med, fordi hun, i modsætning til købmanden i Ishøj, er en gammel, nær veninde, som han har været tæt knyttet til. Dét er begrundelsen. Og den er da væsentligt mere saglig, forståelig og menneskelig end et stædigt "Jeg VIL ikke bryde mig om hende, basta!" - på grund af et enkelt, fejlagtigt "venneknald", som gom og veninde på VOKSEN vis er kommet videre fra. 

Jeg har ledt med lys og lygte efter dit argument for, hun i dine øjne ikke bør deltage, og det er tilsyneladende udelukkende: "Jeg VIL ikke kunne lide hende!" Vejer den trods og stædighed virkelig tungere end gommens ønske om at have et menneske med, der har haft stor betydning for ham, og som han - at dømme efter hans ønske om at invitere hende med - sikkert stadig ønsker at have i sit liv og at dele sine store øjeblikke med? Det er jo ikke på grund af, de har bollet engang, at han vil have hende med - og det er den eneste grund, bruden har, til at hun IKKE skal med. Helt skævt fokus. 

Har man ret til at begrænse sin kommende mands liv og ønsker ved at sætte foden ned og sige "Jeg VIL ikke bryde mig om hende!"? TS har jo endda accepteret deres venskab, så det handler ikke engang om, at hun ikke tåler hende i hans liv - udelukkende om, at hun ikke må være der dén dag, hvor alle øvrige venner er velkomne. Det betyder noget for gommen, at hun er der - hvorfor er det underordnet? På grund af ét eneste knald engang i fortiden? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.