kontanthjælp hvad i syntes den skulle lyde på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: beløb før skat med børn og samlevende

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

13.196 visninger
183 svar
227 synes godt om
3. marts 2015

helle85

hvor er det godt nok svært at være på kontanthjælp for tiden.

hele tiden skal man læse/høre på hvor meget man få og at det hele bare er en dans på roser. ville ønske at det var lige så godt i virkeligheden 

hvis der er så mange der mener at kontanthjælpen er for høj, hvad skal den så være på?

for forsøger er den på 14416 før skat og hvis du har en samlevende så bliver h*ns løn trukket fra. 

så hvis i kunne bestemme hvad skulle den så være på 

begrund gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

Mettefpigen

Som forsørger, enlig forsørger eller hvornår?

Anmeld

3. marts 2015

FruStolpe

helle85 skriver:

hele tiden skal man læse/høre på hvor meget man få og at det hele bare er en dans på roser. ville ønske at det var lige så godt i virkeligheden 

hvis der er så mange der mener at kontanthjælpen er for høj, hvad skal den så være på?

for forsøger er den på 14416 før skat og hvis du har en samlevende så bliver h*ns løn trukket fra. 

begrund gerne

Jeg har ikke stemt. Synes ikke man kan stille det sådan op. 

Jeg synes som sådan ikke at den enkelte ydelse er for høj, men jeg synes bestemt at der bør være et øvre loft på ydelserne. Hvor meget må være op til dde som regner på den slags.

Men der skal helt sikkert være en økonomisk gulerod for at gå på arbejde.  Alt andet er simpelthen ikke fair 

Anmeld

3. marts 2015

April-baby

Mener du at ens samlevendes løn bliver trukket fra i ens kontanthjælp? For det gør det ikke her da. 

Anmeld

3. marts 2015

esioul

helle85 skriver:

begrund gerne

Altså der er jo også mange på SU ca. 5000 udb, som har børn og en samlevende. Så tænker det vel er meget rimeligt?

Men det kommer an på om det er permanent pga. sygdom, for så synes jeg man burde have noget mere fordi man ikke har mulighed for at komme i job. 

Anmeld

3. marts 2015

helle85

Mettefpigen skriver:

Som forsørger, enlig forsørger eller hvornår?

det så lige over før man stemmer med børn og kærste

øv den fik ikke alle mulighedder med

Anmeld

3. marts 2015

helle85

April-baby skriver:

Mener du at ens samlevendes løn bliver trukket fra i ens kontanthjælp? For det gør det ikke her da. 

ja her bliver min mands løn trukket fra min kontanthjælp

Anmeld

3. marts 2015

helle85

FruStolpe skriver:

Jeg har ikke stemt. Synes ikke man kan stille det sådan op. 

Jeg synes som sådan ikke at den enkelte ydelse er for høj, men jeg synes bestemt at der bør være et øvre loft på ydelserne. Hvor meget må være op til dde som regner på den slags.

Men der skal helt sikkert være en økonomisk gulerod for at gå på arbejde.  Alt andet er simpelthen ikke fair 

ja vi er helt enig i at der skal være en fordel ved at gå på arbejde. men hvor stor skal den være??? på job med mindse løn uden uddannelse

Anmeld

3. marts 2015

helle85

esioul skriver:

Altså der er jo også mange på SU ca. 5000 udb, som har børn og en samlevende. Så tænker det vel er meget rimeligt?

Men det kommer an på om det er permanent pga. sygdom, for så synes jeg man burde have noget mere fordi man ikke har mulighed for at komme i job. 

på nogen punkter kan vi godt blive enig.

men på su kan du jo tage su lån (så det næsten svare til kontanthjælp) det kan man ikke på kontanthjælp 

og hvis man kigger på dem der ikke kan, og dem der ikke vil så er det jo ikke det rageringen (staves) kigger på for de skære jo alle over en kamp.

og hvad så med dem der ikke kan få arbejde men har uddannelse osv.

hvorfor jeg syntes det er svært er fordi jeg er en af dem der gerne vil, men bare ikke kan klare fuldtidsjob, jeg er så heldig at jeg snart bliver sendt til rebeliteringsteam (staves) så jeg kan se frem til at kunne få flex job om 2 år

Anmeld

3. marts 2015

April-baby

helle85 skriver:

ja her bliver min mands løn trukket fra min kontanthjælp

Det kommer jo meget an på kontanthjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.