Er rasende !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2013

B&J

simone_jacobsen skriver:

Men DP moderen har tavshedspligt og overskrider den fuldstændig ved at fortælle sådanne ting - det er fyrringsgrundlag!!

jamen hvad er der at fyre. Daniel, også suger hun navnet de var lidt uvenner idag men ja sådan er det jo eller de skubbede til hinanden, det er der jo ikke noget der er forkert i.... de var som brødre de 4 drenge hun havde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2013

LinLin

Selvfølgelig må de ikke sige det! og hvad i alverden skulle man som forældre bruge den oplysning til? Ville du gå hen og skælde barnet ud eller hvad? Når barnet er stort nok kan man jo spørge det hvem det er, hvis man absolut vil vide det, men kan stadig ikke se hvad det skal bruges til udover at man vil se sig sur på det barn og det kommer der i hvert fald ikke noget godt ud af!

Anmeld

19. maj 2013

baby012

Vil lige slå fast at det ikke er barnet jeg er vred på, men forældrene (moren) har nu fået bekræftet af en anden forældre (som så episoden) at det er det samme barn som har bidt de andre, og jeg snakkede så med pædagogerne, barnet kan ikke snakke (er 2,5 år) og har bidt rigtig mange af de mindre nu.. 

De har forsikret mig om at det ikke sker igen, og kommunen er kommet indover med barnet nu, og han må nu ikke lege med mindre børn uden overvågning.. 

De har undskyldt mange gange.. 

Har ikke taget kontakt til moren, men må alligevel indrømme at når barnet kommer hen til hende og jeg er der, tager jeg min datter op, og giver hende til en pædagog.. 

De har lovet mig at holde dem fra hinanden, og er super glad for at han ikke er der når min søn starter. 

Ved at han nok reagere på denne måde fordi at han ikke kan udtrykke sig selv på andre måder.. 

Ved at det er forkert at bebrejde barnet, men er løvemor, og vil for alt i verdenen beskytte mit barn.. 

Bare en lille opdatering herfra  

tak for jeres svar 

Anmeld

19. maj 2013

Kløver

MorDk skriver:

Går din datter i VS?

Jeg kan godt forstå din frutstration. Det er IKKE ok at de ikke ringer til dig hvis hun er blevet bidt voldsomt. Men smårifter og slag ringer de normalt ikke for. Det sker og det sker ganske hyppigt. ALLE STEDER! Det handler ikke om at det er en "møgunge" der gør dit og dat. Nogle gange er ungerne "lige gode" om det og det er "desværre" nogengange deres måde at reagerer/kommunikerer på i den alder. Det behøver altså ikke at være forældres skyld at barnet er udadreagerende.

Min søn går i intgr. inst. Det er et super godt sted! Han har været slem til at bide og slå (er det heldigvis ikke mere) Han kommer tit og ofte hjem med mærker. (Nogle gange kører ungerne hinanden op) Andre gange er det uheld.

Kan godt forstå det gør ondt i dit moderhjerte. MEN tænk på:

Er din datter ellers glad for VS og trives? Hvor ofte er det sket?

Træk vejret og prøv at se det hele lidt udefra selvom det er svært.

Enig

Det er jo ikke nødvendigvis forældrenes skyld, de færreste forældre ønske deres børn slår/bider andre børn.
Selvfølgelig er det ikke ok børn bider, men det smitter ofte, og sker også når børn ikke formår at sige fra. Det er ikke sjovt med sådanne situationer, men tror netop tavshedspligten er der for at andre forældre ikke skal kunne gå ud og netop skabe sladder med: ej så havde den og dens barn også bare bidt/slået mit barn og de er ikke gode forældre osv osv, eller verbalt overfalde forældrene. Det er ikke alle forældre som heller formår at bevare ordentlig tone, og jeg ved selv hvor ked jeg ville blive, hvis min dreng, når han starter i børnehave, skulle have disse problemer, og jeg blev verbalt overfaldet af en sur mor eller far. Det er set før

Det er absolut ikke ok børnene bider, men så må pædagogerne være mere opmærksomme og hjælpe problemerne til livs

Anmeld

19. maj 2013

ESV

Men hvorfor e det så vigtigt for dig at vid hvilket barn der er tale om? Du risikerer at skabe en kløft mellem to børn der ikke nødvendigvis eksisterer ved når det andet barn er i nærheden ikke at ville sætte dit eget barn ned.
Og hvorfor er du sur på moderen, tror du hun syntes det er sjovt at hente sit barn og få af vide det har slået, sparket, bidt , revet, nevet osv måske er hn fuldstændig magtesløs for det er ikke sikkert barnet gør det derhjemme.
Der kan være masser af grunde til barnet ikke kan tale så måske barnet gør det i afmagt pga mangel på ord og ja selvfølgelig skal barnet hjælpes men at blive sur hjælper intet.

