Lullaby skriver:
Dejligt for jer. Jeg tror at min mand havde bedt om skilsmisse af den grund at han ville føle at det her forhold kun handlede om mig, ikke gensidig respekt og tillid. Og af den grund er jeg glad for at han et min. 
Til yvende og sidst må de forskellige holdninger vel bunde i, at din mand og du ved, du ville kunne leve med at gennemgå en abort. Hvis det ikke var tilfældet, ville der ikke være meget respekt i at bede dig stå det igennem. Umiddelbart studsede jeg over din brug af ordet tillid - tillid til hvad? Til at kvinden i et forhold ville være klar til at bringe så stort et offer for mandens skyld? For mig ville det være et tillidsbrud, jeg ikke ville være i stand til at tilgive, hvis min mand mente, jeg skulle have en abort. Men igen - når du føler anderledes omkring abort, er sagen selvfølgelig en anden, og jeg vil ikke stille spørgsmålstegn ved, at det er jeres virkelighed.
Omvendt, hvis det forholder sig sådan, at kvinden under ingen omstændigheder kan leve med abort, må du vel også kunne følge, at situationen er en helt anden, og at det ville være en urimelig høj pris for hende at betale for hans skyld? Og så håber jeg, din formulering om, at forholdet - hvis du nægtede abort - kun handlede om dig, ikke er en almen betragtning, men netop gælder dig og din mand. Alternativt siger du jo indirekte, at det er et udtryk for egoisme, hvis ikke mandens ord om abort er lov, og kvinden retter ind - og det er der jo ikke meget gensidig respekt over.
Anmeld