Er rasende !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.251 visninger
79 svar
160 synes godt om
15. maj 2013

baby012

Tavshedspligt !????? 

WTF . ! 

Min lille datter kom i mandags hjem med en KÆMPE flænge under det ene øje, men pædagogerne har tavshedspligt så de må ikke røve hvem af de små møgunge som har gjordt det ! 

Igår går det helt galt! Hun kommer hjem med et stort bidemærke på kinden og et blåt mærke i panden !! - igen, de fortalte situationen, at det var det samme barn, og fortalte så at HAN hande siddet og leget med hende, væltet hende omkuld , holdt hende nede, og så bidt hende i kinden !!! 

Er SÅ rødglødende af raseri!!!!

må ikke få a vide hvem der har gjort det,! 

Ja, det kan give forældre kampe, men når de har en ser jævnligt bidder de andre, så det nok ikke svært at regne ud hvem der har overfaldet  hende ! 

Hvad f****n er det også for noget man ikke kan lære sit barn at det ikke er ok at bide og slå !  Er SÅ irriteret over at min datter ikke kan sladre om hvem der har gjort hende fortræd! 

sker det igen, så finder jeg et andet sted til mine børn, det her gider jeg ikke !! De ringede ikke engang da hun var blevet bidt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

morethanperfect

baby012 skriver:

Tavshedspligt !????? 

WTF . ! 

Min lille datter kom i mandags hjem med en KÆMPE flænge under det ene øje, men pædagogerne har tavshedspligt så de må ikke røve hvem af de små møgunge som har gjordt det ! 

Igår går det helt galt! Hun kommer hjem med et stort bidemærke på kinden og et blåt mærke i panden !! - igen, de fortalte situationen, at det var det samme barn, og fortalte så at HAN hande siddet og leget med hende, væltet hende omkuld , holdt hende nede, og så bidt hende i kinden !!! 

Ja, det kan give forældre kampe, men når de har en ser jævnligt bidder de andre, så det nok ikke svært at regne ud hvem der har overfaldet  hende ! 

Hvad f****n er det også for noget man ikke kan lære sit barn at det ikke er ok at bide og slå !  Er SÅ irriteret over at min datter ikke kan sladre om hvem der har gjort hende fortræd! 

sker det igen, så finder jeg et andet sted til mine børn, det her gider jeg ikke !! De ringede ikke engang da hun var blevet bidt  

Underligt ..

I dp. snakker vi om sådan nogle ting .. 
Hvad og hvorfor der lige blev bidt osv.

Tror det er en af fordelene ved dp.. 
Der kan man bedre snakke sammen om sådan noget da der jo ik er så mange .. 

Håber du finder en løsning 

Anmeld

15. maj 2013

MorDk

Går din datter i VS?

Jeg kan godt forstå din frutstration. Det er IKKE ok at de ikke ringer til dig hvis hun er blevet bidt voldsomt. Men smårifter og slag ringer de normalt ikke for. Det sker og det sker ganske hyppigt. ALLE STEDER! Det handler ikke om at det er en "møgunge" der gør dit og dat. Nogle gange er ungerne "lige gode" om det og det er "desværre" nogengange deres måde at reagerer/kommunikerer på i den alder. Det behøver altså ikke at være forældres skyld at barnet er udadreagerende.

Min søn går i intgr. inst. Det er et super godt sted! Han har været slem til at bide og slå (er det heldigvis ikke mere) Han kommer tit og ofte hjem med mærker. (Nogle gange kører ungerne hinanden op) Andre gange er det uheld.

Kan godt forstå det gør ondt i dit moderhjerte. MEN tænk på:

Er din datter ellers glad for VS og trives? Hvor ofte er det sket?

Træk vejret og prøv at se det hele lidt udefra selvom det er svært.

Anmeld

15. maj 2013

Lauer

baby012 skriver:

Tavshedspligt !????? 

WTF . ! 

Hej

Kan sagtens forstå at du er rasende, jeg har været i samme situation, hvor min datter blev bidt, sparket og fik taget kvælertag (!) inden for samme uge, af samme barn - men du får intet ud af at få at vide, hvilket barn der har gjort det, for hvad vil du gøre ved det? Det er sgu pædagogerne der skal være OBS på det barn som udgør en "fare" for de andre børn, så det er sgu pædagogerne du skal give en opsang! Barnet kan, i de fleste tilfælde, faktisk ikke gøre for, at det reagerer som det gør. Det er pædagogerne og barnets forældre der skal have en dialog om, hvad der skal ske med barnet og hvordan man forhindrer at det sker igen - det skal du, beklager, ikke blande dig i.

Jeg gav pædagogerne en "skideballe", og det hjalp! Prøv det først

Lauer

Anmeld

15. maj 2013

B&J

Mærkeligt du ikke må vide hvem det er???

i vores DP og børnehaven snakker vi da om hvad de lavede også hvis de havde skændes eller ´være totalt knold og tot mod hinanden... ellers lyder det som om pædagogerne bare ser på side de kan fortælle hvad der sket og de ikke stoppede det der skete

Anmeld

15. maj 2013

MorDk

Min dreng siger altid hvem det er det har "gjort ham fortræd" Men hvad får jeg ud af det? Ikke andet end at jeg kan snakke og støtte min dreng hvis han er ked. Og er det "for meget" så må jeg snakke med pædagogerne.

