Sende baby på ferie med far og bedsteforældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Ja siger alle eksperterne, men ts' søn har det super skønt hos sin far, elsker at være der og får da helt sikkert dækket sit tryghedsbehov både hos mor og far, og ja det er far og bedsteforældre der vil have ham med, men de vil jo ikke tage ham med, hvis han ikke ka  klare det.

Nej selvfølgelig har de ikke båret ham, men hvorfor skal det bruges hver gang, det er sku da ikke fair overfor far, da han jo ikke kunne tage over og bære barnet, så mor har størst rettighed  til barnet, fordi hun bar og fødte ham? Så er mændene sku da på den, for så må de jo ikke noget, hvis det overskrider nogle timer.

Det er jo slet ikke børnsbehov at komme ud og rejse, f.eks til udlandet, men alligevel rejser masser af småbørnsfamilier til de varme lande. 

Og som sagt, hvis det bliver for meget for barnet, kan mor hente. Jeg er ret sikker på at de tænker på drengen, før dem selv, men derfor ka  de jo godt have et ønske om at have drengen med.

ja det er uretfærdigt, men det er nu sådan vi er skabt at kvinden bærer og føder barnet og barnet naturligt føler sig mest tryg hos mor. Det er jo ikke en evighed der er tale om - det er jo mens de er helt små. Og en lille baby på 7 måneder bliver nok ikke ked af at gå glip af en campingtur

I øvrigt kom mine søstre også meget ofte da jeg fødte mit første barn - han har da et meget tæt forhold til dem, men jeg har da ikke på noget tidspunkt tænkt at han skulle sove hos dem i en uge. Det er stadig ikke det samme.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2015

Mama85

Mettefpigen skriver:

Nej jeg var 2...

Så er der jo tale om omsorgssvigt, fra begge forældre.

Anmeld Citér

20. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonymbebs skriver:

Nej selvfølgelig er han ikke den vigtigste så længe der ammes men havde barnet nu fået flaske i stedet med enden MMA eller udpumpet mælk i en flaske som far så gav hele tiden ville han vel være den vigtigste i rummet tænker jeg

ja hvis far gav de fleste flasker så ville han være det. Men nu er det jo sådan at det oftest er kvinder der går på barsel ( i hvert fald de første 6 måneder) og dermed også kvinden der er sammen med barnet det meste af tiden. Barnets bånd til mor bliver dermed stærkere end til far ... og det bliver selvfølgelig anderledes med tiden.

Jeg har faktisk ikke engang forståelse for at en baby under 7 måneder ikke er hos mor i 3 dage.

Anmeld Citér

20. marts 2015

Sprit25

mor:) skriver:

ja hvis far gav de fleste flasker så ville han være det. Men nu er det jo sådan at det oftest er kvinder der går på barsel ( i hvert fald de første 6 måneder) og dermed også kvinden der er sammen med barnet det meste af tiden. Barnets bånd til mor bliver dermed stærkere end til far ... og det bliver selvfølgelig anderledes med tiden.

Jeg har faktisk ikke engang forståelse for at en baby under 7 måneder ikke er hos mor i 3 dage.

Det er jeg simpelthen ikke enig i! Min datter har et utroligt stærkt bånd til hendes far og det er mindst ligeså stærkt hvis ikke stærkere til ham. Og han arbejder altså rigtig meget! 

Anmeld Citér

20. marts 2015

Mettefpigen

Mama85 skriver:

Så er der jo tale om omsorgssvigt, fra begge forældre.

Nope det er der ikke. ..

Anmeld Citér

20. marts 2015

Mama85

Mettefpigen skriver:

Nope det er der ikke. ..

Uddyb gerne

Anmeld Citér

20. marts 2015

Mettefpigen

Mama85 skriver:

Uddyb gerne

Statsforvaltningen ��

Anmeld Citér

20. marts 2015

TNBC

fordi barnet ikke har noget tidsfornemmelse og der er en risiko for at barnet vil føle det som svigt. Barnet ved ikke at det kommer tilbage til mor. Barnet vil føle en uge som en evighed. Et barn på 7 måneder er ikke i stand til at kommunikere ud at det mangler sin faste base - sin mor.

Hvis min mand arbejdede meget og dermed ikke så sit barn særlig meget, ville jeg ikke tillade en uges ferie uden mig, men det ville min mand aldrig foreslå

Han vil være 10måneder..

Og nej han kender ikke til tid, det gør børn ikke før de er noget større, men derfor synes jeg stadigvæk godt at en far kan tage sin søn på en uges ferie uden sin mor. Især når de tilbringer så meget tid sammen alligevel.

Jeg ved hvordan svigt er, hvor mor er væk hele tiden. Hvad det gør med barnet, men det kan lige så hurtigt forsvinde igen, og at mor er ok til tider, andre gange ik.

Her er mor ikke basen, fordi hun næsten aldrig  er hjemme.

Anmeld Citér

20. marts 2015

TNBC

Her er jeg den tætteste. Har jeg så ikke tilladelse til at tage væk en uge, fordi det ville være svigt for børnene?

Anmeld Citér

20. marts 2015

TNBC

ja det er uretfærdigt, men det er nu sådan vi er skabt at kvinden bærer og føder barnet og barnet naturligt føler sig mest tryg hos mor. Det er jo ikke en evighed der er tale om - det er jo mens de er helt små. Og en lille baby på 7 måneder bliver nok ikke ked af at gå glip af en campingtur

I øvrigt kom mine søstre også meget ofte da jeg fødte mit første barn - han har da et meget tæt forhold til dem, men jeg har da ikke på noget tidspunkt tænkt at han skulle sove hos dem i en uge. Det er stadig ikke det samme.

Han vil være 10måneder.

Jeg kender en der har sine børnebørn en uge hver sommerferie, de har været helt nede til et år, og de elsker det, de har et fantastisk forhold til deres bedstemor(tre af dem bor 100km fra bedstemor), og ingen af dem lider af svigt, 5børn.

Jeg har passet min nevøer næsten en hel uge, da den yngste var lille, fordi forældrene skulle på riget, og blev derovre til bryllup. Passede weekender, og alt muligt. De er gladeste drenge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.