Er rasende !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2013

bøllen

baby012 skriver:

Tavshedspligt !????? 

WTF . ! 

Min lille datter kom i mandags hjem med en KÆMPE flænge under det ene øje, men pædagogerne har tavshedspligt så de må ikke røve hvem af de små møgunge som har gjordt det ! 

Igår går det helt galt! Hun kommer hjem med et stort bidemærke på kinden og et blåt mærke i panden !! - igen, de fortalte situationen, at det var det samme barn, og fortalte så at HAN hande siddet og leget med hende, væltet hende omkuld , holdt hende nede, og så bidt hende i kinden !!! 

Er SÅ rødglødende af raseri!!!!

må ikke få a vide hvem der har gjort det,! 

Ja, det kan give forældre kampe, men når de har en ser jævnligt bidder de andre, så det nok ikke svært at regne ud hvem der har overfaldet  hende ! 

Hvad f****n er det også for noget man ikke kan lære sit barn at det ikke er ok at bide og slå !  Er SÅ irriteret over at min datter ikke kan sladre om hvem der har gjort hende fortræd! 

sker det igen, så finder jeg et andet sted til mine børn, det her gider jeg ikke !! De ringede ikke engang da hun var blevet bidt  

De gange min dreng har været involveret i lignende episoder , har vi snakket med personalet og navnene er også blevet nævnt.

kan ski godt forstå din reaktion , ikke at navnet ville ændre på tingene for du kan i bund og grund intet gøre. Udover tage en snak med pædagogerne og bede dem holde øje med det pågældende barn, så din datter ikke kommer galt afsted igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

jydeinden

baby012 skriver:

Tavshedspligt !????? 

WTF . ! 

Min lille datter kom i mandags hjem med en KÆMPE flænge under det ene øje, men pædagogerne har tavshedspligt så de må ikke røve hvem af de små møgunge som har gjordt det ! 

Igår går det helt galt! Hun kommer hjem med et stort bidemærke på kinden og et blåt mærke i panden !! - igen, de fortalte situationen, at det var det samme barn, og fortalte så at HAN hande siddet og leget med hende, væltet hende omkuld , holdt hende nede, og så bidt hende i kinden !!! 

Ja, det kan give forældre kampe, men når de har en ser jævnligt bidder de andre, så det nok ikke svært at regne ud hvem der har overfaldet  hende ! 

Hvad f****n er det også for noget man ikke kan lære sit barn at det ikke er ok at bide og slå !  Er SÅ irriteret over at min datter ikke kan sladre om hvem der har gjort hende fortræd! 

sker det igen, så finder jeg et andet sted til mine børn, det her gider jeg ikke !! De ringede ikke engang da hun var blevet bidt  

tavshedspligt er tavshedspligt..

min mor stod en gang med en far som tidligere dagplejer der blev stikhamrende tosset over at hendes datter var blevet bidt, og ville også vide hvem det var der havde gjort det, dels kunne min mor ikke oplyse om det, og dels må hun ikke.

Man kan synes det er skrækkeligt at man som forælder ikke må få den oplysning, men hvad vil bruge den til? et barn bider sjældent af lyst, for det meste er det af afmagt..

men det står dig frit for at vælge et andet sted til dit barn, for det er self ikke okay hvis der ikke bliver gjort noget for at stoppe drillerierne hvis det gentager sig flere gange.

Anmeld

15. maj 2013

Malene84

Synes det er SKRÆMMENDE ud fra denne tråd, at læse hvor mange fagpersoner der bryder deres tavshedspligt  stakkels børn derude!

Pædaoger OG dagplejer må IKKE fortælle hvem der har slået, bidt, sparket osv. der er samme regler for alle

Anmeld

15. maj 2013

Laulund87

Jeg forstår godt du er rasende og ked af hvad det dit barn bliver udsat for, MEN selvfølgelig må du ikke vide hvem der gør det! Hvorfor skulle du dog vide det!

Og dem af jer der får sådan noget af vide enten af DP eller BH, føj hvor uprofessionelt

Maria er blevet bidt, slået osv, men jeg har aldrig fået at vide hvem af de andre børn der har gjort det og det vil jeg da heller ikke. Bare pædagogerne er meget obs på barnet og får sat et eller andet i gang så det kan få noget hjælp hvis det fortsætter. For stakkels den dreng eller pige der er så voldsom

Anmeld

15. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er altid hårdt når det sker for éns barn.

Min dreng fik revet en ordentlig tot hår af den ene dag.

En anden dag blev han skubbet af et andet barn og faldet så han fik en bule.

