Kage-spørgsmål (pastafarver m.m.) - BM og andre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2009

Lise

birgittemarie skriver:

Kender det så frygteligt godt...

MMF - Marsh mallow fondant

De der dino-pletter - er det bare sat på, eller er de limet på? 

SKAL man bruge det der lim???  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2009

birgittemarie

Og så lige opskriften på sugarpaste uden skumfiduser:

Sugarpaste/Dekorfondant

·   æggehvide

·   2 spsk glukose

·   750 g flormelis

·   1 tsk tylose

·   10-20 dråber smagsessens

Bland æggehvide og glukose i en skål, så godt det lader sig gøre. Bland derefter flormelis i lidt ad gangen. Når massen begynder at hænge sammen og blive som en dej kan du tage det ud på bordet og ælte det med flormelis indtil det ikke klister mere. Fordi glukosen er lidt svær at måle af præcist, er det forskelligt fra gang til gang, hvor meget flormelis du skal bruge. Ælt til slut en lille teskefuld tylose i, det gør at massen bliver elastisk.

Sugarpasten kan nu rulles ud med en kagerulle og trækkes over en kage. Brug Maizena til at pudre bordet og kagerullen med, så hænger det ikke så nemt i.

Hvis du vil modellere figurer eller blomster kan du ælte lidt mere tylosepulver i sugarpasten. Tylose er et stabiliseringsmiddel udvundet af bomuldsfrø, som gør at sugarpasten tørrer hårdere og hurtigere op.

Du kan også tilsætte smagsessens, ca. 10-20 dråber. Det skal tilsættes før flormelisen.

Og den opskrift kan jeg desværre ikke huske, hvor jeg gaflede henne

Anmeld

21. juni 2009

linemus

Husk lige at skumfiduserne kan eksplodere i mikroovnen, så du skal røre i det jævnt tit - mener at have læst hver 15. sekund.

Der er tilbud på 1 kg skumfiduser til 50,- i Fakta fra i dag! Og det er den rigtige slags.

Anmeld

21. juni 2009

birgittemarie

Lise skriver:

De er limet på med tyloselimen. Jeg har før brugt glasur til at lime med og det kan man sagtens. Tyloselimen er bare rigtig god.

Anmeld

21. juni 2009

linemus

birgittemarie skriver:

Og så lige opskriften på sugarpaste uden skumfiduser:

Sugarpaste/Dekorfondant

·   æggehvide

·   2 spsk glukose

·   750 g flormelis

·   1 tsk tylose

·   10-20 dråber smagsessens

Bland æggehvide og glukose i en skål, så godt det lader sig gøre. Bland derefter flormelis i lidt ad gangen. Når massen begynder at hænge sammen og blive som en dej kan du tage det ud på bordet og ælte det med flormelis indtil det ikke klister mere. Fordi glukosen er lidt svær at måle af præcist, er det forskelligt fra gang til gang, hvor meget flormelis du skal bruge. Ælt til slut en lille teskefuld tylose i, det gør at massen bliver elastisk.

Sugarpasten kan nu rulles ud med en kagerulle og trækkes over en kage. Brug Maizena til at pudre bordet og kagerullen med, så hænger det ikke så nemt i.

Hvis du vil modellere figurer eller blomster kan du ælte lidt mere tylosepulver i sugarpasten. Tylose er et stabiliseringsmiddel udvundet af bomuldsfrø, som gør at sugarpasten tørrer hårdere og hurtigere op.

Du kan også tilsætte smagsessens, ca. 10-20 dråber. Det skal tilsættes før flormelisen.

Og den opskrift kan jeg desværre ikke huske, hvor jeg gaflede henne

Hvad er det til?

Anmeld

21. juni 2009

birgittemarie

linemus skriver:

Husk lige at skumfiduserne kan eksplodere i mikroovnen, så du skal røre i det jævnt tit - mener at have læst hver 15. sekund.

Der er tilbud på 1 kg skumfiduser til 50,- i Fakta fra i dag! Og det er den rigtige slags.

Jeg glemte dem på et tidspunkt i dag og da jeg åbnede var de godt nok blevet rimeligt store, men de eksploderede dog ikke.

Tror det er fint at røre hver 30 sek.

Anmeld

21. juni 2009

Lise

linemus skriver:

Hvad er det til?

Er det ikke det samme som det man laver af skumfduser - bare UDEN skumfiduser??? Altså selve massen...?

Anmeld

21. juni 2009

linemus

Lise skriver:

Man kan sagtens sætte mmf på mmf med lidt vand. Jeg så en video på youtube - sådan noget tvkøkken agtig noget. Der lagde hun de udskårne cirkler på et fugtigt viskestykke et øjeblik, lige kørte dem lidt frem og tilbage, og satte dem så på kagen.

Anmeld

21. juni 2009

birgittemarie

linemus skriver:

Hvad er det til?

Sugarpaste sgu da!

Hvis man nu vil lave det helt fra bunden uden Marsh mallows.

Anmeld

21. juni 2009

Tynen

Det startede ellers så godt.. Nu er jeg bare totalt opgivende og har fået indre stres på forhånd!

Troede jeg havde en smule styr på det, men det har jeg bare slet, slet ikke...

Tror sgu jeg går i seng før jeg går i hormonelt selvsving

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.