Anmeld

15. maj 2013

Chris86

Tja tavshedspligt er jo tavshedspligt... Det hjælper vel heller ikke på sagen at vide hvem der har gjort det!?
Vi har været ude for det samme og lurede hurtigt hvilket barn der var efter vores-et barn der var bagud med sproget, så det var hans eneste udvej!
Men igen, ka sagtens forstå dig! Men sådan er det jo desværre nok andre steder!

Anmeld

15. maj 2013

Frk. Himmelblå

baby012 skriver:

Tavshedspligt !????? 

WTF . ! 

Kan godt forstå dig.

Og uanset hvor forståeligt det måtte være, at de små reagerer aggressivt, når de fx ikke kan udtrykke sig, så kan man som mor til et "overfaldet" barn ikke tænke andet end: Satans møgunge!! 

Det er fuldstændig naturligt, at du er rasende. Du er løvemor og skal passe på din lille pige.

Men som andre skriver, så kommer der næppe noget konstruktivt ud af at vide, hvem der har gjort det.. Men kan godt forstå din trang til at kende detaljerne omkring sagen. Du er jo vant til at skulle have kontrollen og overblikket. Men når børnene går i institution må vi som mødre give lidt slip på denne kontrol - på godt og ondt. Og det er dæleme svært og nærmest naturstridigt.

Sig til pædagogerne, at det ikke må ske igen. De må sørge for at mandsopdække den lille "møgunge" i den her periode, hvor han åbenbart har det svært. - Det burde de faktisk allerede have gjort, hvis du spørger mig.

Held og lykke med det. Håber ikke, din pige kommer ud for mere af den slags. 

Anmeld

15. maj 2013

hautecouture

Først er jeg ked af at høre hvad der er sket med din datter og selvfølgelig er det ikke ok, at hun er blevet bidt, men det er hvad der sker imellem børn og er sikre på pædagogerne er obs på det, men det ef fysisk umuligt at overvåge hvert enkelt barn i 6+ timer om dagen på en stue med 14 (og det skal vi heller ikke, da børnene også har brug for at være sig selv, lege frit og uden at føle sig overvåget af voksne hele tiden) - der sker fejl, desværre.

Tavshedspligt er tavshedspligt færdig bum. Og det gælder for alle offentligt ansatte - også dp'ere. At der så (set ud fra dennetråd) tydeligvis er nogle der bryder den må stå for egen regning for det er strafbart. Hvad får du ud af at vide hvem der har gjort det? Udover du så kan gå og være indebrændt på et andet lille barn, der i bund og grund bare har reageret på noget? Uhensigtmæssigt ja. Men det et en udviklingsproces som alt muligt andet og det er et problem man ikke kan komme udenom - små børn slår og bider. Vil du gå til barnets forældre hvis du fik at vide hvem det var? Hvad skulle de kunne gøre? De kan ikke se deres barn i vuggestuen og de kan da slet ikke forklare barnet at det er forkert flere timer efter det har været sket, det kan så små børn ikke sætte i perspektiv.

Min datter har haft bidt i en lille periode, tit de større børn fordi hun ikke kunne sprogligt hvad de kunne så hun kunne ikke forklare hvad hun ville, eller når hun følte sig uretfærdigt behandlet af dem. Derfor bed hun i ren afmagt. Det stod på en periode og vi arbejdede på det herhjemme (hun bed også os) men i vuggestuen kunne vi ikke rigtig gøre noget - hun bed nogle af de samme børn og jeg kan godt sige, jeg var blevet stikhamrende tosset hvis folk havde gået og småhvisket i krogene om os og vores barn. Ingen af de forældre i institutionen kender os eller min datter så der er no way, at de skulle få lov til at dømme os og ikke mindst vores datter udfra en periode hvor hun havde det lidt svært.

Hvis det er et stort problem og du er utryg så snak med pædagogerne - fortæl om dine tanker og om at du føler dig utryg. Er sikre på de vil vise forståelse og forsikre dig om, at de gør hvad de kan for at passe på din datter - du kan også skælde ud, det hjælper måske nok, men det giver ikke en ordentlig dialog og det er en af grundpillerne i et godt samarbejde.

Anmeld

15. maj 2013

Malene84

baby012 skriver:

Tavshedspligt !????? 

WTF . ! 

Selvfølgelig er der tavshedspligt -hvis du fik af vide hvem der havde gjort det, hvad ville du så gøre??? det er da sagen fuldstændig ligegyldig.

Jeg kunne forstå, hvis det var pædagogerne du var sur på  De har et ansvar, og det er ikke okay at dit barn og "HAM" får lov til at lege alene, når de ved han er "ude efter" din datter. Tag en snak med dem... for det er nu heller ikke rart at være et barn et sted, hvor man konstant er overvåget - så tag en snak om deres fremgangsmetoder og for at sikre dig at din datter føler sig tryg ved at være der.

Jeg kan godt forstå du er ked af det og skuffet - men vær det på pædagogerne og institutionen - i stedet for at "møgungen"! Næsten alle børn skal igennem den fase, og måske er din datter også selv møgungen engang imellem! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.