Jeg fik helt ondt i maven af det, da det selvfølgelig ikke er rart at vide at éns barn har været super ked af det.

Men det har ikke på noget som helst tidspunkt interesseret mig hvem der havde gjort det. Jeg ved det har været et barn, derfor er det ikke relevant hvem det var.

Hvad vil du stille op med den viden? Vil du sige til forældre at barnet har gjort dit og dat mod mit barn? Mon ikke pædagogerne har fortalt forældrene det? Og hvad forventer du forældrene svarer? Eller vil du sige noget til barnet?

Jeg har tillid til at pædagogerne håndterer sagen rigtigt, hvis ikke jeg havde tillid til pædagogerne ville jeg da aldrig lade dem passe mit barn.

Jeg har også tillid til at de har vurderet at det ikke var nødvendigt at ringe.

Anmeld

18. maj 2013

Lone Jakobsen

kan godt forstå du er ked af at din barn næsten bliver mishandlet af et andet barn, og jeg kan på ingen måde forstå hvorfor du ikke er blevet ringet op.

med hensyn til tavshedspligt.... så synes jeg til gengæld at det er meget fornuftigt. at barnet reagere ud af, kan skyldes ufatteligt mange ting, men uanset hvad så kan jeg ikke tro på at barnet gør det fordi det ønsker at mishandle dit barn. det vil svare til at tro at små børn er onde..... og det kan jeg på ingen måde tro på.

en anden ting er at jeg kan love dig at de andre forældre har det lige så skidt. min søn fik en flænge i hovedet en dag i børnehaven. børnehaven ringede og min søn kom til lægen. her brød børnehaven så tavshedspligten og fortalte mig navnet på det barn der havde foresaget flængen.

senere mødte jeg en forældre til det andet barn, og det var en meget undskyldende og skyldbevist forældre der bare undskyldte så meget på sit barns vegne. så de synes bestemt heller ikke at det er rart når sådanne ting sker.

håber alt dette giver mening for dig.

Lone

Anmeld

18. maj 2013

simone_jacobsen

B&J skriver:

Mærkeligt du ikke må vide hvem det er???

i vores DP og børnehaven snakker vi da om hvad de lavede også hvis de havde skændes eller ´være totalt knold og tot mod hinanden... ellers lyder det som om pædagogerne bare ser på side de kan fortælle hvad der sket og de ikke stoppede det der skete

Det er ikke mærkeligt at man ikke må vide hvem det er - man har tavshedspligt og må ikke udlevere navne ved sådanne tilfælde og man må.heller ikke udlevere navne på forældre, adresser og/eller telefon numre..

Så situation er desværre at både din DP og BH overskrider pligten og tavshed :-(

Anmeld

18. maj 2013

B&J

simone_jacobsen skriver:

Det er ikke mærkeligt at man ikke må vide hvem det er - man har tavshedspligt og må ikke udlevere navne ved sådanne tilfælde og man må.heller ikke udlevere navne på forældre, adresser og/eller telefon numre..

Så situation er desværre at både din DP og BH overskrider pligten og tavshed :-(

det kan jeg slet ikke se. for i en dp kender man jo alle børene og det kan da ske de gør et eller andet ved hinanden det er jo børn og sådan er det jo ... det er nok fordi jeg tager det mere roligt

Anmeld

18. maj 2013

simone_jacobsen

B&J skriver:

det kan jeg slet ikke se. for i en dp kender man jo alle børene og det kan da ske de gør et eller andet ved hinanden det er jo børn og sådan er det jo ... det er nok fordi jeg tager det mere roligt

Men DP moderen har tavshedspligt og overskrider den fuldstændig ved at fortælle sådanne ting - det er fyrringsgrundlag!!

Anmeld

18. maj 2013

TNBC

baby012 skriver:

Tavshedspligt !????? 

WTF . ! 

Man må fortælle hvad der sket, men ikke hvem der har gjort det. Du ville da heller ikke have det rart hvis du har lavet en fejl på arbejdet og de kollega fortalte til andre.
Ja det er pisse synd for børn. Jeg er selv blevet bidt, oplevet et barn sidde på et andet barns hoved, fordi de legede. Ting sker fordi små børn ike ved at det er forkert og at de gør skade på andre.
Du skal snakke med pædagogerne, men hvad ville du gøre hvis du fik navnet på barnet?
Et barn kan slå et andet barn og 5minutter efter leger de igen.
Og husk børnerne er under 3år og deres reaktioner kan komme fra alt muligt, men de er ikke onde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.