Sende baby på ferie med far og bedsteforældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2015

Sprit25

Mama85 skriver:

Det har jeg ikke sagt at han ikke kan, jeg siger blot det at som mor kan, kan far ikke erstatte 100 %, ergo så er mor bare den bedste til at tilfredsstille babys grundlæggende sikkerheds og tryghedsbehov. Hvorfor tilbyde baby det næstbedste når han har mulighed for at få det allerbedste?  

Men der er jo også ting en far kan som en mor ikke kan... F.eks. er min datter mere tryg fremmede steder ved sin far. Må jeg så ALDRIG gå fremmede steder hen med min datter?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
LouiseEm skriver:

Hej Baby.dk!

Jeg er blevet spurgt af min yngste søns far om han må få O med på sommerferie til sommer. Vi er ikke sammen, hans far og jeg. Planen er at de skal på camping på sjælland i en uge. O vil til den tid være lidt under 9 måneder.

Kan man det? Tænker umiddelbart at det vil være godt for dem med lidt tid alene, men ved jo godt at det er omkring de 9-10 måneder at seperationsangsten sætter ind. 

Tror dog min ældste søn ville nyde at have alenetid med mig. Så kan vi tage i friluftsbad, zoo, tivoli etc, og bare hygge os uden O, som jo naturligvis ofte sætter nogle begrænsninger når han er med rundt.

Hvad ville i gøre?

Så ofte som han ser sin far kan jeg ikke se noget problem med at tage en uges ferie sammen... jeg vil bare anbefale dig at finde ud af om det er telt, campingvogn eller hytte de skal sove i - og hvis det er telt, så tjek at han kan sove med net, så han ikke bliver generet af insekter...

Anmeld Citér

20. marts 2015

Mama85

Sprit25 skriver:

Men der er jo også ting en far kan som en mor ikke kan... F.eks. er min datter mere tryg fremmede steder ved sin far. Må jeg så ALDRIG gå fremmede steder hen med min datter?

Har du overvejet hvad grunden til det er? Måske hun kan fornemme din utryghed, der gør at hun hellere vil være ved far- for at selv føle sig tryg 

Anmeld Citér

20. marts 2015

Mama85

Ms.Sunshine skriver:

Så ofte som han ser sin far kan jeg ikke se noget problem med at tage en uges ferie sammen... jeg vil bare anbefale dig at finde ud af om det er telt, campingvogn eller hytte de skal sove i - og hvis det er telt, så tjek at han kan sove med net, så han ikke bliver generet af insekter...

Din største bekymring er..insekter? 

Anmeld Citér

20. marts 2015

MorTilN

Mama85 skriver:

Det har jeg ikke sagt at han ikke kan, jeg siger blot det at som mor kan, kan far ikke erstatte 100 %, ergo så er mor bare den bedste til at tilfredsstille babys grundlæggende sikkerheds og tryghedsbehov. Hvorfor tilbyde baby det næstbedste når han har mulighed for at få det allerbedste?  

Så må jeg jo hjem og sige til min mor at hun kun gav mig det næstbedste da hun lod mig bo hos min far, da de gik fra hinanden, jeg kun var 1 år gammel den gang hehe ej forstår godt hvad du mener, jeg mener dog at far kan være lige så god som mor, da jeg jo er vokset op hos min far og ikke har manglet noget 

Det er dog også de færreste forældre der står op kl 2-3 stk om natten for at lave flæskesteg med sukkerbrune kartofler og brun sovs fordi barnet er sulten og vil have det, lidt forkælet er man da

Anmeld Citér

20. marts 2015

Sprit25

Anonymbebs skriver:

Så må jeg jo hjem og sige til min mor at hun kun gav mig det næstbedste da hun lod mig bo hos min far, da de gik fra hinanden, jeg kun var 1 år gammel den gang hehe ej forstår godt hvad du mener, jeg mener dog at far kan være lige så god som mor, da jeg jo er vokset op hos min far og ikke har manglet noget 

Det er dog også de færreste forældre der står op kl 2-3 stk om natten for at lave flæskesteg med sukkerbrune kartofler og brun sovs fordi barnet er sulten og vil have det, lidt forkælet er man da

Har din far gjort det HAHA! Det er fame kærlighed

Anmeld Citér

20. marts 2015

Sprit25

Mama85 skriver:

Har du overvejet hvad grunden til det er? Måske hun kan fornemme din utryghed, der gør at hun hellere vil være ved far- for at selv føle sig tryg 

Jeg er ikke utyg på mit universitet eller blandt familie til en fest Jeg har det fint med nye steder - men hun er bare fars pige 100%! 

Når der skal puttes lidt inden sengetid er det far! Når der skal hentes i DP er far også lidt sjovere end mor. I badet er far altså også sjovere! 

Anmeld Citér

20. marts 2015

Mama85

Anonymbebs skriver:

Det gjorde hun jo- at hun så må have haft sine grunde, der gjorde at det var bedst for dig på da daværende tidspunkt, er en helt anden snak, grundet forskellige årsager  at sige at man ikke har manglet noget ved at være opvokset kun med én forældre godtager jeg ikke, for du ved jo ikke hvad du i realiteten er gået glip af, kontra hvis forholdene havde været til at dine forældre var sammen. 

Anmeld Citér

20. marts 2015

MorTilN

Sprit25 skriver:

Har din far gjort det HAHA! Det er fame kærlighed

Hehe ja det gjorde han   Han var en super god far

Anmeld Citér

20. marts 2015

Mettefpigen

Mama85 skriver:

Det gjorde hun jo- at hun så må have haft sine grunde, der gjorde at det var bedst for dig på da daværende tidspunkt, er en helt anden snak, grundet forskellige årsager  at sige at man ikke har manglet noget ved at være opvokset kun med én forældre godtager jeg ikke, for du ved jo ikke hvad du i realiteten er gået glip af, kontra hvis forholdene havde været til at dine forældre var sammen. 

I nogle tilfælde kan man godt, for min far var alkoholiker og da jeg kom på weekend hos ham efter nogle år var det alkohol og hash der var Nr 1...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.