Anonymbebs skriver:
Et sted gør jeg, jeg kommer aldrig som min veninde, til at opleve mine forældre skændes om alt og råbe af hinanden hen over bordet, jeg kommer aldrig til at opleve mine forældre ligge i en grim skilsmisse og ikke kunne snakke sammen og bruger mig mod hinanden. Men ja jeg kender ikke det familieliv med mor og far der elsker hinanden til de dør, andet ind det jeg ser når vi er hos svigerfamilien og det er ikke altid idylisk hehe. 
Mine forældre gik fra hinanden inden jeg kunne huske noget og de har været de bedste venner til min fars sidste hjerteslag og stadig nu efter holder min mor meget af ham og besøger hans gravsted. Jeg er glad for det skete da jeg var baby og ikke når jeg har kunne huske at de havde været sammen
Det er jeg taknemmelig for, at de stoppede mens legen var god og kunne så godt sammen efter
Der er hellere ikke nogen der siger at det hele tiden skal være idyllisk for at være velfungerende, ellers lærer man og ikke bliver formet af sit liv, hverken som barn eller voksen..men overordnet set, hvis familielivet er velfungerende på et sundt og normalt niveau, så er det da at foretrække fremfor alternative livsformer- der selvfølgelig også kan være yderst velfungerende.
Selv kommer jeg fra en lykkelig skilsmissefamilie, og bliver helt glad af at høre en historie som jeres- det er jo fedt!
Men hånden på hjertet, hvis du havde valget mellem en normal og velfungerende ikke-skilsmissefamilie hvor de voksne er voksne og børn er børn, kontra den splittede dog lykkelige familie, hvad ville du vælge?
Anmeld
Citér