Carina:-) skriver:
Men husk nu at vi begge arbejder. Du er vel enig i at selv om det kun er 200 pr person så er det en lille fortjeneste for at arbejde frem for offentlig forsørgelse. Og så skal transport jo også lige trækkes fra så er gevinsten nærmest ikke eksisterende.
Jeg husker udmærket at I begge arbejder.
Kørsel er der nu også som kh modtager/dp modtager.... der er bare ikke kørselsfradrag fra skat
Nu er det lige sidst jeg var på dp dette eksempel er fra, men jeg var i offentligt løntilskud= ikke flere penge end alm. dp sats. Men havde 10km hver vej dagligt i det halve år. Men gjorde det gladelig selvom vi så bare sad endnu strammere i det
For jeg fik noget at skrive på mit CV. Min mand har været i arbejdsprøvninger, derudover kommer jævnlige lægebesøg, besøg på kommunen, andre aktiveringstilbud som ikke går ind under arbejdsprøvning osv. så stadig en del transport på kh også.
Det du mener er en for lille fortjeneste er lige præcis nok til at man kan få de goder, man ikke har råd til på SU. Så for mine børns skyld gjorde jeg det gerne
For mig ville det være nok bare det at kunne give mine børn en tur ud at spise en gang om mdr, eller en biograftur etc. og det ville der være råd til hvis jeg fik et lavtlønnet arbejde i stedet for dp
Så der bliver vi aldrig enige. Hvis jeg kunne få et reelt arbejde til en sats der svarede til kh ville jeg også tag det, da det for mig ikke er pengene som sådan det handler om. Det handler for mig om at være et forbillede for mine børn som jeg kan være stolt af, og det ville jeg være så meget mere med et arbejde.
For mig ville en gevinst på 1400,- ved at arbejde være rigeligt. Men sådan er vi jo så forskellige. Jeg under gerne folk at kunne beholde deres tag over hovedet, for langt de fleste har ikke selv valgt kh, der kan være sket noget i deres liv efter de har sat sig i både hus, fået børn osv. og hvorfor er det så man skal straffes fordi vi lige nu ikke har arbejdspladser nok ?? og fordi nogle af dem der rent faktisk har et arbejde lige syntes de skal hoppe med på politikernes hetz og trylleri med beløber??
Qnuz
Anmeld