Sende baby på ferie med far og bedsteforældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.455 visninger
117 svar
232 synes godt om
19. marts 2015

LouiseEm

Hej Baby.dk!

Jeg er blevet spurgt af min yngste søns far om han må få O med på sommerferie til sommer. Vi er ikke sammen, hans far og jeg. Planen er at de skal på camping på sjælland i en uge. O vil til den tid være lidt under 9 måneder.

Kan man det? Tænker umiddelbart at det vil være godt for dem med lidt tid alene, men ved jo godt at det er omkring de 9-10 måneder at seperationsangsten sætter ind. 

Tror dog min ældste søn ville nyde at have alenetid med mig. Så kan vi tage i friluftsbad, zoo, tivoli etc, og bare hygge os uden O, som jo naturligvis ofte sætter nogle begrænsninger når han er med rundt.

Hvad ville i gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2015

Mama85

LouiseEm skriver:

Hej Baby.dk!

Jeg er blevet spurgt af min yngste søns far om han må få O med på sommerferie til sommer. Vi er ikke sammen, hans far og jeg. Planen er at de skal på camping på sjælland i en uge. O vil til den tid være lidt under 9 måneder.

Kan man det? Tænker umiddelbart at det vil være godt for dem med lidt tid alene, men ved jo godt at det er omkring de 9-10 måneder at seperationsangsten sætter ind. 

Tror dog min ældste søn ville nyde at have alenetid med mig. Så kan vi tage i friluftsbad, zoo, tivoli etc, og bare hygge os uden O, som jo naturligvis ofte sætter nogle begrænsninger når han er med rundt.

Hvad ville i gøre?

Jeg ville ikke kunne byde mit så lille barn det..man siger jo 1 døgn ved 1-års alderen, og 2 osv. Du er jo hans primære omsorgsperson i det daglige..hvor tit ser O sin far?

Anmeld Citér

19. marts 2015

LouiseEm

Mama85 skriver:

Jeg ville ikke kunne byde mit så lille barn det..man siger jo 1 døgn ved 1-års alderen, og 2 osv. Du er jo hans primære omsorgsperson i det daglige..hvor tit ser O sin far?

Han overnatter hos ham flere gange i ugen  

Anmeld Citér

19. marts 2015

LouiseEm

Mama85 skriver:

Og synes måske du er lige voldsomt nok med din retorik. "Ville ikke kunne byde ham det".. Det er hans far og bedsteforældre, det er jo ikke fordi jeg overvejer at sende ham i arbejdslejr 

Anmeld Citér

19. marts 2015

Mettefpigen

Hvis du føler for det så skal du da sige jaa til det ��

Anmeld Citér

19. marts 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Når de har så meget samværd i det daglige så ville jeg gøre det den slags er som regel altid værst for moderen  

Anmeld Citér

19. marts 2015

Sandratoft

LouiseEm skriver:

Hej Baby.dk!

Hvad ville i gøre?

Det kommer jo meget an på hvordan din søn er og har det på det tidspunkt. Hvis seperationsangsten bare basker igennem i den periode, så ville jeg nok ikke gøre det. Kan I tage beslutningen til den tid? 

Hvis din søn overnatter flere gange ugentligt hos sin far, så er han jo tryg ved ham. Er du der, eller overnatter han alene?

Men hvad jeg ville gøre? Jeg ville ikke kunne undvære min datter i så lang tid (hun er 8 måneder) så jeg kunne ikke gøre det. 

Anmeld Citér

19. marts 2015

LouiseEm

Mettefpigen skriver:

Hvis du føler for det så skal du da sige jaa til det ��

Det er også det jeg tænker   Vidste bare ikke om det var mig den var gal med, siden jeg med det samme tænkte "Jamen selvfølgelig skal han med på ferie!".. Så ville gerne høre fra andre som måske havde sendt deres mindre børn med på ferie

Er også ret tryg ved at de er i Danmark. Der er jo ikke længere end at man kan være der i løbet af 3-4 timer hvis det går helt galt 

Anmeld Citér

19. marts 2015

LouiseEm

Sandratoft skriver:

Det kommer jo meget an på hvordan din søn er og har det på det tidspunkt. Hvis seperationsangsten bare basker igennem i den periode, så ville jeg nok ikke gøre det. Kan I tage beslutningen til den tid? 

Hvis din søn overnatter flere gange ugentligt hos sin far, så er han jo tryg ved ham. Er du der, eller overnatter han alene?

Men hvad jeg ville gøre? Jeg ville ikke kunne undvære min datter i så lang tid (hun er 8 måneder) så jeg kunne ikke gøre det. 

Jo det er selvfølgelig rigtigt. Behøver vel ikke give svar lige nu. Det er også bare rart for hans far at vide hvad der skal ske. Han har det vildeste planlægnings gen haha 

Anmeld Citér

19. marts 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det lyder som en super fed plan for jer alle sammen! Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.