Nej du valgte at få barnet selvom han ikke ville. Det ville jeg til gengæld ikke kunne. En abort er for mig heller ikke en nem beslutning. Men til gengæld vil jeg heller ikke sætte et barn i verden der ikke er ønsket.
Nej helt så simpelt er det nu ikke
Jeg blev gravid trods ingen af os ønskede flere børn. Vi havde talt lige fra mistede om vi nu aldrig kunne vælge en abort, så jeg valgte ikke barnet og han ønskede abort. Men jeg fik et barn ingen af os ønskede, men jeg var bare hurtigere til at forlige mig med tanken og glæde mig. Jeg havde heller ikke nogen at skyde skylden på og han havde mig.
abort var slet ikke på tale fra hverken min eller hans side, men selv om han ikke ønskede abort ønskede han heller ikke barnet - det er svært at forklare. Men jeg valgte ikke barnet mod hans ønske, jeg blev gravid imod hans (og mit) ønske.
og blev jeg gravid igen (håber jeg sørme ikke) ville jeg træffe præcis det samme valg, for jeg kan ikke træffe andre. Og han ville hade mig igen, men ville igen ikke ønske en abort.
og må hellere lige også sige, jeg aldrig var i tvivl om han ville elske sit barn, var han heller kkke selv i tvivl om, men jeg var i tvivl om vi kunne bære det sammen, men valgte at nytænke når vi kunne bære sammen at begrave et barn kunne vi formodentlig også det her, for vi kan kæmpe sammen og vil hinanden. Men nemt var det ikke.. Og den lille skat er 3 år i dag og er vores lille mirakel på linie med de andre og er mindst lige så elsket og ønsket. Vi fortæller gerne sandheden for det tør vi både om ham, men også om hans storebror hvor det heller ikke var en dans på roser især for mig fordi de er så elsket nu så det kun er en anekdote
Anmeld