Jeg kan sagtens forstå det er svært at være mor til det barn det går ud over jeg har selv prøvet det men det ville ikke have hjulpet mig at pædagogerne brød deres tavshedspligt!

Anmeld

20. maj 2013

camsko88

vi prøvede det samme da vores den ældste gik i Vuggestue, på billederne fra hendes første jul ligner hun en der har været med i en boksekamp men det eneste de sagde da jeg hentede hende var at de har tavshedspligt, men at de havde sat ham på plads. det skete flere gange, at de ikke kunne fortælle hvad der var sket og til sidst røg hun i DP.

I DP fortælle hun hvad der er sket hvis hun har så meget som et blåtmærke

Anmeld

20. maj 2013

L&V

B&J skriver:

Mærkeligt du ikke må vide hvem det er???

i vores DP og børnehaven snakker vi da om hvad de lavede også hvis de havde skændes eller ´være totalt knold og tot mod hinanden... ellers lyder det som om pædagogerne bare ser på side de kan fortælle hvad der sket og de ikke stoppede det der skete

Det er nu ik så underligt.. Man er jo underlagt tavshedspligt.. Og hva sku man os bruge det til

Anmeld

20. maj 2013

B&J

Månsson skriver:

Det er nu ik så underligt.. Man er jo underlagt tavshedspligt.. Og hva sku man os bruge det til

jamen man har ikke noget at bruge det til det er heller aldrig noget jeg har spurgt om det er noget min DP gjorde i sin tid, hvis han havde været oppe at pøle lidt med de andre jamen så fortalte hun det med et smil på læben og ja sådan er det bare..

Anmeld

20. maj 2013

baby012

Maja84 skriver:

Enig

Det er jo ikke nødvendigvis forældrenes skyld, de færreste forældre ønske deres børn slår/bider andre børn.
Selvfølgelig er det ikke ok børn bider, men det smitter ofte, og sker også når børn ikke formår at sige fra. Det er ikke sjovt med sådanne situationer, men tror netop tavshedspligten er der for at andre forældre ikke skal kunne gå ud og netop skabe sladder med: ej så havde den og dens barn også bare bidt/slået mit barn og de er ikke gode forældre osv osv, eller verbalt overfalde forældrene. Det er ikke alle forældre som heller formår at bevare ordentlig tone, og jeg ved selv hvor ked jeg ville blive, hvis min dreng, når han starter i børnehave, skulle have disse problemer, og jeg blev verbalt overfaldet af en sur mor eller far. Det er set før

Det er absolut ikke ok børnene bider, men så må pædagogerne være mere opmærksomme og hjælpe problemerne til livs

Har skrevet opdate oppe over  

Anmeld

20. maj 2013

baby012

ESV skriver:

Men hvorfor e det så vigtigt for dig at vid hvilket barn der er tale om? Du risikerer at skabe en kløft mellem to børn der ikke nødvendigvis eksisterer ved når det andet barn er i nærheden ikke at ville sætte dit eget barn ned.
Og hvorfor er du sur på moderen, tror du hun syntes det er sjovt at hente sit barn og få af vide det har slået, sparket, bidt , revet, nevet osv måske er hn fuldstændig magtesløs for det er ikke sikkert barnet gør det derhjemme.
Der kan være masser af grunde til barnet ikke kan tale så måske barnet gør det i afmagt pga mangel på ord og ja selvfølgelig skal barnet hjælpes men at blive sur hjælper intet.

Jeg kan sagtens forstå det er svært at være mor til det barn det går ud over jeg har selv prøvet det men det ville ikke have hjulpet mig at pædagogerne brød deres tavshedspligt!

Har skrevet opdate oppe over  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.