Jeg må indrømme at jeg bliver en smule forarget over dit indlæg!
Jeg kan sagtens forstå din frustration og man ønsker selvfølgelig ikke at ens børn skal opleve det dit barn har været udsat for! Jeg ville også blive virkelig ked, hvis jeg hentede mit barn og hun så så medtaget ud, som du beskriver!
Når det så er sagt, så forstår jeg slet ikke dit behov for hverken at være sur på mor eller barn. Jeg kan forstå, at du selvfølgelig forventer at institutionen er opmærksomme på drengens problemer og bruger resurser på at støtte ham i at lære at kommunikere verbalt og ikke fysisk, men det kunne tænkes at det barn havde en årsag til sin manglende udvikling og det kan du altså ikke bebrejde hverken mor eller barn. Hvis det så viser sig, at det er moderen, som ikke har kunnet stimulere sit barn ordentligt og at han derved at blevet som han er, så bliver man nødt til at huske på, at man ikke kan forpligte nogen udover deres evner! Familien skal have støtte, som de nu også får, og så skal resursestærke forældre forsøge at bakke op omkring inkluderingen af barnet, for at han på den måde kan udvikle gode sociale kompetencer.
Jeg lever ud fra den filosofi, at børn gør det rigtige hvis de kan. Hvis de ikke kan, må det være de voksne som støtter barnet og får hjulpet det til at udvikle de manglende kompetencer!
Anmeld