Sende baby på ferie med far og bedsteforældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2015

Mama85

LouiseEm skriver:

Hej Baby.dk!

Jeg er blevet spurgt af min yngste søns far om han må få O med på sommerferie til sommer. Vi er ikke sammen, hans far og jeg. Planen er at de skal på camping på sjælland i en uge. O vil til den tid være lidt under 9 måneder.

Kan man det? Tænker umiddelbart at det vil være godt for dem med lidt tid alene, men ved jo godt at det er omkring de 9-10 måneder at seperationsangsten sætter ind. 

Tror dog min ældste søn ville nyde at have alenetid med mig. Så kan vi tage i friluftsbad, zoo, tivoli etc, og bare hygge os uden O, som jo naturligvis ofte sætter nogle begrænsninger når han er med rundt.

Hvad ville i gøre?

Synes ikke rigtig at vi har hørt fra dig i denne tråd  hvilke tanker og overvejelser har du gjort dig efter du startede debatten?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2015

MorTilMineBørn

Umiddelbart lyder det som en fod ide og dejligt du ikke er skræmt af det ��

jeg vil dog sige, at da min søn var 11,5 mdr. Skulle jeg På et skoleophold fra mandag-fredag i Sønderjylland (vi bor på Sjælland). 

Jeg tænkte at det nok skulle gå fint og det gjorde det som sådan også bortset fra da jeg kom hjem. Min søn kunne og villenslet ikke give slip på mig og hvis han ikke kunne se mig var han bange for jeg var væk �� 

han var så bange for at jeg lige pludselig ville være væk og sådan var det desværre i en lang periode efter. 

Anmeld Citér

31. marts 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Selvfølgelig - det er hans far som han ser meget. Det ville jeg ikke betænke mig et sekund. Faren har lige så meget krav på ferie med sit barn. Det er 1 uge og det vil komme alle til gode

Anmeld Citér

1. april 2015

Nr. 4 på vej

Kære du.

jeg ville undersøge ud fra faglitteratur hvor meget et barn i den alder har godt af at undvære sin primære omsorgsperson. Jeg siger dette da jeg mener at det er i de første år at barnets tillid og tilknytning til omverdenen dannes og mener i den forbindelse at det ikke er godt for et barn at undvære sin mor i så lang tid. Det kan måske få nogle langsigtede konsekvenser, sådan noget som at det ikke får tillid til sin omverden og de voksne der er i den. Jeg skal dog ikke sige om det er fuldstændigt korrekt, også derfor jeg foreslår at du undersøger det via noget fagmateriale. Det kan helt sikkert Googles. Desuden har statsforvaltningen nogle retningslinier for hvor meget et barn kan undvære sin primære omsorgsperson og disse retningslinier er der vel af en grund.

jeg håber at du finder en løsning der er brugbar

knus herfra

Anmeld Citér

1. april 2015

alenemor42

Beklager men der går simpelthen for meget lommepsykologi i den!

dette barn på 9 mdr har 2 primære  omsorgspersoner og har haft det længe,  det er helt skævt at i tror et barn i den alder kun kan have eller har en omsorgsperson.

Der udover kan børn have flere tilknytningspersoner  uden problemer.... farmor osv. Og blive passet uden at tage skade

Jeg finder det direkte bekymrende hvis i sidder og læser børnepsykologi og mener så at en uge vil skade et barn... med en omsorgsperson.

Og Jeps i er velkommen til at give mig på puklen! 

Anmeld Citér

1. april 2015

Hck

Profilbillede for Hck
alenemor42 skriver:

Beklager men der går simpelthen for meget lommepsykologi i den!

dette barn på 9 mdr har 2 primære  omsorgspersoner og har haft det længe,  det er helt skævt at i tror et barn i den alder kun kan have eller har en omsorgsperson.

Der udover kan børn have flere tilknytningspersoner  uden problemer.... farmor osv. Og blive passet uden at tage skade

Jeg finder det direkte bekymrende hvis i sidder og læser børnepsykologi og mener så at en uge vil skade et barn... med en omsorgsperson.

Og Jeps i er velkommen til at give mig på puklen! 

Jeg er nu helt enig i hvad du skriver

Anmeld Citér

2. april 2015

Linkae

Jeg er rigtig meget fortaler for at begge forældre har ligemeget ret til sine børn og glædes ved at du så mor rent faktisk gerne overlader barnet efter fars ønske respekt! �� 

dog vil jeg sige udfra fagligheden at det jo ikke anbefaldes så små børn er væk fra den primære omsorgsper son jeg syntes dog at 1 døgn er i underkanten hvis barnet har en god relation. Jeg tænker at en 1/2 uge er mere passende set udfra barnets alder. Vil du ikke kunne mødes med dem halvvejs efter ca 1/2 uge? 

Syntes du ellers skal spørge nogle børnesagkyndige hvad de tænker eftersom jeres samarbejder er så velfungerende.

Anmeld Citér

2. april 2015

Linkae

Jeg er rigtig meget fortaler for at begge forældre har ligemeget ret til sine børn og glædes ved at du så mor rent faktisk gerne overlader barnet efter fars ønske respekt! �� 

dog vil jeg sige udfra fagligheden at det jo ikke anbefaldes så små børn er væk fra den primære omsorgsper son jeg syntes dog at 1 døgn er i underkanten hvis barnet har en god relation. Jeg tænker at en 1/2 uge er mere passende set udfra barnets alder. Vil du ikke kunne mødes med dem halvvejs efter ca 1/2 uge? 

Syntes du ellers skal spørge nogle børnesagkyndige hvad de tænker eftersom jeres samarbejder er så velfungerende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.