Kun til opskrifter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2009

Heidi.

Hvis i er til en rigtig lækker chokoladekage, så er det her lige sagen

200 gr chokolade med højt kakaoindhold ca 70%
200 gr sukker
200 gr æg
200 gr smør

chokolade og smør smeltes over vandbad og køler lidt af

æg og sukker piskes rigtigt godt og til det er helt helt helt hvidt

Herefter rører du forsigtigt sukkermassen ned i chokoladen/smøret og sørger for at det bliver vendt godt rundt.

4/5 af massen hældes i en beklædt bageform

bages i ca 25 min ved ca 200 gr.

kagen tages ud af ovnen og skal lige have lov til at "krakelere" og du hælder så resten af massen over og bager i ca 5-10 min yderligere. Tag kagen ud og stil den i køleskab til dagen efter

Istedet for at bage i de sidste 5-10 min kan du også stille den i fryser - dette har jeg dog ikke prøvet endnu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2009

3drenge

Har fundet denne opskrift på muffins og det er simpelhen de nemmeste og bedste chokolademuffins jeg længe har smagt, så vil da lige dele opskriften med jer   Ulempen er bare, at jeg nærmest er blevet afhængig af dem, så har bagt (og spist) dem 2 dage i træk

250gr. mel
225gr. sukker
50gr. kakao
1 tsk. vaniliesukker
1 tsk. natron
50-100gr. hakket chokolade

De tørre ingredienser blandes i en skål

1½ dl. mælk
2½ dl. natural yougurt/tykmælk eller lign.
1 dl. margerine
1 æg

De våde ingredienser blandes med en ske i en skål og hældes over i de tørre og der røres sammen.

Hældes i forme og så bare ind i ovnen til de er færdige

Jeg satte dem i en kold ovn ved 160-170gr (ikke varmluft) i ca 15min, synes det er meget forskelligt fra ovn til ovn, så man kan jo bare gøre som man plejer, når man bager kager.

Hvis man bruger de store muffinsforme bliver der ca. 15 stk. 

Prøvede at lave en royal icing som glasur af 1 æggehvide, flormelis og lidt citronsaft, som der bare skal røres sammen med håndkraft. Blandene blå og rød frugtfarve i og synes selv de blev superfine. Det bliver meget tykkere end alm glasur og det ser lidt finere ud 

GOD BAGELYST

Anmeld Citér

22. august 2009

82Miraklet

De Lækreste Daim Muffins.

50 g smør
1 dl sukker
1 æg

2 tsk bagepulver
2 tsk vanilliesukker
1 dl mælk

4 DAIM bar
75 gram valnødder
3 dl mel
Smørret smeltes, køles af og røres godt sammen med sukkeret. Ægget røres i.

3/4 af nødderne og Daim'en hakkes groft og blandes med melet.

Bagepulver og vanillesukker sigtes og vendes i æggemassen. Herefter tilsættes mælken og til sidst det melede fyld.

Dejen fordeles i ca. 20 små muffin-forme beklædt med papir.

Bages 15 min. midt i en forvarmet ovn ved 175 grader.

De afkølede muffins pyntes med resten af de hakkede nødder og Daim.

God Fornøjelse...

Anmeld Citér

25. august 2009

tascia

Basis-kage

UALMINDELIG god opskrift til cup-cake

12 alm. eller 24 små muffins

125 g blødgjort smør 
125 g sukker 
2 æg 
125 g mel 
1 tsk bagepulver 
2 spsk mælk 

Bageforme m- 12-24 huller, foret med papirforme 

1) Forvarm ovnen til 190 grader 
2) Pisk smør og sukker sammen i en skål til det er let og luftigt. Tilsæt æg, mel, bagepulver og mælk og pisk det sammen til blandingen er jævn. Fordel blandingen (½ - 2/3 fyldt) i papirformene og bag dem midt i ovnen til de er hævede og faste i midten. Kager i alm. størrelse skal bage 12-15 min og de små 10-12 min. 
3) Tag kagerne ud af ovnen og stil dem på en rist til afkøling 

jeg puttede en enkelt banan i i søndags, og det gjorde dem absolut ikke dårligere. så i med fyld som der falder i din smag Ü

Anmeld Citér

26. august 2009

82Miraklet

• 125 ml vand
  • 3 dl sukker til sirup
  • 3/4 dl sukker til æggemassen
  • 8 æggehvider
  • 1 tsk eddike
  • 680 g smør
  • 2½ tsk vanillesukker     
  •  
Denne smørcreme er fantastisk lækker; ikke for sød og meget nem at arbejde med. Det er en temmelig stor portion, men den kan sagtens fryses hvis du skulle få noget til overs.

Det er lettest at lave smørcremen i en røremaskine.

Hæld vand og 3 dl sukker i en kasserolle over medium varme. Rør hurtigt for at få fordelt sukkeret i vandet, men rør ikke yderligere under kogning, da der ellers vil blive dannet sukkerkrystaller. Hav en kop med koldt vand og en bagepensel stående klar og vask jævligt sukkeret ned fra siden af kasserollen.

Mens sukkeret bringes i kog placeres æggehviderne i en totalt fedtfri skål og piskes indtil de skummer. Tilsæt eddiken og pisk lidt langsommere. Når hviderne er pisket næsten stive tilsættes 3/4 dl sukker langsomt. Fortsæt med at piske indtil hviderne er stiftpiskede, men ikke alt for hård.

