lineog4 skriver:
Der er jo ikke uanede mængder af SU. Skulle jeg en dag ryge på dagpenge for derefter at ryge på KH, så har jeg ikke mere SU - jeg ville elske at tage endnu en uddannelse, kunne uddanne mig hele livet
Jeg ville så heller ikke kunne få kontanthjælp fordi jeg er gift, men det er jo en anden historie
Ja der er nogen der kører systemet, men så er der også dem der ikke er syge nok til at blive vurderet uarbejdsdygtige, de der ikke bare skriver en ansøgning og vupti så har de et job osv. Jeg ville nødig fordi der er nogen der snyder, give dem ringere forhold.
udover det synes jeg faktisk ikke borgerløn er en så ringe ide, men den er nok for langhåret til den nogensinde bliver en realitet.
Jeg mener bare at man også selv har en pligt til at sikre sig i form af a-kasse/dp. Der er bare rigtig mange der fravælger det for så har de det flere penge til byture, og det syntes jeg ikke er ok.
Er godt klar over der ikke er uanede mængder af SU, men der er heller ikke uanede mængder i statskassen til kh (hvor su også kommer fra i øvrigt) og vi er nødt til at gøre noget inden den bliver helt drænnet.
og der mener jeg så en ændring kan hjælpe, men kan godt høre vi ikke bliver helt enige på det punkt
Men grundlæggende kan jeg dog høre at vi alligevel er rimelig enige på en del punkter, trods alt. vi har bare en lidt forskellig tilgang til at løse problemet
Men så vidt jeg kan forstå er vi da enige om ikke at skære i kh satsen, ud fra det nuværende system. eller??
Jeg er selv i den gruppe du nævner som ikke er syge nok til at blive vurderet uarbejdsdygtige, jeg har nogle begrænsninger både psykisk og fysisk, men det forhindre mig ikke i at have et ønske om et fuldtidsarbejde, og det er også det jeg søger. Det er bare ikke så let at komme igennem nåleøjet, og når jeg så endelig kommer til samtale er jeg bare ikke god til at sælge mig selv (men det er en del af de psykiske problemer der spiller et puds, præcis som til mine eksaminer) og ender derfor med at blive valgt fra (direkte sagt af nogle af dem jeg har været til samtaler hos)
Så kan sagtens relatere, men er samtidig også bare træt af at alle folk på kh bliver sat i bås, grundet den andel der netop er dovne og bruger kh som en sovepude, for det er netop ikke alle
Qnuz