Lullaby skriver:
Ja det synes jeg. Selvfølgelig kan man da snakke om det, forhåbentligt. Men jeg synes at der ligger en aftale måske explicit i det at bruge prævention, at man ikke vil have flere børn. I hvert fald ikke nu. Derfor bruger man prævention.
Ja det kan godt være at jeg lægger et ansvar over på kvinder. Men det er jo også dem der kan trække tingene ned over de mænd der ikke er interesseret i børn. Så derfor synes jeg, at hvis man er i et forhold, og den ene part klart har meldt ud, at han ikke er interesseret i flere børn, så synes jeg at det er mangel på respekt hvis man ignorerer det og siger, nå tak for dit input, men eftersom det er mig der skal gennemgå en abort så siger jeg nej.
Jeg kan godt høre, at vi er rigtig langt fra hinanden her.
Selvfølgelig kan man da snakke om tingene men jeg synes ikke at kvinden her er villig til at snakke om tingene. Jeg elsker mine børn mere. At manden så finder sig i det, er jo fair nok. Der er vi så bare forskellige. Jeg er så bare glad for, at min mand ikke ville. 
Ingen kvinde trækker noget ned over nogen mand. De har brugt prævention og de har sammen haft sex - præventionen har uheldigvis ikke virket efter hensigten. Som du skriver skulle man tro det er kvinden der med vilje har sørget for den ikke virkede. Kvinden har hverken mere eller mindre skyld end manden.
Da min mand proklamerede han ikke ville have flere børn kunne jeg fortælle ham, at den eneste sikre metode var sterilisation og da han ikke ville det måtte han jo leve med usikkerheden. Jeg gav klart udtryk for jeg ikke ville have en abort hvis det kom til en uønsket graviditet og at han havde præcis samme ansvar som jeg for det ikke skete.
Da jeg stod med to streger på en test jublede jeg ikke, og følte mig præcis lige så fanget som min mand og forbandede ham og hans modstand mod sterilisation langt væk.... Jeg kan slet ikke følge kvinder har det endegyldige ansvar.
Og kan nok egentlig heller ikke forstår man bliver en bedre mand fordi man nægter at være sammen med sin kone og bibeholde sin familie når uheldet ude. Jeg synes netop den mand, har taget det som en mand, han har nydt god sex med den usikkerhed der altid er med mindre man er klippet. og han vælger da klart sin familie også selvom det ikke er er drømmescenarie. Livet overrasker en gang imellem bogen gange positivt og nogen gange negativt, vi har ikke den fulde kontrol og jeg tager hatten af for den mand (og kvinde) der kan klare alt ikke går efter deres egen masterplan.
Anmeld