Sæt temperaturen under sukkermassen op til højeste trin for hurtigt at bringe den i kog. Massen skal koge i godt 5 minutter for at nå en temperatur på ca. 121°C. Det er bedst at have siruppen og æggemassen klar på samme tid. Hvis æggene er færdige først, så sænk hastigheden på mixeren og hvis siruppen er færdig først kan du tilsætte en smule varmt vand for at sænke temperaturen.

Stop piskning kortvarigt, mens du hurtigt tilsætter halvdelen af siruppen. Start piskningen igen straks og kør på højeste trin mens du tilsætter resten af siruppen i en tynd stråle. Pas på ikke at ramme piskeriset! Alternativt kan du stoppe piskningen kortvarigt, mens du tilsætter sirup, men ikke mere end et par sekunder ad gangen. Fortsæt med at piske marengsmassen indtil den er kølet af, ca. 15 minutter. Det er vigtigt at massen er helt kølet af, inden der skal tilsættes smør! Bliv ved med at piske indtil du er sikker på, at massen er kold nok. Hvis smørret tilsættes for tidligt, vil konsistensen være ødelagt.

Sænk hastigheden på mixeren til medium og tilsæt smørret, 2 spsk. ad gangen. Smørret optages straks i massen og konsistensen begynder at blive cremet. Fortsæt med at piske og tilsætte smørret indtil massen er ensartet og blød. Hvis smørcremen bliver klumpet eller skiller skal du bare fortsætte med at piske til den får den rette konsistens. Tilsæt til sidst vanillesukkeret.

Hvis du oplever, at cremen ikke vil samle sig efter piskning i 10-15 minutter kan du sætte den i køleskabet en times tid og derefter fortsætte med at piske.

Hvis du ikke synes smørcremen er sød nok, kan du tilsætte flormelis efter smag.

Opbevar smørcremen i tætsluttende beholder i enten fryser eller køleskab. Bring den til stuetemperatur inden brug og pisk evt. kortvarigt, hvis den skiller eller klumper.

På grund af det meget smør i denne smørcreme bliver den meget fast når den køles ned.

OBS! Det anbefales at bruge pasteuriserede æggehvider pga. faren for salmonella i rå æg.

Opskrift Kopierett af Kageportalen

Anmeld Citér

27. august 2009

82Miraklet

Super Lækker sprød Gulerødskage

400 Gram (Rør) sukker
6 æg
400 gram mel
2 vaniliestænger eller sukker
4 tsk Bagepulver
4 gulerødder ( revne)

Æg sukker og vanilie piskes godt. Mel, bagepulver og gulerødder blandes i.

bages ca. 20 min. ved 200 grader.

( OBS den vokser godt )

Anmeld Citér

27. august 2009

Heidi.

ANANAS MOUSSE

1 dåse ananas

1/4 liter piskefløde

1-2 spsk sukker (efter smag - ik nødvendigt)

7blade husblads.

Læg husblads i blød i koldt vand i 5min.

Hæld ananas inkl. saft i en blender og blend godt sammen. Pisk derefter fløden stiv.

Når husblads har lagt i vand i 5min, drænes det for vand og smeltes i micro-ovn eller over vandbad. Derefter tilsættes husblads til ananasmassen og det røres godt sammen. Ananas og flødeskum blandes nu sammen, og det stilles på køl i 4-6 timer. (til det er stift)

Anmeld Citér

28. august 2009

janniemus

Tynen skriver:

MMF

(MMF står for marsh mallows fondant. Det bruges til at lave "låg/overtræk" til kager og til figurer)

1 portion rækker til en alm str lagkage, skal der være pynt på så anbefaler jeg en dobbelt

15 skumfiduser ( dem fra Netto er bedst, men ellers skal det være dem der kan "grilles")

2 spsk. vand

1 spsk olie smags neutral ( jeg har dog brugt alm. og det funger fint )

ca 250 g. flormelis

skumfiduser + vand og olie kommes i en skål, varmes i mikro-ovn ( eller vandbad ) i indtil fiduser er smeltet ( omrøres ca. hvert 30 sek ) det må endelig ikke buller koge, og så er det ellers bare at tilsætte flormelis lidt ad gangen indtil det her konsistens så det kan modeleres, kan opbevares på køl i en pose, så skal det dog lige en tur i mikro i ca 10-15 sek når det skal bruges.

Skal MMF´en farves med frugt farve så er det nemmeste at komme det i inden flormelis, er det pastafarve så skal det æltes i tilsidst.

Brug flormelis eller maizena til at rulle ud med, jeg bruger ren maizena, mens andre foretrækker at bruge halvt af hver, her er det nok noget hvor man prøver sig frem.

Hvor længe kan det holde sig i køleskab inden det skal bruges?

Anmeld Citér

28. august 2009

Heidi.

DEN LÆKRESTE ORANGECHOKOLADE MOUSSE..

2 plader orange krokant mørk chokalde fra Marabou 200 gr
½ l piskefløde

Chokolade og fløde varmes i en gryde til chokoladen er smeltet
Køler ned i køleskab natten over.
Piskes derefter med håndmixer. OBS bliver MEGET hurtig stiv.

Anmeld Citér

10. september 2009

kiroo

chokolade creme til lagkage ..

½ liter fløde
1 lille kop brun farin
5 spsk cacaopulver

det hele piskes stift. og den smager bare godt..

min mor
bruger den sådan:
chokolade kage bunde og cremen og en tur i fryseren, og så tager man den op en lille halv time f'ør og pynter den med flødeskum og hakkede chokolade.. mums--

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.