Lullaby skriver:
Det forstår jeg ikke. Hvordan kan du mene at du ikke valgte barnet men i stedet valgte du ikke abort? Så kunne du jo have bortadopteret.. Sat på spidsen.. 
Hvis det havde været omvendt havde jeg bedt om skilsmisse. Så stærkt ville jeg have følt. Det kan godt være at jeg havde været blevet far alligevel men jeg havde valgt dig fra. 
Der har jeg det modsat: Hvis min mand ikke kunne tage imod et barn, vi ikke havde planlagt, og gjorde mig det klart, at de var ham eller en abort, ville jeg vælge barnet. Jeg ville hverken kunne tilgive ham eller mig selv for en abort. Og for mig er det helt ude i yderste teoriplan, at ham, der elsker mig, og som har fået tre børn med mig, ikke ville komme til at elske barnet himmelhøjt, uanset, om det ikke oprindeligt var ønsket.
For mig - og, er jeg overbevist om, også min mand - er der virkeligheden til forskel på i tankerne ikke at ønske sig et barn mere og på ikke at elske et sprællevende barn, når det først er kommet til verden.
Dette med forbehold for helt ekstraordinære forhold som depression, fysisk sygdom eller oplevelsen af, at der i forvejen ikke er overskud til de børn, man har.
Anmeld