Anonym skriver:
Hej
jeg står i den situation at min dejlige kæreste har friet og vi er derfor ved at planlægge bryllup.
Vi har været sammen 2 år.
De fleste gæster kommer vi til at kunne enes om. Min kæreste har dog en veninde som jeg helst ikke ser til bryllup. De har været venner altid (deres forældre er tætte venner) og min kæreste er meget tæt med broren også. Han har tidligere sagt at hun har været som en søster for ham og inden vi blev kærester lavede de tit mad sammen, så film og lign. Det lyder altsammen dejligt, men fakta er at de har været i seng sammen. Jeg tror kun det var et engangknald og hun ved ikke at jeg ved det. Jeg har kun mødt hende et par gange, da min kæreste heller ikke ser meget til hende længere.
hun er typen der har været sammen med virkeligt mange fyre og er kendt for at have sex med mindst en hver gang hun er inviteret til noget. Jeg er ikke bange for at min kæreste er interesseret i hende, men må indrømme at jeg ikke kan lide at se hende. Det minder mig om dem to sammen.
Indtil nu har jeg aksepteret venskabet, men jeg ønsker virkeligt ikke at skulle se på hende på min bryllupsdag.
Broren bliver selvfølgelig inviteret, og jeg vil jo selv gerne have venner og veninder med. Så hun vil jo helt klart undre sig (det vil alle nok) i at hun ikke bliver inviteret. Det vil 100% sikkert blive et skænderi hvis jeg bringer det op over for min kæreste. Men skal jeg gøre det? Hvad ville i gøre? 
Mvh Nanna
Først og fremmest. Stort tilykke med forlovelsen!
Sekundært. Det er svært, for det er en ret kompleks situation og afhænger af mange ting!
Og kan godt forstå du synes det er træls, så du får lige et 
Nu får du hvad jeg ville gøre. Og det er ud fra hvem jeg er, at jeg er umulig at gøre jaloux! Det betyder overhovedet ikke at det er det rigtige valg for dig! For du skal finde den løsning der fungerer bedst for dig! 
Jeg havde nok taget hende med, hvis det betød meget for min forlovede.
Her er mine reflektioner:
De har været sammen 1 gang. Ikke noget seriøst lyder det til. Og hvis hun tit er sammen med forskellige mænd, kan det være din forlovede bare var en ud af mange? Og hvis de ikke ses så tit mere, er forbindelsen mellem dem vel pænt svækket.
Jeg tænker også sådan lidt: du har jo vundet. Kan man sige det? Altså, du fik ham jo, i bliver gift, den dag. Med fest, kjole, kage,ringe osv? Hvilken trussel udgør hun? Og forhåbentlig har du bare sådan en god dag, og sjov fest og er fuldstændig forblændet af kærlighed til din mand, at du slet ikke lægger mærke til hende.
Og slutteligt. Betyder det mere for dig, at hun ikke er med, end det gør for ham at hun er med. Og er det konflikten værd?
Håber det hjælper. Men igen, jeg kan sagtens forstå, hvis du vælger at hun ikke skal med. Jeg har mange veninder, som nok uden at tøve ville tage det valg.
Alt i alt, kan du blive nød til at snakke med din forlovede om det. Bare være ærlig. Sig det, som du har sagt til os. Sig at du ikke har det godt med at hun skal med, kom med dine begrundelser og hør hans. Få snakket ud om det og måske komme til en fælles beslutning?