Og de der så ikke kan få hjælp hvad gør vi med dem? Udleverer en papkasse så de ikke fryser for meget når de ligger på jorden om natten? Og deres børn? Skal vi genindføre fattiggårdene?
Og ja de kunne jo bare have være mere kloge, eller have fået det arbejde eller.... Men det var de så ikke. Det fik de så ikke. Og nu står de fuldstændig uden penge, bor på gaden og er med garanti ikke dem arbejdsgiver vælger først til en jobsamtale når nu de ikke har fået rent tøj de sidste par uger...
Jeg personligt ønsker ikke at leve i det samfund hvor vi ikke kærer os om hinanden, og hvor jeg ikke kan undvære lidt for at alle kan have tag over hovedet og mad på bordet hver dag.
Så læste du ikke helt det jeg skrev. 
Det jeg ikke forstår er hvorfor folk der har valgt at bosætte sig i en lejelejlighed, bare kan få kh når deres dp periode udløber, mens dem der ejer hus ikke kan. Så det du skriver foregår jo allerede
Når man ejer hus, kan man være heldig at få lov til at få kh med tilbagebetalingspligt = optage nyt lån på 14.000-15.000 hver mdr.
Det kræver så negativ friværdi så vidt jeg ved, hvilket gør sig gældende for rigtig mange lige pt.
Den samme mulighed kunne jo i princippet bare overføres til dem i lejebolig der også falder ud af dp systemet.
Men dem hvor dp perioden udløber kan i princippet også blot vælge at gå over på SU og tage en tilfældig uddannelse. Jeg valgte at søge ind på studie knap ½år før min dp ret udløb sidste gang. At jeg tog en to årig uddannelse og blev dimittend gjorde mig berettiget til en ny dp periode. Så værre er det heller ikke.
Det vil i og for sig altså ikke ændre det helt store i forhold til hvordan det kører for rigtig mange i dag
Det jeg bliver harm over er unge mennesker der direkte går på kh i det øjeblik de nærmest fylder 18-19år fordi de ikke "gider" uddanne sig videre eller kan finde et job med så høj en løn som de mener de fortjener, og så hænger de fast fordi det er bekvemt. (altså lige efter gymnasiet/handelsskole etc. eller er droppet ud af selvsamme)Det er de typer jeg mener der burde kunne luges ud i hvis systemet blev omskrevet en smule.
og ja kender faktisk til en helt del, ligesom jeg også kender en hel del der er på kh, plus de så arbejder sort ved siden af, og det syntes jeg ikke er ok.
Men som sagt vil det ikke være en drastisk ændring i forhold til hvordan landet er for mange den dag i dag, på trods af regeringens gentagne ups-løsninger når en ny flok er ved at udløbe for deres 2årige periode. De bliver ved med at have en ups løsning så folk alligevel har 4 år, og derefter er overladt til sig selv.
Alternativt kan vi da bare helt afskaffe a-kasse/fagforeninger og så er alle berettiget til kh uanset om man bor i eget hus eller lejebolig, det er bare ikke smart set rent samfundsøkonomisk. 
Jeg betaler også glædeligt min skat for at de svageste i samfundet kan være sikret og få bare et nogenlunde værdigt liv (for som det er nu er det ikke værdigt at være på kh, da man i den grad bliver set ned på). Men ønsker ikke rigtig at støtte dem der udnytter systemet som en sovepude.
Jeg tænker det kunne være et alternativ til i stedet at skære i kh konstant, hvilket alligevel sender nogle folk på gaden, da de så ikke kan betale deres husleje.
Endnu et alternativ kunne være at lave en ydelse/sats for de syge kh modtagere og en anden lavere for de arbejdsparate. Hvor hver gruppe igen har to forskellige - en til forsørgere og en til ikke forsørgere.
Er meget i mod det princip med bare at skære i kh for alle, fordi nogle er gode til at udnytte systemet og få en masse andre ydelser oveni hatten, som så giver et forvrænget billede.
Qnuz